BMW eDrive, denumirea sistemului de propulsie al modelelor din gama i
BMW a introdus o nouă denumire în nomeclatura sa - eDrive. Aceasta va fi utilizată de modelele electrice, hibride şi hibride plug-in care vor debuta în portofoliul BMW.
BMW i8 Concept Spyder a fost expus în premieră mondială la Salonul Auto de la Beijing. Odată cu acesta, BMW a introdus o nouă denumire în nomenclatura sa: eDrive. După celebrul xDrive şi recentul sDrive, denumirea eDrive va desemna tipul de transmisie al vehiculelor electrice, hibride şi hibride plug-in din gama BMW i. La fel ca xDrive şi sDrive, eDrive se referă la totalitatea componentelor necesare propulsiei unui model BMW. În cazul unui vehicul electric, acestea sunt motorul electric – dezvoltat intern de BMW, acumulatoriul litiu-ion şi sistemul de gestiune a transmisiei.
Denumirea eDrive marchează experienţa mobilităţii electrice de la BMW, caracterizată de oficialii mărcii prin ”plăcere de condus unică şi emisii deosebit de mici”. Cei de la BMW îşi justifică afirmaţiile prin faptul că întregul cuplu motor este disponibil chiar din momentul pornirii, iar acceleraţia se dezvoltă continuu (doar în cazul vehiculelor electrice) până la atingerea vitezei maxime. Sistemul eDrive de la BMW promite să se distingă prin sistemul său inteligent de gestiune a energiei şi prin configuraţia acumulatorului litiu-ion.
Proiectul BMW I reprezintă vehicule şi servicii dezvoltate începând cu anul 2007, menite să exploreze soluţii de mobilitate sustenabilă. Acest proiect a realizat deja trei concepte – BMW i3, BMW i8 şi BMW i8 Spyder. Cele trei vehicule au fost realizate în baza cunoştinţelor acumulate în urma testelor private şi interne cu modelul MINI E.
Via | BMW
Daca in viitor BMW va produce un model cu sDrive si care sa fie si electric eDrive si cu tractiune si pe puntea fata actionata electric( un 4x4 hibrid), cum se va chema acest model? BMW X6 M sexDrive?