BMW iX este SUV-ul electric derivat din conceptul futurist iNext: peste 500 CP și autonomie mai mare de 600 de kilometri
BMW a publicat primele imagini cu viitorul SUV electric iX. Modelul va fi produs începând cu a doua jumătate a anului viitor și va fi echipat cu un sistem de propulsie care dezvoltă peste 500 CP. Autonomia anunțată de nemți va fi de peste 600 de kilometri.
În septembrie 2018, BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la Vision iNext. În acel moment, producătorul german descria conceptul drept un prototip care va sta la baza unui model de serie electric. Totodată, Vision iNext anticipa nu doar filozofia de design a companiei, ci și ideile generale cu privire la posibilitățile pe care industria le poate debloca atunci când aducem în discuție interiorul mașinilor cu tehnologii autonome avansate.
În tot acest timp, inginerii, tehnicienii și designerii BMW au continuat proiectul, iar astăzi, Vision iNext devine iX. Noul SUV de serie pregătit de constructorul german va fi produs începând cu a doua jumătate a anului viitor la uzina din Dingolfing.
În acest moment, BMW iX încă se află în faza de testare, însă oficialii germani ne oferă și informații referitoare la modelul de serie.
Noul BMW iX va fi produs pe o arhitectură care îmbină structura Carbon Cage (o evoluție a versiunii Carbon Core folosită pe Seria 7) cu aluminiul și cu panourile de caroserie din material termoplastic, astfel încât SUV-ul să aibă o masă totală cât mai mică.
Modelul pregătit de BMW va fi echipat cu a cincea generație a sistemului eDrive. Sistemul electric de propulsie va livra o putere maximă de peste 500 de cai putere, iar nemții spun că în producția motoarelor electrice sincron nu vor folosi materiale rare.
Energia necesară funcționării sistemului de propulsie va fi oferită de un pachet de baterii cu o capacitate de peste 100 kWh, iar autonomia anunțată de constructorul german va fi mai mare de 600 de kilometri (conform WLTP). BMW anticipează un consum mediu mai mic de 21 kWh/100 de kilometri, în timp ce accelerația de la 0 la 100 km/h se va desfășura în mai puțin de 5 secunde.
Bateriile lui BMW iX vor putea fi încărcate la prize cu o putere de până la 200 kW. În acest caz, pentru o reîncărcare de la 10 la 80%, clienții vor avea de așteptat doar 40 de minute. De asemenea, BMW menționează zece minute petrecute la o astfel de priză asigură încă 120 de kilometri de autonomie. La un Wallbox cu o putere de 11 kW, reîncărcarea completă ar urma să dureze mai puțin de 11 ore. Bateriile sunt realizate printr-un proces neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.
Lungimea și lățimea lui BMW iX vor fi similare cu cele ale lui X5, în timp ce înălțimea va avea aceeași valoare cu cea trecută în dreptul lui X6. Ampatamentul noului SUV măsoară 3.000 de mm, iar pentru a scoate și mai mult în evidență noile trăsături, nemții au optat pentru jantele Air Performance în versiuni de 21 și 22 de inch. Coeficientul aerodinamic al lui iX va fi de 0.25.
Conform oficialilor germani, elementele aerodinamice folosite la nivelul caroseriei au făcut ca autonomia finală a SUV-ului să fie mai mare cu 65 de kilometri (25 de kilometri în plus au fost obținuți datorită elementelor active de la nivelul prizelor de aer și al grilei frontale).
Partea frontală a lui iX va fi dominată de grila specifică BMW și de noile faruri (SUV-ul va avea cele mai subțiri faruri de până acum și vor fi echipate cu funcție matrix). În spatele grilei, BMW a ascuns senzorii și radarul folosiți de sistemele de siguranță și asistare. De asemea, pe suprafața grilei a fost aplicat un strat special de poliuretan capabil să se "vindece" de zgârieturile superficiale (24 de ore la temperatura camerei sau 5 minute atunci când se folosește un aparat cu jet cu aer cald).
Designul lui iX este conturat și de portierele cu mânere ascunse, dar și de geamurile fără rame. Totodată, nemții au ales ca anumite elemente de caroserie să fie vopsite în alte nuanțe, astfel încât acestea să fie scoase și mai mult în evidență.
Pentru partea din spate, BMW a pregătit stopuri cu un design nou, iar în spatele logo-ului mărcii a fost ascunsă camera pentru mersul cu spatele. Aceasta va fi curățată permanent mulțumită unui sistem de spălare dezvoltat de inginerii producătorului german.
În momentul prezentării prototipului Vision iNext, BMW a lansat și Shy Tech, un concept care pune accent pe tehnologiile moderne atent ascunse în detalii (în cazul lui iX, avem radarul și senzorii ascunși în spatele grilei, butoanele amplasate la nivelul portierelor și camera video pentru mersul cu spatele).
BMW iX este un model dezvoltat cu ajutorul BMW i, iar albastrul specific diviziei se regăsește la nivelul caroserie noului SUV. Nuanța va fi utilizată pe logo-ul mărcii, în partea inferioară a spoilerelor și la nivelul pragurilor laterale.
Noul SUV electric al mărcii germane va fi disponibil atât cu un pachet Sport, cât și cu o linie exterioară de echipare Titanium Bronze dezvotată de BMW Individual.
Interiorul noului iX a fost gândit pentru a genera noi legături între ocupanți și vehicul. Ca partea a noii generații BMW Operating System, nemții introduc pe SUV-ul electric un ecran curbat orientat către șofer. Acesta include acum atât funcțiile instrumentarului de bord, cât și sistemul de infotainment.
De asemenea, BMW a pregătit un nou centru de comandă pentru controlul funcțiilor afișate pe ecran, în timp ce volanul are o formă hexagonală și va fi echipat cu un sistem de încălzire în trei trepte. Totodată, sistemul Head-up Display dispune de un proiector fără ramă, iar sistemul audio de top va fi unul semnat de Bowers & Wilkins și va fi echipat cu tehnologia 4D Audio.
BMW spune că iX va oferi o atmosferă specifică unui lounge. Bancheta din spate a fost desenată pentru a putea găzdui trei pasageri, iar lipsa tunelului median face ca spațiul pentru pasagerul aflat la mijloc să crească. În plus, bancheta va putea fi comandată cu un sistem de încălzire, iar pachetul Travel&Comfort propune porturi USB-C și suporturi dedicate pentru atașarea unor tablete.
Daca tehnic nu cred ca i se poate reprosa ceva la momentul actual, pe parte de design mi-e greu sa cred ca o poate considera cineva frumoasa. Muchiile alea din fata parca nu au nimic fluid si musculos in ele, parca au vrut sa concureze cybertruck-ul de la tesla doar ca nu asa exagerat