BMW pregateste un Seria 5 diesel de performanta: M 50d

Publicat vineri, 26.03.2010 12:07 de Bogdan Mirică

O serie de abrevieri inregistrate recent de BMW tradeaza intentiile constructorului din Munchen. Bavarezii lucreaza la un diesel tri-turbo de performanta, o gama electrica si una de modele cu tractiune fata.

O serie de informatii furnizate de centrul de inregistrari a marcilor a tradat inainte de termen planurile de viitor BMW. Constructorul bavarez intentioneaza sa isi extinda considerabil gama de modele pe viitor, iar acest lucru este dovedit de noile indicative inregistrate de nemti.

Primele indicii ne duc spre o gama de modele electrice, spre noi versiuni de performanta, spre noua gama de modele subcompacte cu tractiune fata si spre noi derivate de caroserie. Lista de indicative include urmatoarele denumiri: M 50d, Urbanic, Gran Coupe, Compactive, Compactive Tourer, toate combinatiile de la i1 la i9 si de la E1 pana la E9.

- M 50d ne duce cu gandul la o versiune diesel de performanta, cel mai probabil mult asteptatul tri-turbo. Unitatea va debuta pe noua generatie Seria 5 si se va extinde mai apoi si pe fratele coupe, Seria 6.

- Urbanic ar puta fi numele ales de nemti pentru a boteza vehiculele MegaCity.

- Gran Coupe poate fi considerat un derivat al actualului Gran Turismo, cu un design mult mai dinamic si atractiv. Vom vedea asadar un sedan coupe si in gama BMW, bazat cel mai probabil pe Seria 6 si pe mult asteptatul Seria 7. Nemtii au cazut de acord ca Gran Coupe suna mult mai bine si mai matur decat banalul "coupe sedan".

- Compactive si Compactive Tourer pot face referire la viitoarele modele cu tractiune fata pe care constructorul german le-a confirmat deja prin vocea lui Norbert Reithofer, presedintele grupului. Totodata ar putea trada si intentiile unei noi serii de modele, care ar urma sa primeasca indicativul Y si sa fie vazuta ca un promotor pe segmentul Sport Activity Compact, urmand astfel exemplul lui X6. Compactive Tourer ar putea fi si raspunsul BMW pentru viitorul mini Spacebox.

- Indicativul "i" si cifrele alaturate vor fi regasite cel mai probabil pe modelele care vor rezulta in urma "Proiectului i", despre care presa a mai vorbit. Este vorba despre brandul separat pe care nemtii probabil il vor crea.

- Emblema "e" va sta ca dovada a existentei trenului de rulare electric pe toate modelele din gama bavarezilor. O dovada simpla este botezare primelor mostre de tehnologie electrica ale grupului: Mini E si ActiveE Concept.

via | BMWblog

  • Ion, vineri, 26.03.2010 12:28
    Hahahaha

    Ce va spuneam ca acolo un PSA isi baga coada se vede! DE la cine credeti ca a luat tehnologia BMW in motoare diesel

  • unckle, vineri, 26.03.2010 12:35

    Prietene te-am "auzit" in celelalte 50000000 de comentarii in care ne povestesti ca BMW a luat tehnologia diesel de la PSA .... si la fel ai primit 50000000x10 comentarii in care ti se arata ca PSA nu a colaborat cu BMW decat la anumite treburi . . . . iti multumim pentru informatii si te rugam sa te abtii pe viitor de la a posta aceiasi prostie in orice stire in care se aduce aminte de cuvintele DIESEL si BMW . Multumim.

  • Ion, vineri, 26.03.2010 12:41
    pentru prieteni

    Prietene ca sa inteleaga lumea si mai ales sa inteleaga si cocalari conducatori de vw cu 900000km la bord cine e psa. Daca eu scriu o tampenie cum ca BMW lucreaza la motoarele diesel independent tu ma crezi? De fapt crezi ca altfel nu te bagai in seama!!

  • C-G-C, vineri, 26.03.2010 12:42
    @Ion

    Ioane da-o-n colo ma. Ce treaba are sula cu prefectura. BMW colaboreaza cu PSA pe nisa motoarelor de mic litraj si nu ar avea cum naiba BMW sa se foloseasca de tehnologia PSA pt a concura in clasa premium, din simplul fapt ca BMW era destul de competent pe piata dieselurilor performante. Asa ca las-o jos ca macane. P.S.: Sunt chiar curios sa vad ce vor reusi sa faca din ideea asta cu trei turbine. Glumind as spune ca daca nu-si vor denumi modele 530T (de la trisel) tot degeaba :D.

  • unckle, vineri, 26.03.2010 13:05

    LoL ma ... trisel :)) .. tare ideea prietene :) Ion, nu contesta nimeni ( si nici eu ) ca PSA au adus inovatie industriei auto , dar cred ca exagerezi prin a pune treaba asta in fiecare stire care contine BMW. Cum spunea si C-G-C , BMW si PSA au colaborat la motoare mici -- motoarele de 3l, cu sase cilindri in linie nu cred ca poate sa vina cineva sa spuna ca PSA "a fost miezu" , pentru ca.. sa fim seriosi .. BMW face motoarele alea de multa vreme. daca vrem sa gasim miezu' tre sa mergem la domnu' DIESEL care a inventat nenorocirea de ciclu pentru aceste motoare :) Rudolf Christian Karl Diesel March 18, 1858 – last seen alive September 29, 1913 Multumim pt idee shefu'

  • Ion, vineri, 26.03.2010 13:16

    Sunt constient de treaba asta referitor la ce ati spus voi in veci nu vor face ceva bun astia cel putin cat traim noi. Faceam si eu misto si eram mai mult decat ironic fata de un PROST care se identifica cu EU (cred ca este vreun copil tampit care lucreaza ori el ori tacsu la pejo). Acum sunt sigur ca maimuta mowgly o sa ia foc :) P.S Promit ca nu mai scriu nimic ca deja m-am plictisit :)

  • inculturistul, vineri, 26.03.2010 13:48
    mucus

    Din intamplare cunosc un profesor universitar doctor in medicina care conduce un VW TDI... sa inteleg ca si el e cocalar ca zice Ion si cu alti "nesatisfacuti"? Sa inteleg atunci ca muzica ascultata de el, recte muzica simfonica se dovedeste de fapt ca sunt manele? Ce bine ca exista oameni ca Ion si ai sai. Pentru ca ei sunt superiori altora doar pentru ca detesta o marca de multi apreciata. Parca si in Biblie scrie ca daca ai VW TDI ajungi in iad.

  • Ion, vineri, 26.03.2010 14:41
    @inculturistul

    Nu citisi bre ca vorbeam la misto.....ce ai inhalat formol ??

  • unckle, vineri, 26.03.2010 16:12

    exista multi care cand isi schimba dacia cu orice alta masina decat caruta aia autohtona ... si apoi merg cu aia "noua" ceva vreme ... se atasaza de marca, devin "fani" ...etc. ( spun asta pentru ca si eu ma uit poate cu alti ochi la un Mitsubishi ... desi stiu ca nu este cu nimic mai presus decat un pejo sau un VW... ) . Faptul ca acesti oameni care devin fani ai unui "brand" si comenteaza vehement pe internet este o plaga a societatii noastre, la fel ca multe altele. Totusi nu trebuie sa-i bagam in aceiasi oala pe adevaratii fani ai unei marci cu cocalarii care au schimbat dacia si au cumparat calculator, toate pe acelasi credit :P - - cum ar fi unii care se dau cu BMWu' ... fie el si d'ala cu 500000km luat la mana a 7-a din germania .. ca daca bagi lovele grele in el o sa mearga mai bine decat orice TDI nou ... sa vezi ce-mi sar astia in cap acu... ( cand vorbim de pasiunea pt o masina cred ca-i clar ca bagi 3 loganuri intr-un M5 din 90... doar asa pt ca iti place M5 din 90 ... nu ca ai ceva cu loganu nou si esti al draq si nu vrei sa sustii economia romaneasca cumparand 3 ... )

  • mowgli, vineri, 26.03.2010 16:52
    @unckle

    foarte corect ce spui si ma bucur ca fac parte din categoriile enumerate de tine :).Dar cu bagatu lovelelor grele nu e chiar asa.Nu e neaparat nevoie de o suma imensa sa faci o masina veche mai buna decat una moderna.Depinde de cum a fost intretinuta si cum a fost contruita si proiectata.Nu intru in detalii, in experiente proprii ca nu o sa ma creada nimeni.Dar am vazut masini din '90 care au fost intretinute cu ulei de calitate si atat, dar neglijate cand vine vorba de schimbat piese, spalat etc, si totusi mecanic si dinamic se comporta mai bine decat un TDI de exemplu (nu unul nou-nout evident).Eu unul compar oricand un Mercedes Cobra ingrijit cu multe masini noi noute, atat la stabilitate cat si la performante dar si la confort si siguranta.Cine zice ca vorbesc avioane e clar ca nu a fost cu multe masini sau daca a fost nu stie "sa citeasca" o masina.

  • radulescu, vineri, 26.03.2010 19:37
    @bogdan mirica

    Eu nu mai inteleg o chestie si poate ca ma limpezesi tu. Ce-ai vrut sa spui cu asta:"Vom vedea asadar un sedan coupe si in gama BMW, bazat cel mai probabil pe Seria 6 si pe mult asteptatul Seria 7" ???? Care mult asteptatul seria 7??????? Sau te referi la next generation?

  • posesor de pejo, vineri, 26.03.2010 20:50
    pentru ion

    Ion te rog sa incetezi cu astfel de comentarii, daca ai un Peugeot inseamna ca nu esti demn de el, ti-ai gresit marca....eu sunt cel care a deschis mintea multora care pana mai ieri confundau Renault cu Peugeot, a existat o colaborare la motoarele de 2000cmc e foarte stiuta treaba dar colaborarea s-a incheiat recent, deci te rog numai posta astfel de comentarii, cand ai Peugeot nu te intereseaza de ce zice unul si altul, tu sti ca Peugeot ca e pentru acea categorie de oameni diferiti iar tu nu te identifici cu aceasta marca. Numai sarii cu gura mare sa lauzi PSA, fac masini bune dar cum zicea cineva mai sus nu are treaba sula cu prefectura. I-au invatat, au ajuns foarte buni, acum gata, ce a fost a fost, viitorul conteaza. Deci te rog inceteaza sa ai o atitudine asemeni unui posesor de VW pentru ca este de toata jena. Multumesc si sper sa intelegi ideea.

  • HDI, vineri, 26.03.2010 20:55

    E adevarat ca numai are treaba Peugeot cu BMW la motorizarile diesel, ce a fost, a fost in trecut dar si cine zice ca nu a existat nici o colaborare e un mare incult.

  • unckle, vineri, 26.03.2010 21:19

    mowgli.. io ziceam de treburi "fine" .. M5 nu-i o cobra obisnuita :P .

  • mowgli, vineri, 26.03.2010 21:36
    @unckle

    te-am inteles perfect.Cu atat mai mult.Un m5 este mult mai bine intretinut decat un cobra, deci iarasi nu trebuie bagati bani in el sal faci peste multe masini moderne.

  • Gaby, vineri, 26.03.2010 21:40
    Aha

    Diesel de performanta? Ii ca si cum ai incerca sa pui zahar pe o capsuna acra; o face mai dulce dar tot simti ca-i acra. La fel si la diesel, oricat ai incerca sa-l faci "dulce", tot un tractor ramane.

  • mowgli, vineri, 26.03.2010 22:46
    Gaby

    Esti tare Gabitza.Spune-le asta celor de la Audi din Lemans, r8-ului , bmw-ului 530i si 530d si exemplele pot continua.Tu ai ramas la diesel-ul din '70.S-au schimbat putin lucrurile.In multe cazuri diesel-ul de aceeasi cilindree e mai rapid decat un motor Otto de acelasi litraj.

  • unckle, sâmbătă, 27.03.2010 08:59

    mowgli .... insu' ori nu stie ori nu vrea sa stie - dar trebuia sa mentionezi ca "In multe cazuri diesel-ul TURBO de aceeasi cilindree e mai rapid decat un motor Otto de acelasi litraj, ASPIRAT." ... si propozitia este valabila pentru motoarele "clasice", deoarece sunt multe exemple de motoare aspirate Otto care lasa in fum ( la propriu :P ) orice diesel, fie el si turbo :)