BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat.
Recent, Grupul BMW s-a alăturat Alianței eFuel. Toți cei implicați în acest proiect au ca obiectiv principal promovarea combustibililor din surse regenerabile, o măsură care își propune să reducă și mai mult emisiile de CO2.
În consecință, gigantul german anunță acum că toate modelele diesel, produse în Germania, vor fi alimentate cu un combustibil denumit HVO 100 înainte de a fi livrat către dealeri. Cu alte cuvinte, este vorba despre un ulei vegetal hidrotratat, cu emisii de CO2 cu până la 90% mai mici în bilanțul general.
Combustibilul HVO 100 este dezvoltat împreună cu finlandezii de la Nest și este utilizat în uzinele BMW din Munchen, Dingolfing, Regensburg și Leipzig. Aici sunt produse, anual, peste 50% din automobilele diesel ale Grupului.
În comparație cu motorina obișnuită, HVO 100 permite o reducere a gazelor de seră cu până la 90% pe durata ciclului de viață al combustibilului. După ce parcurg toată linia de asamblare, mașinile sunt alimentate cu 5-8 litri de ulei vegetal hidrotratat, în funcție de model.
Totodată, această motorină parafinică HVO poate fi vândută și la stațiile de combustibil din Germania, de la sfârșitul lunii mai.
Combustibilul este produs din diverse deșeuri, inclusiv din uleiuri de gătit. Mai mult, uleiul de palmier nu este utilizat în timpul producției.
Pe lângă amprenta redusă de CO2, acest HVO 100 oferă un comportament mai bun la pornirea la rece și este rezistent la contaminarea microbiană datorită purității sale.
Începând cu luna martie 2023, Grupul BMW a alimentat și camioanele de logistică ale uzinelor sale cu acest combustibil. În prezent, șase astfel de camioane aprovizionează fabrica principală din Munchen.
via BMW
In principiu e bine, dar "până la 90%" e evident o exagerare.