BMW Seria 1 xDrive și Audi A3 quattro au un nou rival: primul Mini Clubman cu tracțiune integrală All4
Mini a înțeles că trebuie să le ofere clienților săi diversitate pentru ca actualul Clubman să se poată bate cu Audi A3 și Mercedes A-Klasse. Motiv pentru care hatchback-ul a primit o tracțiune integrală All4.
Am stabilit deja că noul Mini Clubman, cel mai lung model din istoria companiei britanice, a fost creat pentru a se bate cu modelele premium din segmentul compact. Pentru a putea ține pasul cu fratele de concern BMW Seria 1, dar și cu rivali ca Audi A3 și Mercedes A-Klasse, Clubman are nevoie de o gamă extrem de variată și, surprinzător sau nu, și de o tracțiune integrală.
Motiv pentru care Mini oferă noul Clubman alături de noul său sistem 4x4, denumit All4. Este vorba despre o nouă generație a sistemului de tracțiune integrală, iar Clubman este primul model care beneficiază de prezența sa. Noul All4 este interconectat la sistemul Dynamic Stability Control pentru un răspuns mai bun la schimbarea stilului de condus și a condițiilor de rulare.
Noul Mini Clubman All4 va fi oferit în compania a două propulsoare pe benzină: versiunea Cooper de 1.5 litri și 134 de cai și versiunea Cooper S de 2.0 litri și 189 de cai putere. Versiunea mai cuminte reușește să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 9.2 secunde, în vreme ce Clubman Cooper S All4 are nevoie de 6.7 secunde.
Primele livrări ale noului Clubman All4 vor începe în luna aprilie în Statele Unite, Europa fiind și ea programată imediat după.
Atractiv ce-i drept si-n plus practic pentru cine si-l va putea permite ca "All4", cu multe mii de euro mai scump decit... deloc convenabilul 2x4. Eu cel putin nu l-as mai numi insa MINI la o greutate si mai mare decit a Clubman-ului "normal", care cintareste deja cca. 1,5 tone in versiune FWD 2.0 diesel.