BMW prezinta viitoarele tehnologii de recuperare a energiei calorice
BMW lucreaza la o tehnologie de recuperare a caldurii, care va transforma caldura degajata de motor in energie electrica. Acest sistem ar putea reduce consumul de carburant cu pana la 8%.
Inginerii BMW au dezvaluit informatii despre planurile lor privind programul Efficient Dynamics, care includ reutilizarea caldurii degajate de motor pentru a genera energie electrica. Sistemul are scopul de a conserva energia generata de motor in timpul functionarii si de pastrarea temperaturii motorului la un nivel constant, chiar si cand acesta este oprit. Dupa cum stiti, doua treimi din energia generata de arderea carburantului sunt pierdute prin radiator si sistemul de evacuare al vehiculului.
Primul proiect BMW in acest sens reprezinta un sistem de izolare termica a motorului. Pe langa izolarea clasica a habitaclului de compartimentul motor, BMW va izola motorul de mediul exterior si va dezvolta un sistem de pastrare al temperaturii motorului. Provocarea pentru inginerii BMW va fi sa creeze un sistem care sa nu afecteze eficienta motorului in timp ce izoleaza motorul de mediul exterior. Astfel, scopul inginerilor BMW va fi de a elimina pornire la rece din ecuatia utilizarii automobilului. Prototipul care utilizeaza acest sistem a reusit sa pastreze o temperatura a motorului de 40 de grade Celsius, chiar si la 12 ore de la oprirea acestuia. Fiecare grad Celsius pe care il are motorul peste temperatura ambientala reduce consumul de carburant cu 0.2 %. Astfel, 10 grade Celsius peste temperatura ambientala vor duce la un consum de carburant cu 2% mai mic.
Cel de-al doilea proiect al inginerilor bavarezi este implementarea unui generator termoelectric pe traseul de evacuare. Acest generator este capabil sa furnizeze 250 de Wati in conditii normale de sofat, suficient pentru a acoperi 50% din necesarul de energie al unui BMW Seria 5. Dispozitivul este simplu si utilizeaza un semiconductor termoelectric care genereaza curent electric. Cu cat este mai mare diferenta de temperatura dintre gazele arse si mediul exterior, cu cat acesta furnizeaza mai mult curent electric. Generatorul termo electric va avea doua parti – una “rece” si una “calda”. Jumatatea rece a generatorului termoelectric va utiliza caldura de la radiator, pe cand jumatatea calda va utiliza gazele arse care ies prin traseul de evacuare.
Prototipul realizat de inginerii BMW ii ajuta pe acestia sa lupte cu provocarile pe care le au in fata si sa prezinte versiunea preliminara a solutiilor pe care le-au pregatit pentru viitoarele modele are constructorului bavarez. Potrivit celor de la BMW, un automobil modern utilizeaza intre 3 si 8% din carburantul consumat pentru alimentarea cu electricitate a elementelor care necesita acest tip de energie.
Pentru a elimina necesitatea unor sisteme de incalzire auxiliare si pentru a reduce frecarea din cutia de viteze, BMW va utiliza un schimbator de caldura. Acest schimbator de caldura va fi amplasat langa convertorul catalitic (in cazul motoarelor pe benzina) si va incalzi uleiul din cutia de viteze pentru a reduce frecarea. In anotimpul rece, caldura degajata de motor va fi utilizata pentru a incalzi habitaclul modelelor BMW, fara a consuma carburant in plus.
Pe langa aceste sisteme mentionate mai sus, BMW lucreaza si la sisteme de aerodinamica activa pentru partea din fata a vehiculelor, precum si o modalitate de a folosi mai bine franele care regenereaza energia cinetica. Modelele BMW vor fi echipate si cu un sistem de navigatie care va primi informatii de trafic. Acesta functie va anticipa ambuteiajele si va ajuta soferul sa reduca numarul de franari pe care le efectueaza, lucru care va reduce consumul de carburant al modelului pe care il conduce.
Via | MotorAuthority
is geniali cei de la BMW!! asta cu izolarea motorului e super .. un prieten are VW cddy 2.0 tdi .. iarna nu se incalzeste in habitaclu pana la servici cei de la service i-au zis ca e prea mare habitaclu ..:) candva ma gandeam ca gazele ar trebui sa incalzeasca un motor cu abur ca sa se recupereze din cei 70% din pierderi..:))