BMW prezinta viitoarele tehnologii de recuperare a energiei calorice

Publicat marţi, 20.10.2009 18:20 de Sebastian Toma

BMW lucreaza la o tehnologie de recuperare a caldurii, care va transforma caldura degajata de motor in energie electrica. Acest sistem ar putea reduce consumul de carburant cu pana la 8%.

Inginerii BMW au dezvaluit informatii despre planurile lor privind programul Efficient Dynamics, care includ reutilizarea caldurii degajate de motor pentru a genera energie electrica. Sistemul are scopul de a conserva energia generata de motor in timpul functionarii si de pastrarea temperaturii motorului la un nivel constant, chiar si cand acesta este oprit. Dupa cum stiti, doua treimi din energia generata de arderea carburantului sunt pierdute prin radiator si sistemul de evacuare al vehiculului.

Primul proiect BMW in acest sens reprezinta un sistem de izolare termica a motorului. Pe langa izolarea clasica a habitaclului de compartimentul motor, BMW va izola motorul de mediul exterior si va dezvolta un sistem de pastrare al temperaturii motorului. Provocarea pentru inginerii BMW va fi sa creeze un sistem care sa nu afecteze eficienta motorului in timp ce izoleaza motorul de mediul exterior. Astfel, scopul inginerilor BMW va fi de a elimina pornire la rece din ecuatia utilizarii automobilului. Prototipul care utilizeaza acest sistem a reusit sa pastreze o temperatura a motorului de 40 de grade Celsius, chiar si la 12 ore de la oprirea acestuia. Fiecare grad Celsius pe care il are motorul peste temperatura ambientala reduce consumul de carburant cu 0.2 %. Astfel, 10 grade Celsius peste temperatura ambientala vor duce la un consum de carburant cu 2% mai mic.

Cel de-al doilea proiect al inginerilor bavarezi este implementarea unui generator termoelectric pe traseul de evacuare. Acest generator este capabil sa furnizeze 250 de Wati in conditii normale de sofat, suficient pentru a acoperi 50% din necesarul de energie al unui BMW Seria 5. Dispozitivul este simplu si utilizeaza un semiconductor termoelectric care genereaza curent electric. Cu cat este mai mare diferenta de temperatura dintre gazele arse si mediul exterior, cu cat acesta furnizeaza mai mult curent electric. Generatorul termo electric va avea doua parti – una “rece” si una “calda”. Jumatatea rece a generatorului termoelectric va utiliza caldura de la radiator, pe cand jumatatea calda va utiliza gazele arse care ies prin traseul de evacuare.

Prototipul realizat de inginerii BMW ii ajuta pe acestia sa lupte cu provocarile pe care le au in fata si sa prezinte versiunea preliminara a solutiilor pe care le-au pregatit pentru viitoarele modele are constructorului bavarez. Potrivit celor de la BMW, un automobil modern utilizeaza intre 3 si 8% din carburantul consumat pentru alimentarea cu electricitate a elementelor care necesita acest tip de energie.

Pentru a elimina necesitatea unor sisteme de incalzire auxiliare si pentru a reduce frecarea din cutia de viteze, BMW va utiliza un schimbator de caldura. Acest schimbator de caldura va fi amplasat langa convertorul catalitic (in cazul motoarelor pe benzina) si va incalzi uleiul din cutia de viteze pentru a reduce frecarea. In anotimpul rece, caldura degajata de motor va fi utilizata pentru a incalzi habitaclul modelelor BMW, fara a consuma carburant in plus.

Pe langa aceste sisteme mentionate mai sus, BMW lucreaza si la sisteme de aerodinamica activa pentru partea din fata a vehiculelor, precum si o modalitate de a folosi mai bine franele care regenereaza energia cinetica. Modelele BMW vor fi echipate si cu un sistem de navigatie care va primi informatii de trafic. Acesta functie va anticipa ambuteiajele si va ajuta soferul sa reduca numarul de franari pe care le efectueaza, lucru care va reduce consumul de carburant al modelului pe care il conduce.

Via | MotorAuthority

  • yo, marţi, 20.10.2009 20:28
    BMW e tata lor!

    is geniali cei de la BMW!! asta cu izolarea motorului e super .. un prieten are VW cddy 2.0 tdi .. iarna nu se incalzeste in habitaclu pana la servici cei de la service i-au zis ca e prea mare habitaclu ..:) candva ma gandeam ca gazele ar trebui sa incalzeasca un motor cu abur ca sa se recupereze din cei 70% din pierderi..:))

  • tzenu_bmw, marţi, 20.10.2009 23:05
    bmw

    bmw forever..... de cand i lumea frate bmw a fost in varfu piramidei automobilistice

  • BMW, marţi, 20.10.2009 23:25
    BMW

    Eu le-am zis la multi prosti de pe forum-ul asta ca BMW e BMW. E46 are si el o sistema care incalzeste motorul in 2 minute IARNA iese acul din Albastru (de la temperatura). Si vara dimineata cand o scoteam din garaj acul din albastru iesea in 50 de secunde, motorul se incalzeste foarte repede si nu pierzi atita timp ca la Mercedes sau Audi pina incalzeste motorul 15-20 de minute motorul, ( pierderi enorme de carburanti si timp si ingheti un pic pina se incazeste sistema ). Am ziso si o mai zic ca din PUNCT de VEDERE TEHNIC , MOTOR , TRANSMISIE , DIRECTIE BMW este peste ORICINE din LUME. PRIMA DOVADA despre cine e BMW e un indiciu BEST ENGINEin THE WORLD 6 TITLURI MONDIALE nimeni nu are atatea titluri cat are BMW.

  • Ghiri, miercuri, 21.10.2009 00:42
    Idei bune

    Ideile sunt bune dar pana le vor pune in practica mai este. Mai bine si-ar canaliza resursele pe design si stil. Sunt prea banali la aceste capitole

  • Volvo, miercuri, 21.10.2009 09:08
    Mai cititi baieti

    si aflati ca n-a inventat BMW roata. Prima chestie de genul asdta au facut-o rusii prin anii '50. Numele Petromax nu va spune nimic ? CVauta prin podul bunicii si ai sa vezi. mai nou, americanii scot cm 2 KW din yeava da esapament(ce-i drept de camion) Asa ca mai puneti mana pe carte, sau terminati scoala inainte de a lua "ursuletul" tatei din garaj.

  • TdM, miercuri, 21.10.2009 09:25
    Pentru BMW

    "... E46 are si el o sistema ..." O sistema? Daca le-ai zis la multi prosti ca are o sistema, cu siguranta esti foarte destept....

  • bmwb, miercuri, 21.10.2009 09:42
    bmw power

    eram sigur ca nascocesc invidiosi astia ceva..........mai baieti nu va mai raciti gura degeaba cu ei cu va pierdeti timpul degeaba..........................bmw a fost este si va fi peste concurenta..........................nu va mai legati atata de design ca eu nu cumpar masina dupa ce design are o cumpar pt ce stie sa faca.

  • Iri, miercuri, 21.10.2009 10:25
    pt bmwb

    Daca il cumperi pt ce stie sa faca ....cumpara un buldoescavator....stie sa faca mai multe ca orice automobil...si poti sa ii montezi si o navigatie.

  • BMW p/u TDM, miercuri, 21.10.2009 11:19
    BMW p/u TDM

    Daca ai ceva impotriva iti sugerez cu ce am zis eu , iti recomand sa mai maninci mamaliga ca esti inca sub nivelul minim de cunostinta ca si multi altii de pe acest forum.

  • LR, miercuri, 21.10.2009 11:45
    BMW

    Mai BMW, tzuca-ce TATA, da' tu pa cine sameni atata da dastept?! Inainte sa- faci prosti pe altii, uita-te la tine. De acord, BMW este un producator de top, recunoscut pe plan mondial, dovada si premiile pe care le-a castigat. Numai ca nu se invarte totul in jurul BMW. Uite, daca vrei sa-i gasim vreun cusur, putem spune ca masina asta nu poate sa zboare. Un F16 poate, vezi, deci e mai bun decat un BMW! Sau: un BMW nu stie sa ascuta creioane. Ascutitoarea mea poate sa faca asta, dar nu face asa urat ca tine! Vezi? Mai exista si altceva pe lumea asta. Sau: o broasca testoasa bate un BMW la concursul de rostogoliri. Dar nu se da asa mare ca tine. Aaaa, sa nu uit: nu uita sa-ti lipesti pe masina ta / masinile tale un sticker foarte popular printre camionagiii frustrati. pe el scrie maaaaare: . Si las-o mai moale cu manelele!

  • LR, miercuri, 21.10.2009 11:55

    Revin: ziceam ca pe acel sticker scrie: A MEA E MAI LUNGA!!!

  • stefan, miercuri, 21.10.2009 14:34
    Incalzire BMW

    Era si cazul sa faca ceva BMW-ul cu incalzirea....la mine in X5 (an fabricatie 2005)....e cam frig iarna...trebuie destul de mult sa se incalzeasca cu toate ca masina e dotata cu incalzire suplimentara....in rest e chestie de gust. Sincer nu isi merita banii ca masina noua. sanatate maxima

  • Autogreen, miercuri, 21.10.2009 16:38
    Nimic nou

    Nu au inventat nemtii apa calda. Efectul Peltier este cunoscut de ani de zile dar pana acum nu s-a pus problema folosirii lui pentru a genera electricitate.

  • Fulger, miercuri, 21.10.2009 19:19
    se numeste efect SEEBECK

    autogreen, se numeste efectul Seebeck...

  • bmwb, miercuri, 21.10.2009 21:28
    bmw power

    mai .....iri..................ce destept esti tu pisi.da, eu o cumpar pt ce stie sa faca daca nu-ti convine asta este.......nu o mai dati cotite cu buldoescavatoare cu ascutitori.....etc.pt ca toata lumea a inteles ce am vrut sa spun dar voi cautati carcota, atata va duce capul.nu mai fiti gelosi pe bmw asta este sunt number one.

  • Iri, joi, 22.10.2009 01:32
    pentru bmwb

    stimate bmwb iti respect parerea si admiratia pt marca BMW...dar pana la a idolatriza o marca si avea o relatie cu ea (daca vorbesti de gelozie)...e cale lunga. Poate nu ar strica sa vezi lucrurile mai obiectiv...si sa incerci si alte marci! Sanatate maxima!!!

  • bmwb, joi, 22.10.2009 10:56
    pt...iri

    dragule am incercat si alte marci ......precum merc.hyundai.opel ford.audi.si te te rog sa ma crezi ca nu se compara nimic cu bmw......asta este parerea mea.nu o pot schimba.multa sanatate!!!!

  • BMW, sâmbătă, 24.10.2009 02:10
    BMW

    Way oameni buni , eu la moment nu am BMW , ci am Peugeot 206. Anul trecut mi-am vandut BMW-ul E46 niste probleme financiare si a trebuit sa-l vand. La moment merg cu Peugeot-ul dar e mult prea departe de BMW. Anterior am avut si Rover 820Si , Mercedes-Benz E200 , BMW E30 , BMW 36 si ultimul pana la Peugeot a fost E46 o masina senzationala. Eu cred ca un sofer adevarat urcand la volanul unui BMW deodata vede diferenta intre BMW si restul. BMW are un plus mare la SPORTIVITATE si Mercedes un plus mare la Confort.