BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat

Publicat marţi, 17.12.2024 11:38 de Alexandru Monenciu

Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat.

Recent, Grupul BMW s-a alăturat Alianței eFuel. Toți cei implicați în acest proiect au ca obiectiv principal promovarea combustibililor din surse regenerabile, o măsură care își propune să reducă și mai mult emisiile de CO2.

În consecință, gigantul german anunță acum că toate modelele diesel, produse în Germania, vor fi alimentate cu un combustibil denumit HVO 100 înainte de a fi livrat către dealeri. Cu alte cuvinte, este vorba despre un ulei vegetal hidrotratat, cu emisii de CO2 cu până la 90% mai mici în bilanțul general.

Combustibilul HVO 100 este dezvoltat împreună cu finlandezii de la Nest și este utilizat în uzinele BMW din Munchen, Dingolfing, Regensburg și Leipzig. Aici sunt produse, anual, peste 50% din automobilele diesel ale Grupului.

În comparație cu motorina obișnuită, HVO 100 permite o reducere a gazelor de seră cu până la 90% pe durata ciclului de viață al combustibilului. După ce parcurg toată linia de asamblare, mașinile sunt alimentate cu 5-8 litri de ulei vegetal hidrotratat, în funcție de model.

Totodată, această motorină parafinică HVO poate fi vândută și la stațiile de combustibil din Germania, de la sfârșitul lunii mai.

Combustibilul este produs din diverse deșeuri, inclusiv din uleiuri de gătit. Mai mult, uleiul de palmier nu este utilizat în timpul producției.

Pe lângă amprenta redusă de CO2, acest HVO 100 oferă un comportament mai bun la pornirea la rece și este rezistent la contaminarea microbiană datorită purității sale.

Începând cu luna martie 2023, Grupul BMW a alimentat și camioanele de logistică ale uzinelor sale cu acest combustibil. În prezent, șase astfel de camioane aprovizionează fabrica principală din Munchen.

via BMW

  • Matei_cel_nou, marţi, 17.12.2024 11:57

    In principiu e bine, dar "până la 90%" e evident o exagerare.

  • Elektrikkk, marţi, 17.12.2024 12:47

    ALIANŢA MINCIUNII !! În spate găsim tot companiile de petrol şi gaze. E-fuel... Nu e nimic E la acest fuel. Hidrogenarea se face cu.... Hidrogen. Acest hidrogen este hidrogen NEGRU care ei îi spun "gri" că deh, nu e negru - dublu mai poluant decât dacă ai arde CNG!! Mai există invenţia hidrogen ALBASTRU care este tot hidrogen NEGRU dar se prin noxele şi emisiile ca prin minune, există doar concepte, nimic practic, dar e ALBASTRU ca cerul, curat. Hidrogenul VERDE (electroliza apei) este de peste 4 ori mai scump ca cel NEGRU (mehtane gas steam formation) ! Şi nimeni, dar nimeni nu va folosi hidrogen VERDE când este atât de scump. Nici nu mai spun de uleiurile vegetale care dacă facem o paralelă cu e-diesel etanol din Brazilia a dus la defrişări de pădure amazoniană cât 2-3 Românii !!! Da, dinozaurii auto şi companiile petroliere caută fraieri.

  • Kap, marţi, 17.12.2024 14:10

    Deci 10% e exagerare. Dar ”emisii 0” este adevărul adevărat, chiar dacă arsul combustibililor fosili a sărit de 50% în multe țări europene. Combustibilii alternativi (sintetici, bio sau combinații) au capacitatea de a da fatala electricelor. A doua oară în istorie.

  • Matei_cel_nou, marţi, 17.12.2024 14:23

    Vise umede, tată :))

  • @hater, marţi, 17.12.2024 14:41

    Iar semnalizeaza Matei

  • Andrei, marţi, 17.12.2024 15:26

    Combustibilul alternativ e o soluție bună pentru cazurile în care electrificarea nu este și nu va fi în viitorul apropiat. De exemplu avioane, vapoare, locomotive diesel pe liniile neelectrificate, camioane de mare tonaj. Chiar și pentru mașini - chiar dacă din 2035 nu se vor mai vinde mașini cu motor termic, pe drumuri vor mai fi multe astfel de mașini și pentru multă vreme. Unele din ele sunt compatibile cu acești combustibili alternativi și altfel impactul lor asupra mediului va scădea. Restul vor fi taxate/interzise treptat.

  • bravos, marţi, 17.12.2024 18:12

    voi nu cititi oare "este razistent la contaminarea microbiana"??? la noi proprietarul de golf, fura motorina de la unchiul lui tractorist, care cumpara de la un mecanic de locomotiva, care alimenteaza la constanta in port , ceva pentru vapoare. apoi cum da frigul munceste mecanicul o zi s-o porneasca.

  • Mihai, marţi, 17.12.2024 18:59

    Romanii nostri iau troace obosite diesel fara DPF si abia isi permit motorina, iar germanii fabuleaza cu E-fuel. Pai sa faca plinul si sa ofere garantie la motor pe viata daca sunt asa bune. Sau nu sunt??? Pot fi alimentate si masinile cu motoare diesel mai vechi? Sunt testate?

  • Elektrikkk, marţi, 17.12.2024 20:28

    China a făcut o prezentare cu avionul electric cu baterii, nu are range, dar au vrut să demonstreze că nu există alte bariere decât range. Există o companie românească care produce trenuri electrice cu baterii, special pentru a înlocui trenurile diesel. Şi unii visează e-fuel. Mda

  • espertul, marţi, 17.12.2024 20:55

    Trenuri cu baterii oameni buni, asta mai lipsea, ce rost au liniile electrificate, baterii de zeci de tone nene

  • @espertul, marţi, 17.12.2024 21:36

    Nu toate liniile sunt electrificate, espertule care ești tu espert.

  • espertul, marţi, 17.12.2024 22:30

    Electrificarea liniilor este o solutie mult mai logica decat trenuri cu baterii, bateria e viata voastra, nu ? In loc de creier aveti baterii care sunt cam descarcate

  • Elektrikkk, miercuri, 18.12.2024 01:20

    @Espertu https://youtu.be/3aGsFU8t36s

  • Elektrikkk, miercuri, 18.12.2024 01:23

    https://greencommunity.ro/tren-baterii-alstom-germania/ Circulă deja trenul pe baterii

  • George Simion, miercuri, 18.12.2024 08:40

    Apropo de trenulețe, de ce nu facem trenurile sa leviteze de la maree de exemplu?

  • Kap, miercuri, 18.12.2024 10:07

    Unii văd doar baterii peste tot, dar pe calea ferată soluțiile sunt electrificarea liniilor sau utilizarea trenurilor cu hidrogen, abia lansate pentru transport de persoane în Germania: ”Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft va opera 7 trenuri cu hidrogen Mireo Plus H pe linia Heidekrautbahn din Berlin-Brandenburg. Aceste trenuri vor economisi 1,1 milioane de litri de motorină pe an și vor reduce emisiile de CO2 cu 3.000 de tone. Hidrogenul produs local va alimenta celulele de combustibil ale trenurilor, iar vaporii de apă vor fi singurul produs secundar emis.” https://mobilitate.eu/trenurile-siemens-hidrogen-serviciu/

  • Elektrikkk, miercuri, 18.12.2024 11:50

    Poate nu ştii dle Kap, tren cu hidrogen a cumpărat şi România şi nu are ce face cu el pentru că nimeni nu produce hidrogen verde. Apoi mai faceţi un curs de economie şi contabilitate, pentru că MAREA PROBLEMĂ a hidrogenului (verde, dar fie şi cel negru în mare parte) este costul exorbitant de producere, înmagazinare depozitare, transport şi alimentare. Luaţi viaţa reală cu milioane de maşini electrice pe baterii iar maşinile pe hidrogen de peste 10 ani de zile, toate toate sunt sub 100.000 de maşini pe hidrogen. Dar germanii care şi-au închis propriile centrale nucleare, perfect funcţionale de frica unui tsunami (nu cutremurul de 9 grade a fost problema la Fukushima ! Ci tsunami) care este imposibil de produs în Marea Nordului... Germanii sunt şi orbi tare ca să nu zic alte două injurii. Sunt ceva CEO, miniştri şi alţii foarte bătrâni şi cu vederi înguste care au luat decizii catastrofale iar rezultatele se văd astăzi în Germania !

  • Elektrikkk, miercuri, 18.12.2024 12:26

    Şi mai e o problemă, maşinile, trenurile cu hidrogen trebuie să folosească pilele de hidrogen, adică platină !!! Folosirea cu motoare cu ardere internă a hidrogenului ne întoarcem la randament 25% maxim la ICE faţă de minim 85% la BEV !!! 25% la un ICE pe hidrogen înseamnă dezastru economic. Uite https://youtu.be/IxR8Atc2v-A

  • Dutz, miercuri, 18.12.2024 13:36

    Pentru pupincuristii Chinei și a marii electrificări… “Agenția Internațională de Energie estimează că omenirea a utilizat o cantitate record de cărbune în acest an, de 8,7 miliarde de tone, și va râmâne la un nivel similar în anii următori. Cererea a scăzut în SUA și UE, dar a crescut în China și India.”

  • @espertu, miercuri, 18.12.2024 14:04

    Mai logică dar mai scumpă, espertule care ești un sfertodoct cu fumuri de telegent. Ai tras și tu un pârț și ai impresia că nu s-a mai gândit nimeni la soluția asta logică. Noroc ca ne luminezi tu, luceafărule. Hai ca a venit și @kap de gumă, grămada de proști cerea vârf.