BMW a găsit o soluție împotriva hoților de oglinzi: i8 Mirrorless Concept. Bonus: primul i8 care se conduce singur
BMW a expus la târgul internațional de electronice CES Las Vegas o alternativă tehnologică avansată la clasicele oglinzi laterale. Tot aici, germanii au prezentat și primul i8 care se conduce singur.
Sătui, probabil, de clienții care s-au plâns că li se fură oglinzile laterale, BMW a venit cu o soluție ingenioasă la CES 2016, târgul de electronice care tocmai și-a deschis porțile la Las Vegas. Lăsând gluma la o parte, germanii se pregătesc să introducă în producția de serie camerele video care înlocuiesc oglinzile laterale.
BMW i8 fără oglinzi: Mirrorless Concept
Tehnologia a fost expusă în stadiu de concept pe cel mai avansat model din gamă, supercarul i8. Prototipul se numește BMW i8 Mirrorless și beneficiază de două camere montate pe suporți aerodinamici, în locul oglinzilor. Mașina beneficiază de o a treia cameră, montată în partea superioară a lunetei.
Toate imaginile preluate de cele trei camere sunt reunite într-una singură, proiectată pe un ecran care înlocuiește oglinda retrovizoare. BMW susține că imaginea rezultată oferă un unghi de vizibilitate mai mare decât oglinzile tradiționale. Utilizarea acestei soluții permite și folosirea corespunzătoare a semnalizării. Oglinda îl avertizează pe cel de la volan atunci când intenționează să schimbe banda și nu s-a asigurat corespunzător.
Alături de i8 Mirrorless, BMW a expus și i3 Extended Rearview Mirror, care are un principiu de funcționare similar la capitolul vizibilitate. Potrivit BMW, conceptul dispune de o cameră montată pe acoperiș. Imaginile acesteia sunt poiectate tot în oglinda retrovizoare pentru a extinde câmpul vizual al șoferului.
Mașina autonomă este tot mai aproape: BMW i8 Vision Future Interaction
Inspirați probabil de ideea celor de la Rinspeed, care au transformat un i8 într-o mașină autonomă botezată Etos, cei de la BMW au decis că e timpul să îmbrățișeze și ei ideea unui automobil care se conduce singur. Conceptul se numește BMW i8 Vision Future Interaction și este bazat pe varianta decapotabilă a supercarului hibrid (i8 Spyder), aflat și el tot în stadiu de concept.
Fiindcă vorbim despre o mașină care se poate conduce singură, BMW a regândit habitaclul, oferind soluții de petrecere a timpului pentru toți pasagerii. În planșa de bord a apărut un ecran de 21 de inch, montat pe partea pasagerului. Acesta servește drept un uriaș sistem entertainment, cu ajutorul căruia șoferul își poate verifica emailul, poate naviga pe internet sau poate viziona filme.
Pentru ca șoferul și pasagerii să acționeze mai ușor funcțiile ecranului, BMW a instalat și un sistem AirTouch îmbunătățit, care citește rapid gesturile tuturor. Nu mai este nevoie ca cei din mașină să atingă ecranul. Spre exemplu, mâna împinsă în față va fi sinonimă cu apăsarea unui buton, a unei funcții.
Conceptul BMW i8 Vision Future Interaction este oferit și cu trei moduri diferite de rulare: Pure Drive reprezintă experiența de condus tradițională, Assist intervine doar atunci când un accident este iminent și Auto Mode presupune o experiență autonomă completă.
Treaba o sa fie si mai buna acum o sa se fure camere retrovizoare in locul oglinzilor.Cum puteti spune ca o astfel de solutie le-ar veni de hac hotilor de oglinzi??? din contra aceste camere cu siguranta sunt mai scumpe decat oglinzile ceea ce ar duce la incurajarea furturilor nu la oprirea lor.Singurele motive de folosire a acestor camere sunt cu siguranta de natura aerodinamica,nicidecum de a descuraja furturile.