BMW se lasă inspirat de succesul Mercedes: va lansa şapte modele cu tracţiune faţă în următorii ani

Publicat marţi, 02.09.2014 11:48 de Bogdan Mirică

BMW plănuieşte o puternică ofensivă de modele cu tracţiune faţă. Pe listă sunt viitoarele generaţii BMW X1 şi Seria 1, dar şi noutăţi ca roadsterul de mici dimensiuni BMW Z2.

Ameninţaţi de succesul modelelor Mercedes cu tracţiune faţă şi împinşi de dorinţa de a-şi păstra coroana segmentului premium, cei de la BMW plănuiesc o puternică ofensivă. Ea se va baza pe şapte modele cu tracţiune faţă, dezvoltate pe platforma modulară UKL. Arhitectura a fost deja folosită pentru două modele: noua generaţie Mini şi BMW Seria 2 Active Tourer.

Aşadar, BMW se va adapta cerinţelor pieţei şi va pregăti produse care abandonează tradiţionala propulsie posterioară. Primul pe listă va fi o variantă cu şapte locuri a actualului BMW Seria 2 Active Tourer. Spaţiul interior va da şi numele noului model, despre care există informaţii că se va numi BMW Seria 2 Gran Tourer. Debutul său este aşteptat chiar la finalul acestui an.

Tot pe lista modelelor cu tracţiune faţă se află şi noua generaţie X1, crossover-ul programat să debuteze anul viitor. El va sta şi la baza unei variante Coupe, botezată X2 şi gata să-i urmeze lui X1 în 2016 sau 2017.

BMW Seria 1 va trece la tracţiune faţă

Avem deja trei modele cu tracţiune faţă cunoscute. E momentul să-l aflăm şi pe cel de-al patrulea: BMW Seria 1. Viitoarea generaţie a hatchback-ului va adopta aceeaşi platformă UKL, abandonând tradiţia şi ţinuta de drum de invidiat a actualului model. Schimbarea de generaţii este aşteptată să se facă abia în 2018.

Celelalte modele aflate pe lista de extindere a gamei sunt încă ţinute sub secret. Mai multe surse vorbesc despre un roadster de mici dimensiuni, poziţionat sub Z4 şi denumit Z2. El va oferi tracţiune faţă în versiunile standard şi tracţiune integrală xDrive pentru versiunile superioare, mai puternice. În gama sa de motorizări se vor regăsi noile motoare cu trei cilindri de 1.5 litri.

Succesul lui Mercedes CLA ar putea duce şi la un BMW Seria 1 sedan, un model despre care s-a tot vorbit în ultima vreme. El ar urma să fie prezentat în 2017 şi să asigure intrarea în gamă pentru cei care îşi doresc un sedan premium accesibil.

  • mowgli, marţi, 02.09.2014 12:45

    Sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului. Nu-ti trebuie doua maini sa numeri pe degete cati producatori fac masini cu tractiune spate, vad ca din astia putini care sunt, incet se retrag si ei si semneaza pactul cu dracu pentru vanzari si costuri.Pacat, mare pacat, dar sa le fie de bine, nu ma obliga nimeni sa-mi iau un BMW nou. Sincer initial nu m-am stresat, ma doare in cot ca o duba cu geamuri BMW n-are tractiune spate, insa cand deja vorbim de seria 1... situatia e cam nasoala. Nu cred ca va fi rentabil pentru BMW sa ofere tractiune fata pentru seria 1 cu motorizari slabe si tractiune spate pentru motorizarile mai puternice, va fi ori asa, ori asa.

  • mishazaitev, marţi, 02.09.2014 12:59

    Problema nu este ca vor face masini cu tractiune fata, ci ca, in urma cu cativa ani clamau ca acest lucru nu se va intamla nicicand.

  • eee, marţi, 02.09.2014 14:21

    pai dupa ce au oferit motor de 95 de cp pe o masina "premium" ce mai conteaza daca are si tractiune fata?

  • kk, marţi, 02.09.2014 15:16

    dupa mercedes, usor usor si bmw incepe sa se prostitueze si probabil ca urmeaza si altii; din pacate banii dicteaza politica companiilor si nu mai tine nimeni cont de istoria marcii, de traditie , rafinament si ce mai vreti voi. Globalizarea asta a facut din marcile vestite, si nu numai ,un ghiveci! nici ei nu mai stiu pe unde sunt facute , cine le proiecteza , cine le construieste si asa mai departe; masini fara identitate, fara spirit facute pe banda rulanta numai si numai ptr a satisface dementa umana de a avea bani fara limita!

  • mowgli, marţi, 02.09.2014 15:42

    @eee la cere model te referi?

  • vabis, marţi, 02.09.2014 17:01

    Nu e prima data cand mint cei de la Bmw de dragul fanilor.Cum altfel sa ajunga brand-ul cu cele mai multe like-uri pe FB? Erati tari in gura ca Bmw face si drege cu propulsie si ca e o marca cu traditie bla bla bla.Ei vor profit si vanzari, vor calca in picioare multe altele pt astea.Altii ar plati bani grei pt o istorie ca a lor si ei nu se uita in spate cand fac astfel de gesturi.Un model,2 hai 3 dar incep sa exagereze.Faruri circulare mai au pe cateva modele, pe i8 nici vorba sau seria 7.Dar daca nu va mai prinde forma de cerc apoi vor renunta de tot la ele.Deci am rezolvat problema, da? Bmw s-a aliniat in randul lumii, argumentul Bmw e Bmw s- a dus de tot.

  • dan_grc, marţi, 02.09.2014 18:19

    @mowgli Cati dintre pasionati au considerat seria 1 la lansare ca fiind un Bmw adevarat? Majoritatea clientilor n-au fost pasionati, initial aveau planuri pt tractiune fata la seria 1 inca de la lansare in 2004, au lansat si a doua generatie la fel, au amanat inevitabilul, iar pt mine unul, nu mai conteaza cate modele cu tractiune fata vor fi, odata ce-au lansat monovolum cu tractiune fata( raul a fost deja facut)...sa mi se para exagerat seria 1 cu tractiune fata sau X1? X1 nu avea sens nici cu tractiune doar spate, sa fim seriosi, deci daca au patruns pe teritoriul asta, dupa parerea mea nu mai conteaza numarul modelelor, apoi induce putin in eroare si titlul, 7 modele, pai 2 sunt versiuni de seria 2 Active Tourer, una pe Mini, X1, seria 1 si-un eventual Z2, da? Pai daca enumar toata gama seriei 3/4, seriei 5/6 si seria 7, plus Z4 si seria 2 coupe, vor iesi mai multe modele cu tractiune spate decat are orice alta marca in prezent, ceea ce este totusi bine. Iar dupa ultimele declaratii, declaratii de care ar trebui sa se tina de cuvant :P, de la seria 3 in sus nu vor utiliza platforme cu tractiune fata. @eee cred ca se refera la 114 d:). @vabis Aberezi cu farurile cu cerc.

  • Vabis, miercuri, 03.09.2014 19:04

    @dan_grc abereaza ma ta!

  • Lache, duminică, 07.09.2014 22:12

    Vad ca lumea se tampeste pe zi ce trece.Tehnologia ne controleaza.Cititi ce a spus Einstein despre asta.E posibil ca lumea sa nu mai vrea tractiune spate.Deci si ei trebuiesc sa se alinieze cerintelor.Muncitorii aia si tot staff-ul trebuiesc sa-si ia niste salarii.De unde vin banii? Din vanzari nu din promisiunile lui w tonta. Din pacate asta se intampla in ziua de azi.Si nu ne asteapta nimic bun.Viitorul e negru.Pardon,am vrut sa spun galben!