BMW plănuieşte 12 modele cu tracţiune faţă pe noua platformă UKL
Fanii BMW care nu îşi imaginau viaţa fără propulsie spate vor fi nevoiţi să se obişnuiască cu trendurile deceniului: BMW va lansa în următorii ani 12 modele cu tracţiune faţă.
Deşi a fost primită cu scepticism de o parte a puriştilor BMW, lansarea noii platforme cu tracţiune faţă va sta la baza mai multor modele noi în următorii ani în cadrul mărcilor BMW Group. Într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News şi citat de BMW Blog, Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie BMW, susţine că BMW plănuieşte 12 modele cu tracţiune faţă bazate pe noua platformă.
Debutul conceptului Active Tourer (foto) la Salonul Auto de la Paris a adus cu sine şi debutul acestei noi platforme. Botezată oficial UKL (prescurtarea expresiei germane Unter Klasse, adică Entry Level), aceasta va fi baza de producţie a noii generaţii a modelelor Mini (2014), dar şi a unor modele noi care vor fi produse sub sigla BMW, implicit a celei de-a treia generaţii Seria 1, care va ieşi pe piaţă în 2018.
Primele modele BMW cu tracţiune faţă vor debuta în 2014, modelul de serie bazat pe conceptul Active Tourer fiind primul dintre acestea. Din prototip se va naşte un concurent direct pentru Mercedes-Benz B-Klasse.
via BMWBlog
-
inca una, miercuri, 03.10.2012 13:12
au mai zis ca ei nu vor face niciodata monovolume
-
BMW, miercuri, 03.10.2012 13:13
Pacat, asa ca aveti grija de vechile si actualele modele.
-
momo, miercuri, 03.10.2012 13:14
@misa - ca bine graiesti. raspuns - fara numar. atata vreme cat actionarii sunt fericiti.
-
Octavian, miercuri, 03.10.2012 13:16
cum ziceam....asteptam cu nerabdare o dubita de marfa
-
E necesar, miercuri, 03.10.2012 13:32
Măi oameni buni, dacă așa evoluează piața, trebuie să-și mai modifice și ei strategiile. Dacă nu vinzi să faci profit, nu poți ține pasul cu concurența. E destul de simplu. Voi ăștia care sunteți împotriva schimbărilor cumpărați câte un bmw noi de fiecare dată când apare o nouă generație? Nu văd nici un motiv pentru care celor de la BMW le-ar păsa de ce spun mulți fani dintre care majoritatea nici nu dețin un BMW, să nu mai zic ca acesta să fie și nou. Singuru lucru care îi încălzește este profitul și să scoată produse competitive.
-
RAS, miercuri, 03.10.2012 13:52
bravo bmw! oricum, tractiunea spate este insuficienta in unele conditii de rulare... ca si tractiunea fata... integrala cu controlul tractiunii ar fi ideal ca si standard si multe accidente ar fi evitate, mai ales cele pe carosabil ud sau inghetat...
-
Paul, miercuri, 03.10.2012 13:53
@E necesar De acord. A mai fost abordat acest subiect cu alte ocazii. Concurenta si evolutia nu permit conservatorismul in acest domeniu. E simplu.
-
Marian, miercuri, 03.10.2012 14:42
Si care e problema daca scot si din astea? Astia "puristi" sa isi cumpere in continuare motoare fara turbo si tractiune spate. Nu au zis ca renunta la ele, doar vor sa aiba o oferta mai bogata. Eu de ex as cumpara un BMW cu tractiune fata si motor turbo. Pana acum am condus doar masini cu tractiune fata, si modelul asta prezentat la Paris daca ar fi pe piata chiar maine l-as cumpara la felul cum arata. Mai rau e ca nu am banii necesari :D
-
mircea, miercuri, 03.10.2012 14:58
@Octavian, deja o au: http://www.automarket.ro/stiri/mini-clubvan-concept-primul-mini-de-marf-din-lume-43259.html
-
ScorpyonVAG, miercuri, 03.10.2012 15:47
In sfarsit o sa il conving pe tata sa isi cumpere BMW cu tractiune pe fata, caci el nu vrea tractiune spate :)))) Mie imi pare rau ca se duce traditia BMW.
-
zorro, miercuri, 03.10.2012 16:54
daca cititi auto bild de acum vreo 4 numere veti afla totul despre aceasta platforma. cu modelel mini sunt chiar mai mult de 12 versiuni: 9 de la mini si 4 de la BMW
-
@ misa, miercuri, 03.10.2012 20:33
@misa. Eu zic ca este mai bine ca SAAB care a dat faliment sau ca Maibach a dat faliment. Oamenii se schimba, eu zic ca si masinile trebuie sa se schimbe.
-
@Critici, miercuri, 03.10.2012 20:36
Cum vreti sa dezvolte modele M sau cum sa participe in DTM fara bani. Este normal ce face BMW. Porsche daca VW nu facea un SUV si altele dadea faliment. Apropo, multi migreaza spre AUDI ca are tractiune integrala la acelasi pret ca BMW cu tractiune spate, la BMW mai dai bani pt Xdrive. Vad iarna multe masini BMW care raman in zapada pt ca nu au tractiune fata.
-
dan_grc, miercuri, 03.10.2012 21:01
@Misa Chiar crezi ca aceasta marca are valori traditionale? Adica are valoare si traditie? Las-o balta, esti fan Bmw in secret si suferi ca vor face si modele cu tractiune fata? gargara ieftina se cheama ce faci tu, si vezi ca faza cu motoarele turbo este eronata, acum cateva decenii bune chiar motoare turbo aveau, iar la design in mare parte sunt traditionalisti, era Bangle a fost scurta, unii mai experimenteaza.
-
@Samba, miercuri, 03.10.2012 23:51
In diverse domenii si-n multiple domenii? Nu te mai intreb care sunt alea diverse si multiple, dar un lucru e sigur: macar tu activezi cu incredere si devotament intr-un domeniu.Incearca cu-n mail la Bmw totusi, asa ca le spui tu aici...
-
dan_grc, joi, 04.10.2012 00:17
@Suedezu Pot sa-ti raspund eu la prima ta intrebare: DA. De fapt cred ca era o intrebare retorica pe care ti-ai pus-o.
-
zarnesteanu, joi, 04.10.2012 02:07
Nu inteleg ce atata tevatura cu tractiunea pe fata, motoare turbo sau asiprate, monovolum sau van, etc. BMW are un departament de marketing care ia pulsul pietii la secunda si cred ca stiu mai bine decat x si y ce se cere in momentul de fata. Din toate modelele astea, cum spunea si cineva mai sus, deocamdata doar 3-4 sunt BMW, restul Mini. Deci unde se altereaza spiritul firmei? In plus, prototipul Active Tourer mi se pare extrem de reusit. Imi pare rau s-o spun, dar parca e mai atractiv decat B Class de la Mercedes. La fel si in cazul altor catorva modele, BMW a reusit in ultima vreme sa fie cu un deget mai sus la design-ul exterior fata de rivalii traditionali de la Benz. Poate ar fi cazul ca Mercedes sa se gandeasca de doua ori inainte sa mai angajeze un asiatic acolo unde arta are un cuvant greu de spus. Dan si Kumite, m-ati facut sa rad azi de cateva ori. Beau o bere pentru voi.
-
mip, luni, 08.10.2012 06:07
eu as fi tare curios sa stiu daca o sa mentina pozitia motorului longitudinal .... daca il amplaseaza si pe ala transversal cum a facut si vw pe passat .... e clar ca nu mai ai de ce sa iei un bmw .... se dau si ei cu vintul .... atunci chiar ca e pacat de marca aia .... oricit de inteligenti or fi aia de pe la marketing si de prin alte departamente .... nu ca as fi fost eu prea placut impresionat de tractiunea/propulsia spate ci ca o tractiune integrala e mai practica si te poate scoate din mai multe decit oricare din celelalte 2 variante.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
"Nu vom face niciodata motoare turbo" - si au facut! "Masinile noastre vor avea mereu un design traditionalist" - Si l-au angajat pe Bangle ! "Nu vom face niciodata masini cu tractiune fata" - si iata rezultatul. Oare cat compromisuri vor mai face de dragul cifrelor de vanzari si in ciuda celor care tineau la valorile traditionale ale acestei marci.