BMW sunt optimisti pentru 2010 dupa ce in 2009 au scazut cu 10.4%
Scaderea de 10.4% a vanzarilor BMW Group din 2009 va fi echilibrata in 2010 de o crestere de pana la 10%, conform declaratiilor oficialilor germani.
Desi vanzarile BMW Group au scazut in 2009 cu 10.4%, sefii companiei germane asteapta anul 2010 intr-o stare de spirit ceva mai optimista, sperand ca vanzarile sa creasca "cu pana la 10%", conform sefului de marketing al companiei, Ian Robertson. In sprijinul afirmatiilor oficialului german vine faptul ca BMW va lansa in cursul acestui an pe toate pietele lumii noua generatie a lui Seria 5, iar Mini va arunca pe piata la toamna primul sau SUV compact.
Per total, Grupul BMW (BMW, Mini si Rolls-Royce) a vandut 1.286.310 masini in cursul anului trecut, scaderea de 10.1% fiind considerata "mai mica decat asteptarile si relativ moderata". Desi cele mai mari cresteri ale vanzarilor au fost realizate de grupul german pe pietele in dezvoltare (Brazilia 118.8%, China 37.5%, India 24.4%), cea mai importanta piata a grupului a ramas Germania, unde BMW Group a adunat 258.012 unitati vandute (-9.4%). La capitolul scaderi, unul dintre cele mai importante minusuri a aparut in SUA, acolo unde BMW Group a coborat in vanzari cu 20.3% fata de anul precedent.
Brandul BMW a suferit o scadere la nivel mondial de 11.1% (1.068.770 de unitati in total), in timp ce Mini a coborat cu 6.8%, pana la 216.538 de unitati. Rolls-Royce, brandul de lux al grupului, a reusit sa vanda 1002 unitati in cursul anului trecut, ceva mai putin decat in 2008, cand brandul de origine britanica a reusit sa vanda 1212 masini.
via | Just-Auto