BMW Seria 4 Gran Coupe, al doilea coupe cu patru uşi din portofoliul bavarezilor

Publicat duminică, 02.02.2014 01:01 de Sebastian Toma

BMW a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale ale lui Seria 4 Gran Coupe. Modelul debutează la Geneva şi reprezintă o versiune coupe cu patru uşi a lui Seria 4.

BMW a dezvoltat o nouă versiune de caroserie a lui Seria 4, care marchează, potrivit afirmaţiilor reprezentanţilor companiei, primul coupe cu patru uşi din nişa premium a clasei medii. Al treilea membru al gamei BMW Seria 4 este la fel de lung şi de lat precum fratele său coupe, dar are o înălţime mai mare cu 12 milimetri şi un plafon cu 112 milimetri mai lung, care prezintă o nouă siluetă în portofoliul BMW, fără să uite de trăsăturile devenite clasice ale mărcii bavareze, cum ar fi " Hofmeister kink", curbura celebră marcată de montantul C înspre geamurile laterale. Într-un fel, noul model vine ca un frate atent stilizat al lui Seria 3 GT, care aduce design-ul lui Seria 4 Coupe peste funcţionalitatea asigurată de caroseria cu portbagaj de hatchback în segmentul D.

Pe lângă portierele suplimentare şi mici modificări stilistice, versiunea Gran Coupe se diferenţiază de Seria 4 Coupe prin capacul portbagajului.

Tot în raport cu BMW Seria 4 Coupe, noul model se mândreşte cu un portbagaj mai mare, de 480 de litri şi cu mai mult spaţiu pentru cap. În cazul în care bancheta spate 40:20:40 este pliată, volumul de încărcare urcă până la 1.300 litri. Una dintre trăsăturile interesante ale lui Seria 4 Gran Coupe este eliminarea ramelor pentru geamurile laterale, un artificiu de design care aduce un plus de eleganţă oricărui coupe. Pentru că vorbim despre un model premium, capacul portbagajului este operat electric încă din versiunea standard, iar clienţii pot opta pentru un sistem care permite deschiderea fără atingere a portbagajului, prin miscarea piciorului şoferului în dreptul unui senzor din spatele vehiculului.

Din punct de vedere tehnologic, Seria 4 Gran Coupe beneficiază de toate dotările oferite şi pentru Seria 4 Coupe, după cum este şi cazul celor trei pachete de personalizare BMW, numite Linii, completate de gama Individual şi pachetul M Sport.

La interior, Seria 4 Gran Coupe nu se diferenţiază stilistic de Seria 4 Coupe.

MOTOARE

Gama de motorizări a lui Seria 4 Gran Coupe este compusă din cinci unităţi. Acestea oferă între 143 CP şi 306 CP şi sunt disponibile atât cu transmisii manuale cu şase trepte, cât şi cu transmisia automată Steptronic cu opt trepte. În orice caz, există şi două opţiuni cu tracţiune integrală, anume 428i xDrive şi 420d xDrive. Cel mai rapid BMW Seria 4 Gran Coupe accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde, în timp ce modelul entry-level face acest sprint în 9.2 secunde.

Vârful gamei, 435i xDrive, are un consum mediu de 8.1 litri la sută în compania transmisiei manuale cu şase trepte, fiind cel mai puţin economic din gamă, în timp ce motorizarea cea mai eficientă este 418d, aceasta având un consum mediu de 4.5 litri la sută, indiferent de transmisia aleasă. Toate propulsoarele din ofertă respectă normele Euro 6.

VERSIUNE*
CILINDREE
(cmc)
PUTERE
(CP)
EMISII
CO2/KM
CONSUM MEDIU
(l/100 km)
TIMP 0-100 km/h 
(secunde)
Benzină Seria 4 GC 420i 1.997 184 149 6.4 7.5
Seria 4 GC 428i 1.997 245 154 6.6 6.1
Seria 4 GC 428i xDrive 1.997 245 159 6.8 5.8
Seria 4 GC 435i 2.979 306 189 8.1 5.5
Diesel Seria 4 GC 418d 1.995 143 119 4.5 9.2
Seria 4 GC 420d 1.995 184 124 4.9 7.7
Seria 4 GC 420d xDrive 1.995 184 129 4.9 7.7

*toate datele de mai sus vizează versiunile cu transmisie manuală cu şase trepte

AL DOILEA COUPE CU PATRU UŞI DIN GAMA BMW

Seria 6 Gran Coupe este primul coupe cu patru uşi din portofoliul BMW.

Portofoliul BMW a primit acum doi ani un coupe cu patru uşi care a debutat în gama Seria 6 şi a fost denumit Seria 6 Gran Coupe. Acesta a preluat interiorul lui Seria 6, alături de o parte din motorizările sale, pentru a crea o nouă versiune de caroserie în oferta mărcii din Munchen. Apărut în 2011, Seria 6 Gran Coupe se luptă în segmentul creat de Mercedes-Benz CLS şi completat de Audi A7. Versiunile superioare, implicit M6 Gran Coupe, discută de la egal la egal cu Porsche Panamera, printre altele.

Test drive BMW Seria 6 Gran Coupe - Prieten cu Hagi

BMW: MODELE ACTUALE ÎN SEGMENTUL MEDIU

Gamă de pornire Model Explicaţie
SERIA 3 F30/F31 Seria 3 sedan Versiunea de caroserie de la care a pornit totul în cazul Seriei 3. Model ajuns la a şasea generaţie.
Seria 3 Touring Break-ul gamei Seria 3, introdus în anii '80 pe M3 (F80)
Cea mai performantă versiune a lui BMW Seria 3, disponibilă acum doar în versiunea berlină sub această denumire
Seria 3 GT Conceptul GT, "inventat" de BMW cu Seria 5 GT, aplicat în cadrul modelului său de segment D
SERIA 4 F32/33/36/ Seria 4 Coupe Înlocuitorul lui Seria 3 Coupe. Acelaşi concept de bază, dar alt nume.
Seria 4 Cabriolet Înlocuitorul lui Seria 3 Cabriolet. Acelaşi concept de bază, dar alt nume.
Seria 4 Gran Coupe Primul coupe cu patru uşi de clasă medie premium oferit vreodată de BMW.
M4 Coupe (F82)
Înlocuitorul lui M3 Coupe, botezat M4 Coupe. Motorizarea şi platforma tehnică sunt identice cu cele de M3, alături de modificările aferente trecerii de la "Seria 3" la "Seria 4".
M4 Cabriolet
(în curând)
F83
Înlocuitorul aşteptat al lui M3 Cabriolet, botezat M4 Cabriolet şi încă nedezvăluit publicului. Cel mai probabil, motorizarea şi platforma tehnică sunt identice cu cele de M3/M4.
  • Scorpionul.negru, duminică, 02.02.2014 01:21

    In sfarsit a aparut ! Am asteptat de mult versiunea asta. Se va ,,lupta'' cu Audi A5 Sportback nu ? Momentan cred noul 4 g.c... este cea mai buna masina de clasa medie de pe piata. Arata prea bine iar tehnic nu cred ca are sens sa discutam...o sa fie prea bun. E drept ca nu are prestanta seriei 6...dar nu e departe de el.

  • dani, duminică, 02.02.2014 01:24

    Nu era mai simplu daca faceau ultimul model de seria 3 sedan sa arate asa decat sa se complice cu atatea denumiri si numere...nu cred ca ar fi facut rau la imagine si oricum acest nou seria 4 gc arata mai degraba ca un sedan stilat decat ca un coupe.

  • emm, duminică, 02.02.2014 02:23

    Sportback....

  • Andi, duminică, 02.02.2014 07:00

    Cam fortat termenul de Coupe in cazul asta... De fapt BMW inca nu prea stie sa faca o masina in 4 portiere care chiar sa fie coupe. La Mercedes CLSul si CLAul efectiv "curg", "se muleaza" pe sosea! La BMW si Audi... trebuie sa citesti neaparat mapa de presa ca sa stii ca ai un coupe in 4 portiere :) Dar poti sa zici ceva? Nu, taci si cumpara, ca e coupe, "sa mor io!" :)

  • Vai!!!!! :|, duminică, 02.02.2014 10:24

    Mare porcarie....

  • @Andi, duminică, 02.02.2014 10:44

    CLS arata bine, CLA arata ca un bondoc, un clasa A sedan, ceva nu se leaga, iar daca tu spui ca daca vezi un seria 6 Gran Coupe si trebuie sa te uiti la mapa de presa sa-ti dai seama ca arata ca un coupe cu 4 usi ai o problema.

  • unckle, duminică, 02.02.2014 11:22

    acesti "pui" de masina mare .. sunt pentru "aspiranti" nu pentru "băieții valabili" din cocalarimea mondiala :) Trecand peste rautacismele binemeritate de a nșpe-a masina facuta pe aceleasi patru roti ale lui F30, ajung la intrebarea normala: Ce draq face masina asta in plus fata de un F30? singura diferenta este ca haionul se deschide cu tot cu luneta.. asa si ? La interior avem aceleasi materiale (sa nu ne imbatam cu apa rece si sa credem ca GC garanteaza ceva...). La exterior avem o lipsa la usile fata si o caroserie un pic alungita spre spate. Ce aduce in plus aceasta masina in gama deja hiperdiversificata a constructorului bavarez ? Raspunsul este unul singur -- "Avem si noi concurent pentru un produs al Audi sau Mercedes" Piata acestor masini este dominata de MB la clasa mare si Audi la juniori .. sa vedem cum schimba BMW asta, ca la CLS nu au ajuns (opinie bazata pe numarul de CLS/6GC/A7 vazute pe strazile bucurestiului)

  • tzenu_bmw, duminică, 02.02.2014 11:36

    inafara de geamurile fara rama nu vad nimica schimbat fara de un seria 3.....deci pana la urma care e scopu acestei masini????/ adica un 'coupe cu 4 portiere' e pt. oameni cu stil si un seria 3 'banal' e pt. oameni care cauta o masina mai 'clasica'??? prefer un seria 3 oricand fata de acest 4 Gran C. de ce nau facut modelu seria 3 cu portiere fara rame si aveau deja un coupe in 4 usi inca de acum cativa ani

  • jan, duminică, 02.02.2014 11:56

    Masina arata demential. Un concurent foarte bun pentru A5 Sportback.

  • Inexo-cuantic, duminică, 02.02.2014 12:45

    BMW 4 Gran Coupe dupa parerea mea, reuneşte cele mai valoroase caracteristici din lumi automobilistice diferite, in acelasi timp inspira si emotia si eleganta unui coupe, ofera confortul unei limuzine si este la fel de practic precum un touring. Calitatea de la interior , ramane de vazut, fiindca ma cam indoiesc sa se ridice la nivelul lui Mini .Eu cel putin le urez succese la vanzari! Sa auzim numai de bine !

  • Scorpionul.negru, duminică, 02.02.2014 13:09

    @Inexo-cuantic Adevarul este ca Mini e facut de britanici (nu de BMW:))) si calitatea e mult peste seria 4 :)))) ps. Ce treaba are prietene MINI cu seria 4 ? E mult sub el la orice capitol. Mini e nr. 1 in clasa mica. Dar atat...nimic mai mult ! Niciodata nu o sa primesti la clasa mica ce primesti la medie. Iar BMW nu va pune niciodata pe Mini ce pun pe masinile lor mai mari de la 3 in sus.

  • Norbert, duminică, 02.02.2014 13:23

    Daca ar avea pretul de Dacie tot nu m-ar interesa.

  • Inexo-cuantic, duminică, 02.02.2014 13:56

    @Scorpionul.negru, cu tot respectul Countryman sau chiar noul Cooper S nu-ti zic nimic ? Dupa parerea mea are calitate a materialelor mai ridicata decat ''subsidiarul'' BMW . Cu toate astea nu am spus ca nu-mi place seria 4 GC, numai ca ar mai trebui ''mesterita'' putin calitatea finisajelor. Sa auzim numai de bine !

  • legionarul, duminică, 02.02.2014 14:06

    nui prea inteleg rostul daca exista pe piata Seria 3 la Seria 6 Gran Coupe inteleg ca e derivat doar dintr-un coupe cu 2 usi dar acest Seria 4 Gran Coupe e derivat dintr-un coupe cu 2 usi care la randul lui e derivat dintr-un sedan cu 4 usi adica Seria 3 deci?e adevarat ca silueta laterala si spatele e putin mai diferit dar in rest e un Seria 3.is curios la dimensiuni cum sta treaba

  • dan_grc, duminică, 02.02.2014 16:03

    Din acest moment seria 3 GT devine complet inutil, nu stiu cat de bine se vinde, dar seria 4 GC arata clar mai bine, are haion si usi fara rame la fel ca GT, probabil ca e ceva mai scump, dar sedan, touring, si aceasta noua varianta sunt arhisuficiente, asta in afara de seria 4 coupe si cabrio, o familie de caroserii mai mult decat completa.

  • Bmw fan-not!, duminică, 02.02.2014 16:12

    Masina de CO-CA-LARI! Iar in configuratia aia cu piele din pliante o sa ajunga la pret de X5, dar or sa gaseasca cativa fraieri din Ro care sa dea bani pe un badge si atat.

  • Inexo-cuantic, duminică, 02.02.2014 16:38

    @dan_grc, de acord cu tine. Corect! Sa auzim numai de bine.

  • Littlefoot, duminică, 02.02.2014 18:42

    Sa-mi fie iertata ignoranta, dar poate sa imi explice si mie cineva conceptul de coupe in 4 usi si ce ar trebui sa se inteleaga prin asta? Multumesc.

  • @Bmw fan-not, duminică, 02.02.2014 18:43

    Tu n-ai ajuns destul de fraier incat sa-ti permiti un bmw nou, deci poti sa stai linistit, nu esti cocalar, esti un intelectual, ar trebui sa-ti pierzi timpul la biblioteca, nu comentand despre o marca de cocalari.

  • Scorpionul.negru, duminică, 02.02.2014 23:22

    @Littlefoot Coupe cu 4 usi ( o masina cu 4 usi in forma de coupe :))

  • mntsn, luni, 03.02.2014 01:31

    @Littlefoot: coupe cu 4 usi e un fel de n-ar mai fi, ca sa fiu exact. Are la fel de mult sens precum un SUV sport, ceva gen GL AMG sau precum un SUV cu difuzor de aer :)) Nu zic ca nu ar arata decent spre bine acest BMW 4GC, dar rostul lui in oferta BMW mi-e neclar. Nu stiu de ce ar trebui sa-l aleg. Dpmdv notiunea de coupe cu 4 usi este o jignire la adresa conceptului de coupe.

  • Mihnea, luni, 03.02.2014 09:13

    Prea bun! Prea ca la tara!

  • Steff, luni, 03.02.2014 13:52

    Si cu seria 3 GT cum ramane? O vor arunca in sertarul cu "incercari nereusite", alaturi de 5GT ? Nu ii mai vad rostul in gama. Intr-adevar, 4GC-ul e un raspuns la A5 sportback si va vinde bine, pt ca e o masina frumoasa, numai buna pt cei ce vor sa iasa in evidenta, dar nu isi permit un seria 6. Viva colararia!!

  • mm, luni, 03.02.2014 14:05

    cls ar fi fost suficient, nefiind o clasa in sine ci doar o exprimare de stil a copia conceptul asa ca sa te aflii in treaba imi pare usor jenant (si nu ma refer doar la bmw unde parca exista totusi o coerenta in stil).