BMW dă semnalul schimbării în industrie: "Momentul trecerii la maşini electrice nu e departe"

Publicat joi, 18.12.2014 13:10 de Mircea Meșter

Evoluţia tehnologiilor de stocare a energiei electrice va garanta apariţia unor baterii mult mai eficiente şi lansarea unor maşini electrice cu autonomie comparabilă cu cea a maşinilor pe benzină. "Acel moment nu e departe", spun oficialii BMW.

Unul dintre oamenii de bază din organigrama celor de la BMW, Ian Robertson, susţine că maşinile electrice care funcţionează pe baza pilelor de hidrogen pot să reprezinte soluţia pentru viitorul industriei auto, însă acest lucru este foarte puin probabil să se întâmple deoarece tehnologiile care vor permite stocarea mult mai eficientă a energiei în bateriile "normale" vor evolua şi vor transforma radical autonomia şi timpii de încărcare ai maşinilor electrice convenţionale.

"Vom continua să investim în cercetare şi dezvoltare pe hidrogen, iar acest lucru va duce la apariţia unui mic număr de maşini de test care vor dovedi că tehnologia funcţionează. Problemele reale în această zonă nu sunt însă legate de ceea ce putem noi face, ci de infrastructură şi de modul în care aceasta poate să se dezvolte pentru a oferi hidrogen clienţilor într-un mod eficient din punctul de vedere al costurilor", spune Robertson, care susţine că bateriile Litiu-Ion de astăzi vor fi înlocuite treptat în viitorul apropiat de tehnologii mai eficiente. "Tehnologia Litiu-Ion va avansa, iar ulterior se va trece la baterii Litiu-aer şi apoi la baterii Solid-State. În următorii zece ani, problemele timpului de încărcare şi ale autonomiei maşinilor electrice vor dispărea", consideră oficialul BMW.

BMW i3, primul model electric al mărcii bavareze, a fost lansat în acest an în Europa.

Ce sunt bateriile Solid-State?

Bateriile Solid-State reprezintă una dintre soluţiile pe care le avansează companiile tehnologice. Acest tip de baterie are la bază electroliţi solizi în locul celor lichizi din bateriile de astăzi, ceea ce face ca electrozii convenţionali să poate fi şi ei schimbaţi cu unii din Litiu-Metal. În această configuraţie, o baterie poate înmagazina de două până la trei ori mai multă energie şi oferă timpi de încărcare reduşi, îmbunătăţindu-şi astfel şi nivelul de siguranţa: bateria scapă de lichidul inflamabil pe care îl conţine orice acumulator existent astăzi pe piaţă.

Focus pe electrice

În ceea ce priveşte ritmul de adopţie al maşinilor electrice, oficialul BMW consideră că acesta va fi accelerat de constructori, care la un moment vor migra investiţiile dinspre motoarele termice clasice spre cele electrice: "La un moment dat, tehnologiile vor face rocada. Când această modificare va fi clară iar producătorii auto se vor concentra pe electricitate, rata de dezvoltare a acestui tip de motoare şi a bateriilor va creşte radical. Iar acel moment nu este foarte departe", încheie Ian Robertson, care conduce biroul de vânzări şi marketing al BMW Group.

via Autocar

  • dan_grc, joi, 18.12.2014 13:58

    Așadar momentul ACUM de prin 2012-2013 va fi cam peste zece ani, adică ce spuneam unii, că încă nu e momentul, când se va îmbunătăți autonomia și vor mai scădea prețurile la modelele obișnuite, atunci va deveni cu adevarat o alternativă.

  • edi80, joi, 18.12.2014 20:06

    este momentul pt altii care de cativa ani au deja statii de incarcare electrice si masini evident..iar bmw nu da tonul decat la altceva..tonul in masini electrice e dat de altcineva de ceva ani!! iar noi inca inghitim dejectiile altora si fiarele altora care le dau la casare..mai avem de mancat pana ajungem noi, ca tara, la un astfel de standard! e trist dar adevarat insa la noi circula pe strazi autovehicule care defapt locul lor ar trebui sa fie la fier vechi..sa nu mai zic ca nu sunt departe nici mijloacele de transport in comun...si unde in Bucuresti!!!

  • Octav72, vineri, 19.12.2014 00:01

    Povestea asta pe care tot o prezinta producatorii de automobile, ca masinile electrice vor avea autonomie mai buna pe viitor, arata a strategie de piata. Tehnologie performanta exista, dar mai curand nu exista interes sa fie comercializata la scara larga. Iar inventiile bune sunt ingropate strategic, ca atat constructorii cat si cei ce castiga enorm din comercializarea combustibililor actuali, sa profite pana la ultima picatura de petrol. Este suficient sa scrieti pe google ''Audi A2 electric'' si o sa aflati povestea unei masini care a functionat cu o baterie litiu-polimer (denumita Phoenix de catre inventatorul sau german, daca nu gresesc) si a stabilit in Germania o autonomie de 600 kilometri, pentru o singura incarcare a bateriei. Viteza medie si subliniez acest cuvant, medie, a fost de 90 km/h si performanta a fost stabilita prin 2010. Bateria era mai usoara decat alte baterii folosite pe masini electrice. Spun era, pentru ca o stire ulterioara relata cum depozitul in care se gasea acel Audi A2 a ars in totalitate si evident, impreuna cu masina. Inventatorul acelei baterii cu o excelenta autonomie, care primise fonduri modeste pentru proiectul sau (parca 100.000 euro, asa imi aduc aminte), a declarat ca va reface totul pe cheltuiala proprie. Fapt care nu s-a intamplat nici pana astazi. O alta stire relata ca in Japonia, inca de acum cativa ani, erau in teste masini electrice ce atingeau autonomie chiar de 1.000 de kilometri. Se spune ca tehnologia respectiva este prea scumpa pentru ca sa fie comercializata pe scara larga. Nu renunta unii asa usor la profituri colosale, atata vreme cat pot sa sa stoarca si ultimele resurse de petrol ale planetei. Apoi va veni si timpul pentru masini electrice la preturi accesibile si cu buna autonomie. Cam asa presupun ca se fac ''calculelele''. Si multe alte lucruri de acest gen... Avem ce meritam si meritam ce avem. Se consuma fara masura, se polueaza foarte mult. Vrem consum, ni se da pe tava. Cam greu sa se schimbe ceva pe viitor in acest sens, inclusiv cu trecerea la masini electrice. Societatea a devenit dependenta de consum, depasind cu mult limitele acestuia in prezent.