BMW lansează un nou motor pe benzină: 2.0 TwinPower Turbo de 245 CP
BMW lansează un nou motor pe benzină, de 2.0 litri şi 245 de cai putere, capabil să ofere un cuplu motor de 350 NM la numai 1250 de rotaţii. Unitatea debutează pe versiunea xDrive28i a modelului X1.
BMW anunţă astăzi, oficial, introducerea unui nou motor pe benzină în gama sa. Constructorul bavarez dovedeşte încă o dată că se poate adapta şi chiar performa în condiţiile unei tendinţe generale de reducere a capacităţii motoarelor.
Detalii tehnice
Noul propulsor cu patru cilindri, de 2.0 litri, poartă amprenta TwinPower Turbo şi foloseşte cele mai noi tehnologii elaborate de inginerii bavarezi. Mai exact, unitatea beneficiază de injecţie directă High Precision Injection (cu o presiune de 200 de bari), de un turbocompresor, de tehnologia twin-scroll şi de Valvetronic (controlul electronic variabil al valvelor).
Ansamblul tehnologic îi permite motorului german să livreze un total de 245 de cai putere la 5000 de rotaţii. Surprizele apar însă la capitolul cuplu motor, care însumează 350 de Nm şi este disponibil la capacitate maximă încă de la 1250 de rotaţii.
Construit din aluminiu, motorul poate fi alăturat unei transmisii manuale cu şase rapoarte sau uneia automate cu opt rapoarte. Nu puteau lipsi nici sistemele Efficient Dynamics, enumerând aici sistemul start-stop şi cel de recuperare a energiei la frânare.
Performanţe
Motorul cu patru cilindri debutează oficial pe X1, sub indicativul deja popularei versiuni pe benzină xDrive28i. Potrivit datelor publicate de BMW, unitatea garantează crossover-ului un consum mediu de 7.9 litri/100 de km. Mai exact este vorba de 9.9 litri consumaţi în mediul urban şi de 6.7 litri în afara oraşului. Emisiile se opresc şi ele la 183 de g/km, ceea ce face ca motorul să fie în conformitate cu normele Euro 5.
BMW X1 xDrive28i este capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 6.1 secunde, atunci când este cuplat la o cutie manuală, şi în 6.5 secunde, atunci când este vorba de o cutie automată. Acul vitezometrului se opreşte la 240 de km/h. Performanţele sunt bune, având în vedere prezenţa tracţiunii integrale şi valoarea masei totale de 1655 de kilograme.
X1 este doar începutul, BMW urmând să introducă motorul de 245 de cai pe mai toate modelele sale.
via | autoblog
-
Victor, miercuri, 19.01.2011 12:14
Cuplu la 1250 rpm!!!!!!!!!!!!ohooo ce mai realizare,prinde cuplul mai jos decat un diesel,oare cand or sa scoata un omolog diesel care sa aiba cuplul de la 900 rpm mai jos decat un motor de camion si pe urma un motor de camion care care sa aiba cuplul maxim de la 500-600 rpm de motoarele industriale si cele navale nici nu indraznesc sa ma gandesc,dar in orice caz este o realizare deosebita acest motor,poate se putea obtine un consum mai redus,un CLS cu motor V6 3,5L consuma 11,5 in orasi cu doar 1,6 litri mai mult,dar este bine si asa.
-
catalin, miercuri, 19.01.2011 12:22
Victor,eu cred ca esti prost informat..eu stiam ca un CSL V6 3.5L consuma in mod urban 8.5l/100 km...nu stiu de unde ai venit tu cu aceste date absolut mincinoase:)))))))))) P.S:extraurban 4.7 l/100 km deja 320CDI nici nu se mai fabrica pt ca nu putea rivaliza dpdv al consumului si performantelor cu varianta pe benzina
-
ian, miercuri, 19.01.2011 12:33
catalin ,la un 3,5L extraurban....4,7 l %cum zici tu....nu prea-i credibil..nici daca ziceau cei de la merc..nu as fi crezut.in fine orice s-ar zice bmw sunt buni in special in motoare...merrc e foarte bun dar mizeaza uneori pre mult, mai ales la preturi, pe steaua cu cele 3 colturi...
-
ANDREI, miercuri, 19.01.2011 12:42
Si uite asa un motor pe benzina e mai bun decat un disel.Disel incet dar sigur se duce.... BRAVO BMW
-
Andi, miercuri, 19.01.2011 13:08@George
Ironia ta este inutila. Nu contesta nimeni competenta BMW in materie de motoare. Desi nu toate motoarele BMW sunt cele mai performante/eficiente, daca privesti situatia in ansamblu (in linii generale) se poate afirma ca BMW detine superioritatea in acest domeniu. Concluzionand, majoritatea fanilor (fanaticilor) BMW sufera de aceasta stare psihica si anume PARANOIA.
-
catalin, miercuri, 19.01.2011 13:39@ian
eu pur si simplu am adaugat un comentariu ironic la ceea ce spunea victor cu ai lui 11.5 l urban pt un 3.5 V6..... probabil ca el traieste intr-un oras pustiu ,unde are sanse sa scoata un astfel de consum
-
Ion, miercuri, 19.01.2011 15:30Consum
Eu nu cred in consumul ala, mai ales in oras unde stim cu totii cum se merge.
-
slv83, miercuri, 19.01.2011 15:40BMW
Este impresionant acest motor! Clar bate orice diesel de cilindree asemanatoare! Fericiti sunt cei ce si-l permit1
-
razvanis, miercuri, 19.01.2011 16:06@slv
Sunt dieseluri de 2000cmc care au cuplu de 350NM , dar nu la 1250rpm , daca nu e greseala de redactare este incredibil . Oricum 245 cai si 350NM din motoras de 2000 benzina , totul este incredibil dar sa vedem cum va sta la fiabilitate .
-
tzenu_bmw, miercuri, 19.01.2011 19:57de apreciat motoru......
la cat mai multe bmw........
-
zeuss, joi, 20.01.2011 00:45
daca vrbim d.p.d.v al cailor putere, nu este asa extraordinar, concurenta detine un motor de 2l benzina de 272 CP, si acelasi cuplu de mai bine de 2 ani, asa ca nu este ceva EXTRAORDINAR ce produce BMW acuma
-
@ zeuss, joi, 20.01.2011 00:56
Cine ? si ce performante ?
-
ZZZ, joi, 20.01.2011 02:34Bun Asta
@@ zeuss-> exista 2.0TFSI care ofera intre 211 si 272 cp si acelasi cuplu maxim de 350Nm....daaar, nu pe aceiasi plaja de turatii. TFSI atinge cuplul maxim la 1800rpm, fata de 1250 pt acest BMW. Se pare ca tehnologia TwinPower are ceva special. Pentru ca si pt 35i ei dau ca specificatie tot 1200rpm pt cuplul maxim, cea ce aduce un plus de eficienta. Totusi pare ciudat, pt ca nu stiu sa existe nici macar un diesel care sa ajunga la asemenea performante (nici macar in curtea lor). Chiar si mult laudatul 1.4 TSI celebru pt eficienta sa si cuplul atins la turatii joase, are ca punct de plecare pt cuplul maxim 1700rpm. Acum sunt doua variante: 1) Tehnologia este etraordinara (asta e clar pt au castigat o gramada de premii pt 35i) si datele date de e sunt chiar corecte. 2) Hai sa nu spunem ca mint. Mai corect ar fi ca fac si ei un artificiu de marketing in genul Audi (care a dat peste 3000Nm pt E-Tron). Cum au zis cei la audi ca au adunat pe roata asa si ei ar putea zice, in cazul in care se dovedeste contrariu: "domne noi am luat maximul de la 90%, ca pot aparea variatii etc..." Una peste alta oricum este un motor foarte bun, ce foloseste o tehnologie care si-a dovedit eficienta. Il asteptam pe noul seria3. Singura veste proasta vine pt fanii conservatori ai BMW care din pacate in scurt timp nu vor mai vedea motoare pe benzina aspirate decat pe variantele de performanta. PS: Ma intreb daca VAG va raspunde cu un 2.0 TSI (adevarat, nu TFSI cu sticker TSI), desi ma indoiesc, pt TFSI oricum este un motor exceptional care a facut legea in clasa lui, iar costurile dezvoltarii unui alt propulsor nu s-ar justifica. Ar fi totusi interesant sa vedem cele doua tehnologii comparate pe aceiasi cilindree.
-
BMW, joi, 20.01.2011 04:41Bavaria Motors
Eu demult așteptam motorul asta... Era necesar un asemenea motor pe viitorul 320i F30. Audi va face spuma la gura când o sa vadă motorul asta pe 320i . Si ASA BMW bate Audi cu hp mai putini dar ASA încă cu avans de putere își vor bate joc Bavarezii de audi.
-
Raul, joi, 20.01.2011 12:46@catalin
Cataline hai ca ai aruncat momeala, a muscat-o ian de s-a fript... bai cum se arunca unii in discutii inutile. Acum nu ramane decat sa ne programam toti TESTDRIVE si sa re-venim cu impresii..ce-mi mai plac glumele mele :))
-
Esan, joi, 20.01.2011 20:28
ce-mi place sa va vad cum va agitati, ca vai concurenta are motorul asta de 20 de ani si vai.. nu mai stiu ce, BMW e asa, BMW e nu stiu cum. Fratilor, e foarte simplu sa stai si sa comentezi din fata monitorului, multi de aici nici nu aveti permise, deci mult succes, nu mai visati ca BMW o sa fie vreodata pe locul 2-3. BMW face motoare, de aici si denumirea ca marca.
-
Dan, joi, 20.01.2011 21:13@ZZZ
In primul rand BMW nu concureaza cu VAG, pt ca e ditamai grupul, doar Audi, fara suparare pt fanii VW:) Cat despre motoarele aspirate, vor ramane in continuare, un 330 i cred ca va ramane.Acum toti micsoreaza motoarele si pun turbine din cauza normelor de poluare
-
Dan, joi, 20.01.2011 21:14
Un 330 i... am vrut sa spun motorul de 3 litri aspirat:)
-
AdrianosFidi, joi, 20.01.2011 23:24e "turbosuflanta" sau "turbina" , compresorul fiind cel actionat de arborele cotit si nu de gazele de esapament
iar cei de la BMW ar trebui sa fie atenti cu motoarele , intrucat au avut probleme mari , mai ales la cele 3.0 L6 TwinTurbo de 306 cp cu pompa de benzina ( http://www.topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/860-bmw-defective-turbocharger-a-fuel-pump-class-action )
-
BMW, vineri, 21.01.2011 00:50@adrianosFidi
Way omule ce are pompa de benzina cu Motorul de L6 de 3.0 litri cu 306 hp ??? Are vreo legatura cutia de viteza cu numele de motor sau pompa de benzina cu motorul ??? Vorbesti aiurea . Motorul e motor cutia de viteza e cutie , si pompa de benzina se afla in rezervor . Motoarele de 3.0 litri cu 306 au fost ok fiecare motor poate face probleme , ce crezi ca M102 de la Mercedes-Benz nu a facut probleme ??? Intra pe forum-uri si vezi plangeri etc... Orice motor daca nu e exploatat corespunzator iti poate crea probleme din nimic . Lasa bavarezii sa faca in continuare motoare ca ii ajunge capul cel mai bine ., au dovedito si o dovedesc mereu ca sunt primii in Tehnologie si calitate , asa sunt Bavarezii mereu natiune suprema.
-
bernd, vineri, 21.01.2011 10:15multi cai la 2.0
Pt cei carora li se pare extraordinar sa scoti 245 cai dintr-un motor turbo de 2l le amintesc ca Honda S2000 scotea inca de caum 10 ani 240cai dintr-un motor ASPIRAT de 2l...
-
tdomsa, sâmbătă, 22.01.2011 12:25honda
da...f buni astia de honda d-aia iau ei premii multe la motorul anului :) plus ca gama de motoare la honda e una foarte vasta....good game bernd
-
@bernd, sâmbătă, 29.01.2011 16:41s2000 vs 2.0 turbo
s2000 era un motor de turatie, zona rosie la peste 8000rpm, cuplul maxim la peste 5000rpm, consum maricel.. nu compara mere cu pere
-
Fulger, joi, 03.02.2011 14:49Fan NON-bemve
Poate ca motoru asta are un cuplu la fel ca un diesel si pleaca de la o turatie foarte joasa dar...halatul...cat e halatul....(adica consumul)? Mai mare ca un diesel. Deci inca mai e loc pentru motoare pe motorina pe lumea (nu ca as fi fan diesel). E vorba despre randament. Cand benzina o sa atinga un randament de 40% sau peste atunci spunem la revedere motorinei. Si poate nici atunci. Aaa uitasem....titlul nu are legatura cu ce am spus in text. Vroiam doar sa se stie ca nu e mare scula ce-a scos bemve... Parerea mea
-
Fulger, joi, 03.02.2011 14:53Hai c-am uitat esentialul
la motorul TFSI de la WV de 2 litri benzina daca ii umblai prin soft scoteai cuplu de la 290 Nm la 350 si putere de la 200 cai la 280. Si asta fara probleme adica permitea motorul. Deci ....repet.....big deal...de la bemveu
-
Bayerische, joi, 17.02.2011 00:26Mda
Va bucurati degeaba pt aceste motoare de cilindree mica si putere mare, si nu ma refer doar la acesta scos de BMW, intr-adevar probabil ca sunt bijuterii ingineresti, insa vai si amar ce va fi ca fiabilitate. De ce credeti ca Mercedes are motoare precum 2200 CDi cu doar 120 de cai ? Sau motorul de pe E320 CDi de 3 L care avea prin 2000 200 cp si dupa 8 ani a castigat doar 24 de cai ? Sau motorul de pe 2,5i de la BMW care in '87 avea 170 cp, apoi din '91 pana in 2005 a avut 192 cp si din 2005 218 cp ? Din pacate storsul de cai din motoare mici si turbinele streseaza motorul si producatorii (deci implicit si buzunarele cumparatorilor), la fel si cutiile de viteza minune. Iata VW vrea sa renunte la motorul de 1,4 TSI. Cat despre acel motor de Mercedes despre care se vb mai sus este cel cu BlueEfficiency, intr-adevar cifrele sunt incredibile. Pacat insa de fiabilitatea Mercedesurilor produse in ultimii ani, cine a auzit a auzit. Cat despre carcotasii care au comentat de BMW, stati linistiti si vedeti-va de ale voastre, ca pana la urma chiar ar fi pacat ca toata lumea sa aiba BMW.
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
Hai ma ca astia de la BMW nu fac motoare bune . AUDI si MERCEDES sun cei mai buni la motoare si orice. BMW sunt bagatori de seama.