BMW ar putea produce motoare cu trei cilindri
La scurta vreme dupa anuntarea unei platforme cu tractiune fata, seful BMW a anuntat ca vor dezvolta si motoare cu trei cilindri, care vor fi supraalimentate si vor avea injectie directa.
Dupa ce BMW a anuntat ca este pregatita sa dezvolte modele cu tractiune fata, seful marcii din Munchen a facut inca o declaratie socanta. Se pare ca producatorul cunoscut pentru motoarele cu sase cilindri in linie pe care le produce ar putea dezvolta si propulsoare cu trei cilindri. Noile motoare cu trei cilindri sunt destinate atat modelelor BMW, cat si modelelor Mini. Aceste motoare ar urma sa echipeze circa 1.5 milioane de unitati pe an.
Noua familie de motoare BMW va fi creata avand in vedere sistemul de tractiune fata creat pentru modelul de clasa mica al producatorului german. Totodata, aceste propulsoare vor putea fi utilizate si pe platformele cu tractiune spate. Platforma cu tractiune fata de la BMW este creata sa suporte atat motoare cu trei cilindri, cat si unitati cu patru sau chiar cu sase cilindri. Implementarea noilor motorizari va duce la cresterea vanzarilor BMW la un nivel nemaintalnit pana acum.
Surse din cadrul companiei BMW au sugerat ca noua platforma cu tractiune fata a constructorului german ar putea crea 20 de modele diferite. Norbert Reithofer, seful marcii BMW a confirmat faptul ca noua platforma va fi utilizata la viitorul Mini Cooper, care va debuta in 2014 si la doua modele BMW care vro fi lansate ulterior. Vestea buna pentru pasionatii de performanta este ca noile motoare vor beneficia de tehnologia injectiei directe si vor fi supraalimentate. Exista posibilitatea dezvoltarii unor sisteme de propulsie hibride si chiar si un modele electric cu un motor cu ardere interna pentru extinderea autonomiei.
Via | MotorAuthority
-
unckle, miercuri, 24.03.2010 19:52
cred ca BMW sunt instare sa faca un motor... de unii singuri :)
-
tzenu_bmw, miercuri, 24.03.2010 21:09daca tot e sa ne gandim bmw nu este obligat sa respecte cerintelor clientiilor
sau a fanilor......... pana la urma bmw inseamna uzina bavareza de motoare...... orice motor vor dezvolta fie ca e diesel fie ca are 2-3 cilindri sau cilindree de 1L sau chiar mai mic tot motoare de nota 10 vor fi........
-
zorro, miercuri, 24.03.2010 22:46motor bmw
Mai draga Automarket, voi ma faceti sa rad. tot faceti presupuneri ca BMW va face un motor cu trei cilindri. Dar aceasta nu e o presupunere, e o realitate. ia cititi voi dragilor declaratia lui Klaus Draeger, seful dezvoltarii de la BMW, care a declarat negru pe alb intr-o revista auto romaneasca ca acest motor este deja in dezvoltare. ati descoperit si voi oul! mai fiti si voi pro nu numai zvoneri ca otv!
-
BMW-M, joi, 25.03.2010 00:10BMW
Vorbele au devenit realitate . Faptul ca BMW produce cel mai bun motor din lume de ceva timp in coace nu mai surprinde pe nimeni. Nu sunt surpins de 3 CILINDRI pentru ca alde Hittler din München stiu ce fac , BMW a fost creat de Hittler si Quandt pentru a fi numarul 1 in lume ... Führer e Führer , au obiectiv de a cuceri totul sau nimic.
-
Ion, joi, 25.03.2010 00:21@BMW-M
Foarte nazist comentariul tau.Fara PSA nu au nici o sansa!
-
mowgli, joi, 25.03.2010 00:28@ion
asta ii ultima data cand iti explic, daca te mai prind cu aberatii pe aici de cataloghez drept PROST.PSA nu a facut nici un motor pentru BMW sau in colaborare cu BMW pentru BMW.Daca ai un fetish cu PSA ia-ti un poster cu Loeb in Citroen, pune-o in baie si knock yourself out. ;).
-
BMW-M, joi, 25.03.2010 00:34BMW
@Ioane nu te da de rusine. ;) BMW GRUP are 46 de premii internationale dintre acestea 46 premii 2 sunt ale lui PSA , asa ca nustiu cine e tata BMW sau PEUGEOT . In 1989 la Seria 520i era motorul in LINIE de 6 cilindri si 150HP nici HONDA nu avea asa motor puternic pe o masina de serie , Honda abia in 1994 a pus la XEDOS motor de 2 litri cu 4 cilindri si 32 de VALVE si 150Hp peste 5 ani mai tarziu. Asa ca PSA mai are de mancat mamaliga pana la TOYOTA sau HONDA , dar sa zici ca BMW nu are sansa fara PSA e o porcarie. BMW produce cel mai bun motor din lume de multi ani in urma ,. Pe cand Peugeot visa la masini.
-
hahahah, joi, 25.03.2010 01:20@ion
uite de aia n-o sa faca BMW motoare bune ca n-o sa aiba "Know-how-ul" peugeot-ului =))))
-
BMW-M, joi, 25.03.2010 01:21@John
@ion BMW colaboreaza cu PSA pentru a reduce costurile de producere la motoarele mici , nu ca BMW nu iar ajung capul sa produca niste motoare. tu stii cine e BMW ??? insasi numele spune tot. BAYER MOTOR WERKE .
-
LauCalin, joi, 25.03.2010 03:51@tzenu_bmw
"daca tot e sa ne gandim bmw nu este obligat sa respecte cerintelor clientiilor"-tocmai aia e, ca trebuie sa respecte cerintele clientilor, ca aia le dau angajatilor sa manance. Daca nu te conformezi la cerintele pietei mai bine te retragi din afaceri, ca nu vei face mare lucru, din contra. Stiti ce mi se pare mie interesant? Acum 10 ani BMW sustinea ca niciodata nu vor fabrica o masina cu tractiune fata, motor supraalimentat sau cu hardtop. Se pare ca succesul pe care il are VAG cu motoarele de mic litraj supraalimentate i-a facut pe multi sa se reorineteze. Cu siguranta vor urma si altii care vor proceda la fel. E o chestiune de timp. :)
-
reddog, joi, 25.03.2010 07:41@LauCalin
Daca BMW face ce spunea acum ceva timp ca nu va face,inseamna ca sunt baieti destepti stai linistit ca nu sunt invidiosi pe VAG,BMW doar se adapteaza crizei mondiale.O chestie normala pt niste oameni care gandesc.BMW nu este o firma ca MB sau AUDI care sa mituiasca lumea sa le cumpere masinile,cu tot cu mituirea lor BMW-UL vinde mai mult ca ei si asta spune tot.Si pt cultura ta generala BMW a fost primul care a introdus turbo pe masini in europa prin ani 70 nu mai stiu exact, dupa care urmatori dupa BMW au fost Porsche Saab.....etc.De la anuntul asta cum ca BMW o sa inceapa sa produca masini cu cilindree mica si tractiune fata,fac pariu ca tremura chiloti pe tot grupul VAG.
-
C-G-C, joi, 25.03.2010 08:35bmw-istii
Voi sunteti bolnavi ma, o sa ma interesez de un posibil diagnostic si o sa vi-l spun. Aberatiile pe care voi le debinati sunt incomensurabile la nivel mondial cred. @reddog isi imagineaza ca Mercedes si Audi mituiesc clientii (se vede ca nu ai nici macar cele mai elementare cunostinte juridice), @mowgli viseaza un BMW independent de ce cere piata, un fel de cenusereasa a pieteti de cnsum, in timp ce @bmw-m e cel mai "reusit", el deja se vede la masa cu Hitler discutand despre pozitionarea BMW pe piata. Aveti probleme oameni buni si aici nu este vorba despre vr'un versus anume, discutam despre o patologie cronica. Ar trebui sa va maturizati si sa va dati seama ca celor de la BMW li se rupe de fatasmele voastre erotice cu pisicute si ursuleti, tot inseamna economie de piata si se bazeaza pe profit. Grow up!
-
reddog, joi, 25.03.2010 09:03@ C-G-C
Aloooooooo de ce sunt acuzti cei de la Daimler? Ba baiatule pe ce lume traiesti? probabil in-tro lume virtuala te afli din pacate.Cine da masini ca si spaga ca sa le cumpere flote intregi de masini? Sa-ti aduc aminte MERCEDES nu BMW.Si asa face si Haudiiiiiii.
-
LauCalin, joi, 25.03.2010 09:04@reddog
Nici nu am spus ca sunt invidiosi pe VAG, pur si simplu se adapteaza cererii pietei, asa cum am mai zis. Asta nu tine ca sunt sau nu baieti destepti. Din contra, mai destepti mi se par cei de la marketing-ul lui Audi. Si stie de ce? Pentru ca stiu sa vanda foarte bine un produs care care de multe ori e catalogat un VW mai scump. Asta e o chestie, in conditiile in care Audi a inceput sa-si formeze o imagine foarte buna si sa vina puternic de vreo 15 ani, iar BMW si Mercedes se bat de la egal la egal de mai mult timp. Da, BMW a fabricat motoare supraalimentate in anii '70, dar ia zi, sti de ce a renuntat la ele? Din cate stiu, nici 10 ani nu a fabricat astfel de motoare. ;) Gandeste-te ca motoarele aspirate, tractiunea spate si soft top-ul sunt niste lucruri prin care un BMW serios se regasea. Renuntarea la ele inseamna un compromis destul de mare si nu cred ca se face neaparat din cauza crize. E drept ca si la BMW sunt mai putini bani, insa nu cred ca asta e motivul. Ci adaptarea la cerintele pietei, adica se urmareste un profit mai mare:)
-
reddog, joi, 25.03.2010 09:28@LauCalin
In mare parte ai dreptate.Dar cu tot cu marketing-ul lor BMW vinde mai multe masini ca si cei de la Audi si MB.Audi are profitul mai mare pt ca,costul productiei in grupul VAG este mai ieftin.Revin la ce am spus mai demult, daca nu ii lua VW sub aripa lor pe cei de la AUDI cred ca erau de nivelul celor de la SAAB.Rog fanii SAAB sa nu ma injure nu am nimic cu SAAB.Si credema ca nenorocita asta de criza lasa mari urme in bugetele lor.
-
reddog, joi, 25.03.2010 09:31@LauCalin
Mie personal i-mi plac motoarele aspirate nu cele cu turbina sau compresor.Ce sunet are un V8 aspirat? Am avut un 740i e38 V8 printre altele,toate aspirate.Niste sunete magnifice.
-
C-G-C, joi, 25.03.2010 11:49@reddog
"Bai baiatule" cu siguranta ca traiesc intr-o lume diferita de a ta si da, o poti considera virtuala deoarece are alte standarde de etica. Iti citez din ce ai scris mai sus: "BMW nu este o firma ca MB sau AUDI care sa mituiasca lumea sa le cumpere masinile". 1. Daca te referi la cazul prezentat de Automarket zilele astea discutam despre o "afacere" de 50mil $, adica aprox 200-300 masini. Daca proiectia acestei spete iti creaza senzatia ca Mercedes vinde peste 1 mil. de unitati anual prin mita inseamna ca ai o capacitate redusa de a aprecia evenimentele in ansamblu. 2. Cat despre evolutia Audi in gr. VW ce pot sa-ti zic, citestele intai istoria si pe urma vorbeste. Insa inainte de toate trebuie sa intelegi conceptul de "grup auto". O sa vezi ca altfel nu se poate si ca pe viitor BMW va face si el parte dintr-unul. P.S.: Inca astept proba pt declaratia "Audi/Mercedes da mita la clienti (pers. fizice)", nu de alta dar vreau sa imi iau si eu un C class pt care sa fiu mituit cu un S.
-
mowgli, joi, 25.03.2010 13:07@C-G-C
BMW a format un grup amice, nu "va face parte".Cand vine vorba de bmw esti putin cam pe langa.Mai mult, mowgli nu viseaza la un bmw independent de ce cere piata, mowgli ARE un bmw independent de ce cere piata si mowgli nici nu vrea altul.Iti place sa lasi impresia ca le stii pe toate dar nu prea iti iese.
-
C-G-C, joi, 25.03.2010 16:06@mowgli
Ma intereseaza ce BMW are mowgli, asa cum ma intereseaza si ce fel de miere manca Balu (de tei, poliflora etc). Din partea mea sa il stapanesti sanatos si fara incidente. Stiu foarte bine situatia BMW insa grupul, daca se poate numi asa (pt ca personal vad mini ca pe o anexa, in nici un caz un producator capabil sa sustina financiar gr. BMW), in viitor pt a putea tine pasul cu piata (pt ca tehnologiile sunt realizate de catre ingineri si daca nu ai bani sa-i platyesti cu mai mult baietii pleaca) BMW va mai trebui sa atraga langa ei unul doi constructori cu care sa imparta diferite componente (motor, transmisie, sasiu poate etc). Daca ai vedea mai departe de partizanatul tau alb-albastru ti-ai da seama ca asta nu este o critica, un versus sau mai stiu eu ce. Este o constatare si o optine serioasa in viitor pt toti constructorii auto. P.S.: Am vazut acum ca tzenu_bmw era cel cu produsele independete de cerinta pietei, dar din pacate pt tine puteti fi usor confundati.
-
mowgli, joi, 25.03.2010 16:29@C-G-C
Eu ma retrag pentru ca stiu ca orice scriu nu are rost.Dar totusi iti mai spun ca daca tie iti convine sa dai banii pe un Aston Martin si sa ai cheie de volvo, sau daca iti convine sa ai un Lamborghini cu volan de Audi atunci e ok.Uite mie nu-mi convine si nu sustin ideea asta asa cum nici bmw nu o sustine.Ca e mai eficient si aduce mai mult profit? nu contest.Asta nu inseamna ca e si bine.Din partea mea sa dea faliment bmw maine, sau sa foloseasca motoare de pe Duster ca nu prea ma afecteaza dar totusi as vrea sa ramana asa cum ii stiu.Un constructor puternic si independent.Ai impresia ca un comglomerat precum VAG este invincibil.Te inseli, istoria a dovedit asta de fiecare data.Sunt ferm convins ca se va prabusi sub proria greutate.Din pacate nu toti constructorii sunt ca VW, avand o felie data statului, care stat are tot interesul ca VW sa aiba succes.E usor sa faci o afacere in Romania cand iti da Basescu bani si teren pe care sa o faci.
-
C-G-C, joi, 25.03.2010 17:05@mowgli
Apreciez macar ca putem discuta civilizat. Poate ca inainte gandeam si eu ca tine, in sensul ca ma lipeam de filosofia unui producator si incercam pe cat posibil sa validez produsele acelui producator indiferent de ceea ce face concurenta. Si poate ca nu este nimic rau in a fi nostalgic, subiectiv etc. Acum ma intereseaza mai mult "value for the money" si pe acest principiu ma intereseaza mai putin daca masina se numeste X si are si componente de Y sau Z atata timp cat nu apare pe fiecare dintre ele "made by". In consecinta ma intereseaza prea putin daca in Renault gasesc piese de Nissan, de Dacia, poate pe viitor de Mercedes, atata timp cat pe masina aia scrie Renault, interiorul este de calitate, arata bine, merge bine si nu in ultimul rand are un pret corect. In concluzie, din pacate pt aspiratiile tale nostalgice, BMW a simtit vantul schimbarii si o sa vezi ca intr-un final eficienta financiara va fi cea care va da tonul si in curtea bavarezilor (nu ca acum ar fi alta situatie). Bafta.
-
LauCalin, joi, 25.03.2010 17:43
Inclin sa ii dau dreptate lui C-G-C. Pana la urma traim niste timpuri foarte diferite de acum 15-20 de ani cand concurenta era mult mai slaba decat acum si vindeau foarte bine cativa constructori si atat. Japonezii s-au venit puternic, coreeni la fel. Lucrurile astea au facut ca vanzarile "greilor" sa mai scada, iar pentru a face fata (mult mai usor) si din punct de vedere tehnic, s-a ajuns la tot felul de aliante, precum Renault si Mercedes. Nu se pune problema ca Mercedes singur nu ar fi in stare sa conceapa masini de clasa mica si/sau mini cu motoare de mic litraj (vezi Smart), dar folosirea unor tehnici comune cu un alt constructor inseamna costuri de productie mai mici. Ar fi posibil ca BMW sa procedeze la fel intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, prestigiul marcilor nu mai este prioritar cand se pune problema de profit mai mare (vezi ultimul meu comentariu). Si asa cum a spus si C-G-C, daca masina ar fi buna, nu m-ar interesa ce tehnica are in ea sau de cine e facuta.
-
Turbo, joi, 25.03.2010 20:51Ia uite pe ce se cearta lumea
Sa-mi spuneti va rog care dintre dumneavoastra a primit un ban pentru fanatismul pe care l-ati afisat aici! Badea a facut-o fara a fi fanatic si a luat o masina de la aia cu renume prost (in momentul asta). Eu va rog sa va linistiti ca nu mai prindeti pensia. Si atentie la MCV-urile alea ca nu aleg intre BMW, Mercedes, Audi, etc ;)
-
@BMW-M, vineri, 26.03.2010 11:32corectura
"In 1989 la Seria 520i era motorul in LINIE de 6 cilindri si 150HP nici HONDA nu avea asa motor puternic pe o masina de serie" Eu o sa te rog frumos sa fii putin mai informat si sa nu induci lumea in eroare cu informatii false. In 1989, Honda Accord avea deja un motor de 2.0 si 150cp, si asta fara sistemul VTEC. Tot in 1989, Honda CRX avea un motor de 1.6 160 cp cu sistem VTEC, deci cu mult peste ce oferea BMW. Pana si banalul Civic avea optiunea acestui motor atunci. Si tot in 1989, Honda introducea la data de 3 februarie modelul Honda NSX, cu motor V6 de 3 litri si 280cp, o adevarata revelatie la acea vreme. De fapt, nici macar acum BMW nu ofera un motor de 3 litri normal aspirat la 280 cp si nici nu l-a oferit vreodata, maximumul oprindu-se la 271cp. E doar o paranteza de informare, nu o jignire sau o ridicare in slavi a Honda. Cat despre motoarele in 3 cilindrii, le urez mult succes celor de la BMW. Oricum de traditie s-a ales praful cand au trecut (iar) pe turbo. Spun iar pt ca prin anii '70 au mai avut parte de motoare turbo.
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
Daca vor sa dezvolte doar ei vor pierde si vor fi la nivel de vw daca o sa tina parteneriatul cu PSA vor fi niste motoare exceptionale