BMW Group l-a angajat pe fostul director tehnic al mărcii Ferrari
Directorul tehnic al mărcii Ferrari a părăsit compania în luna septembrie, iar BMW Group a confirmat astăzi că Roberto Fedeli va lucra pentru ei începând cu luna noiembrie.
Roberto Fedeli , fostul director tehnic al mărcii Ferrari, a fost angajat de BMW Group, titrează Automotive News. Informaţia a fost publicată de reprezentanţii mărcii germane, care au specificat că Fedeli va începe lucrul în noiembrie, dar nu au dezvăluit noul său rol în cadrul corporaţiei germane. La polul opus, purtătorul de cuvânt al mărcii Ferrari a confirmat faptul că Roberto Fedeli a părăsit constructorul din Maranello în data de 13 septembrie şi că demisia sa nu este legată de plecarea lui Luca di Montezemolo de la compania italiană, deoarece Fedeli îşi anunţase demisia înainte ca şeful mărcii să decidă că va părăsi Scuderia.
Sursele citate de Automotive News din cadrul mărcii BMW se aşteaptă ca Roberto Fedeli să ocupe o funcţie în cadrul diviziei de performanţă M sau în cadrul Rolls-Royce. Cea mai recentă creaţie Ferrari construită sub conducerea lui Fedeli este hipercarul LaFerrari, cea mai rapidă maşină de stradă fabricată vreodată de producătorul italian. Toate modelele Ferrari lansate între 2007 şi 2014 au fost realizate sub conducerea acestui director tehnic. Fedeli lucra la Ferrari din 1988 şi a fost înlocuit de Michael Lieters, chief technological officer al mărcii, care a venit în ianuarie de la Porsche. Înlocuitorul lui Fedeli a ocupat mai multe roluri în cadrul companiei germane, printre care şi cel de manager de proiect pentru Cayenne.
POVEŞTI AUTO: Luca Cordero di Montezemolo, regele neîncoronat al maşinilor italiene
Cei de la BMW au lansat în acest an primul lor model cu tracţiune faţă şi se pregătesc să dezvolte o gamă întreagă de modele care să folosească această soluţie în favoarea configuraţiei cu tracţiune spate. În tot acest timp, divizia M de la BMW lucrează la modele din ce în ce mai performante, pe când Rolls-Royce trebuie să soluţioneze problema emisiilor livrate de motorizările sale aspirate de cilindree mare fără a tăia din rafinamentul acelor unităţi. Indiferent de rolul pe care îl va primit Fedeli în cadrul concernului BMW, acesta se poate aştepta la noi provocări faţă de experienţa actuală, deoarece marca germană lucrează la altă scară faţă de Ferrari şi cu bugete şi aşteptări total diferite.
FEATURE: BMW M - 40 de ani de istorie
Via Automotive News (înreg.)
Normal ar fi ca acest domn Fedeli sa preia rolu de director sef in cadrul diviziei M..... nu de alta da divizia M ar avea mare nevoie de o minte mai luninata.....poate cu experienta acestui mare domn poate poate vom vedea un supercar cu sigla BMW pe capota in urmatori ani:p