BMW Seria 4 Gran Coupe, al doilea coupe cu patru uşi din portofoliul bavarezilor
BMW a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale ale lui Seria 4 Gran Coupe. Modelul debutează la Geneva şi reprezintă o versiune coupe cu patru uşi a lui Seria 4.
BMW a dezvoltat o nouă versiune de caroserie a lui Seria 4, care marchează, potrivit afirmaţiilor reprezentanţilor companiei, primul coupe cu patru uşi din nişa premium a clasei medii. Al treilea membru al gamei BMW Seria 4 este la fel de lung şi de lat precum fratele său coupe, dar are o înălţime mai mare cu 12 milimetri şi un plafon cu 112 milimetri mai lung, care prezintă o nouă siluetă în portofoliul BMW, fără să uite de trăsăturile devenite clasice ale mărcii bavareze, cum ar fi " Hofmeister kink", curbura celebră marcată de montantul C înspre geamurile laterale. Într-un fel, noul model vine ca un frate atent stilizat al lui Seria 3 GT, care aduce design-ul lui Seria 4 Coupe peste funcţionalitatea asigurată de caroseria cu portbagaj de hatchback în segmentul D.
Tot în raport cu BMW Seria 4 Coupe, noul model se mândreşte cu un portbagaj mai mare, de 480 de litri şi cu mai mult spaţiu pentru cap. În cazul în care bancheta spate 40:20:40 este pliată, volumul de încărcare urcă până la 1.300 litri. Una dintre trăsăturile interesante ale lui Seria 4 Gran Coupe este eliminarea ramelor pentru geamurile laterale, un artificiu de design care aduce un plus de eleganţă oricărui coupe. Pentru că vorbim despre un model premium, capacul portbagajului este operat electric încă din versiunea standard, iar clienţii pot opta pentru un sistem care permite deschiderea fără atingere a portbagajului, prin miscarea piciorului şoferului în dreptul unui senzor din spatele vehiculului.
Din punct de vedere tehnologic, Seria 4 Gran Coupe beneficiază de toate dotările oferite şi pentru Seria 4 Coupe, după cum este şi cazul celor trei pachete de personalizare BMW, numite Linii, completate de gama Individual şi pachetul M Sport.
MOTOARE
Gama de motorizări a lui Seria 4 Gran Coupe este compusă din cinci unităţi. Acestea oferă între 143 CP şi 306 CP şi sunt disponibile atât cu transmisii manuale cu şase trepte, cât şi cu transmisia automată Steptronic cu opt trepte. În orice caz, există şi două opţiuni cu tracţiune integrală, anume 428i xDrive şi 420d xDrive. Cel mai rapid BMW Seria 4 Gran Coupe accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde, în timp ce modelul entry-level face acest sprint în 9.2 secunde.
Vârful gamei, 435i xDrive, are un consum mediu de 8.1 litri la sută în compania transmisiei manuale cu şase trepte, fiind cel mai puţin economic din gamă, în timp ce motorizarea cea mai eficientă este 418d, aceasta având un consum mediu de 4.5 litri la sută, indiferent de transmisia aleasă. Toate propulsoarele din ofertă respectă normele Euro 6.
VERSIUNE* |
CILINDREE (cmc) |
PUTERE (CP) |
EMISII CO2/KM |
CONSUM MEDIU (l/100 km) |
TIMP 0-100 km/h (secunde) |
|
Benzină | Seria 4 GC 420i | 1.997 | 184 | 149 | 6.4 | 7.5 |
Seria 4 GC 428i | 1.997 | 245 | 154 | 6.6 | 6.1 | |
Seria 4 GC 428i xDrive | 1.997 | 245 | 159 | 6.8 | 5.8 | |
Seria 4 GC 435i | 2.979 | 306 | 189 | 8.1 | 5.5 | |
Diesel | Seria 4 GC 418d | 1.995 | 143 | 119 | 4.5 | 9.2 |
Seria 4 GC 420d | 1.995 | 184 | 124 | 4.9 | 7.7 | |
Seria 4 GC 420d xDrive | 1.995 | 184 | 129 | 4.9 | 7.7 |
*toate datele de mai sus vizează versiunile cu transmisie manuală cu şase trepte
AL DOILEA COUPE CU PATRU UŞI DIN GAMA BMW
Portofoliul BMW a primit acum doi ani un coupe cu patru uşi care a debutat în gama Seria 6 şi a fost denumit Seria 6 Gran Coupe. Acesta a preluat interiorul lui Seria 6, alături de o parte din motorizările sale, pentru a crea o nouă versiune de caroserie în oferta mărcii din Munchen. Apărut în 2011, Seria 6 Gran Coupe se luptă în segmentul creat de Mercedes-Benz CLS şi completat de Audi A7. Versiunile superioare, implicit M6 Gran Coupe, discută de la egal la egal cu Porsche Panamera, printre altele.
Test drive BMW Seria 6 Gran Coupe - Prieten cu Hagi
BMW: MODELE ACTUALE ÎN SEGMENTUL MEDIU
Gamă de pornire | Model | Explicaţie |
SERIA 3 F30/F31 | Seria 3 sedan | Versiunea de caroserie de la care a pornit totul în cazul Seriei 3. Model ajuns la a şasea generaţie. |
Seria 3 Touring | Break-ul gamei Seria 3, introdus în anii '80 pe M3 (F80) |
Cea mai performantă versiune a lui BMW Seria 3, disponibilă acum doar în versiunea berlină sub această denumire |
Seria 3 GT | Conceptul GT, "inventat" de BMW cu Seria 5 GT, aplicat în cadrul modelului său de segment D | |
SERIA 4 F32/33/36/ | Seria 4 Coupe | Înlocuitorul lui Seria 3 Coupe. Acelaşi concept de bază, dar alt nume. |
Seria 4 Cabriolet | Înlocuitorul lui Seria 3 Cabriolet. Acelaşi concept de bază, dar alt nume. | |
Seria 4 Gran Coupe | Primul coupe cu patru uşi de clasă medie premium oferit vreodată de BMW. | |
M4 Coupe (F82) |
Înlocuitorul lui M3 Coupe, botezat M4 Coupe. Motorizarea şi platforma tehnică sunt identice cu cele de M3, alături de modificările aferente trecerii de la "Seria 3" la "Seria 4". | |
M4 Cabriolet (în curând) F83 |
Înlocuitorul aşteptat al lui M3 Cabriolet, botezat M4 Cabriolet şi încă nedezvăluit publicului. Cel mai probabil, motorizarea şi platforma tehnică sunt identice cu cele de M3/M4. |
In sfarsit a aparut ! Am asteptat de mult versiunea asta. Se va ,,lupta'' cu Audi A5 Sportback nu ? Momentan cred noul 4 g.c... este cea mai buna masina de clasa medie de pe piata. Arata prea bine iar tehnic nu cred ca are sens sa discutam...o sa fie prea bun. E drept ca nu are prestanta seriei 6...dar nu e departe de el.