BMW joacă la două capete: va continua să ofere motorizări diesel, dar fiecare model va avea versiune electrică din 2020
BMW va continua să dezvolte motoare diesel, însă în paralel cu oferi versiuni electrice pentru fiecare model din gamă din 2020, iar acestea din urmă vor avea şi funcţii autonome.
Scandalul Dieselgate în care este implicat Volkswagen începând din toamnă anului trecut a determinat o controversă cu privire la viitorul acestui tip de motorizare, mai ales în contextul unor regulamente de emisii semnificativ mai dure.
BMW insistă însă că motorizările diesel vor continua să se regăsească pe modelele mărcii germane, iar acestea vor fi dezvoltate pentru a oferi performanţe mai bune şi pentru a respecta viitoarele norme de emisii. "În ceea ce priveşte motoarele pe carburanţi, dieselul reprezintă încă o tehnologie eficientă. Pentru noi este o parte esenţială a afacerii noastre", spune Johann Kistler, şeful proiectului pentru Seria 5.
Totuşi, în paralel, BMW va investi sume importante în dezvoltarea maşinilor electrice. Aici nu este vizat doar brandul i, care în prezent include doar modelele i3 şi i8 şi care va primi în viitor şi un i5, ci şi gama tradiţională. Astfel, intenţia germanilor este că până în 2020 fiecare model BMW să beneficieze şi de o versiune electrică.
Treptat, aceste modele vor fi echipate inclusiv cu funcţii autonome, despre care BMW afirmă că vor fi doar complementare, nu obligatorii. "Nu este plăcut să conduci în trafic intens. Aceste abilitaţi autonome vor reprezenta o opţiune pentru şofer, nu singurul mod de rulare. Şoferii noştri vor avea întotdeauna de ales. Nu este atât de dificil de făcut asta", explică Klaus Frolich, şeful departamentului de dezvoltare.
Strategia BMW este foarte asemănătoare cu cea adoptată de rivalii tradiţionali de la Mercedes. Constructorul de la Stuttgart este convins că motoarele diesel au în continuare un viitor important în faţă şi a lansat brandul de maşini electrice EQ, care va include circa 10 modele până în 2025.
BMW sa re-invete sa faca motoare si masini.Un exemplu ar fi "teribilul" 3 cilindri turbo benzina de pe "frumosul" active turer 2,care a trebuit inlocuit la 30000 km ,din cauza unui lagar distrus.Asta intr-un test de anduranta.Sursa de informare:ultimul numar Auto-Bild romanesc.