BMW: "Suntem pregatiti pentru un model cu tractiune fata"

Publicat miercuri, 24.03.2010 15:54 de Bogdan Mirică

Norbert Reithofer, presedintele BMW, a declarat ca producatorul german este pregatit sa lanseze un model cu tractiune fata pe un nou segment de piata. Platforma va fi folosita si de viitoarele modele Mini.

Desi viitorul grupului BMW si al brandurilor regasite sub cupola sa este o necunoscuta pentru publicul larg, jurnalistii britanici de la Autocar au reusit sa dezlege cateva mistere, dupa o discutie cu Norbert Reithofer, presedintele constructorului german. Oficialul a dezvaluit o parte din strategia pe termen mediu a grupului.

Reithofer a comentat pe marginea stirilor recent aparute in presa, care vorbeau despre numarul mare de posesori de BMW Seria 1 ce confunda tractiunea fata cu cea posterioara. Presedintele nemtilor a declarat ca procentul de 80%, vehiculat in presa, include numai soferii variantei hatchback cu trei sau cinci usi a modelului Seria 1.

"Desi exista un asemenea procent descurajant, toti posesorii variantei coupe a modelului Seria 1 au stiut ca masina lor beneficiaza de propulsie spate, fiind constienti de capacitatile dinamice ale acesteia. Ceilalti clienti apreciaza insa modelul compact pentru performante si calitate. Studiul acesta ne-a ajutat sa devenim increzatori in capacitatea noastra de a lansa un model cu tractiune fata pe un segment de piata diferit. Aceasta noua directie nu va afecta insa viitorul Seria 1, care in aproximativ 18 luni va debuta pe piata cu aceeasi propulsie posterioara traditionala", a concluzionat Reithofer.

Presedintele BMW nu a ezitat sa vorbeasca nici despre Mini, afirmand ca brandul britanic este gata sa ajunga la maturitate. "Tocmai de aceea intentionam sa extindem gama Mini si in urmatorii cinci ani. Am vazut cateva concepte Mini ale viitorului si va pot spune ca arata fantastic."

Reithofer a recunoscut ca modelele Mini vor imprumuta aceeasi platforma cu tractiune fata, capabila sa suporte caroserii cuprinse intre 3.8 si 4.3 metri, insa a lasat sa inteleaga ca viitoarele derivate ale constructorului britanic vor pastra traditia si nu vor depasi 4 metri lungime.

via | Autocar

  • andr3i, miercuri, 24.03.2010 16:12

    nu intereseaza pe nimeni.

  • Hihihi, miercuri, 24.03.2010 16:25
    Voi sunteti sanatosi?

    Vreti sa moara Mwogli de inima cand vede stirea? Mai bagati si o stire ca BMW vrea sa inlocuiasca motoarele cu 6 cilindrii in linie cu unele V6 si gata, il vedem la stirile de la ora 5.

  • tzenu_bmw, miercuri, 24.03.2010 16:35
    asta este..........

    vremurile se schimba si cine nu se schimba alaturi de ele nu reuseste sa se tine deasupra. din pacate vremurile noastre sunt atat de drastice incat pot afecta chiar si pe titani industriei. nici eu nu sunt de acord cu FWD la un bmw da asta este........pana la urma ne vom impaca cu ideea

  • Replikate, miercuri, 24.03.2010 16:54
    Parerea mea

    Eu cred ca ar fi trebuit sa ramana strict pe tractiune spate si AWD pentru ca au facut atatea cu tractiunea spate incat e pacat sa strice traditia. Cu tractiune spate au reusit sa devanseze o multime de masini cu tractiune fata + cateva cu tractiune integrala. Cand spui BMW te gandesti si la distractia de a avea tractiune spate performanta. Doar nu degeaba e sloganul "Joy is BMW"

  • Ion, miercuri, 24.03.2010 17:05

    Cand va spuneam ca o sa ajunga BMW sa foloseasca platforme de la PSA nu ma credea nimeni asta este stire din interior.Pe langa motoare acum or sa foloseasca si platforme comune de provenienta PSA

  • mowgli, miercuri, 24.03.2010 18:32
    @ION

    Stire din interior? Vrei sa zici ca exista un director de dezvoltari in Germania la BMW pe nume ION? Superb.Prea multi inapti care nici macar nu au citit ce s-au obosit redactorii sa scrie si deja o dati in stratosfera.Sa traiti bine!

  • C-G-C, joi, 25.03.2010 08:46

    Ce putine comentarii! Probabil ca stirea ii irita pe unii ultrasi. Din pct meu de vedere este un pas normal pt BMW deoarece tractiunea spate este ineficienta, mai ales, pe masinile mici.

  • mowgli, joi, 25.03.2010 13:14
    C-G-C

    cand spui ca este ineficienta pe ce te bazezi mai exact? pe zecile modele care le-ai condus? pe sistemele de tractiune pe care le-ai proiectat? pe testele care le-ai citit in auto bild? sau pe tzaranul care l-ai vazut in x5 cu slick-uri si iarna nu pornea? Ma, sa stii ca si eu m-am gandit ca astia din motorport sunt retardati, am vrut sa-i sun pe astia de la Ferrari sa le explic sa puna pe monoposturi tractiune fata, dar nu aveam minute.Si pe astia din raliuri i-as fi sunat dar eram prea mic pe atunci. Ca fapt divers, bmw e46 vs alfa rome 156 vs audi quattro, ghici care e mai usor de manevrat si de scos din situatii limita? AAA, si inca ceva, nu-ti doresc sa conduci o masina cu peste 200 de cai cu tractiune fata, ca presupun ca nu esti nu stiu ce sofer luandu-ma dupa afirmatile tale.

  • raaul, joi, 25.03.2010 14:11

    pe masinile mici cu moatoare mici..si slabe..da. dar pe masinile mici cu motoare mari...