Aşa arată maşina de familie în viziunea Volkswagen: electrică, cu autonomie de 600 km şi deschidere automată a uşilor

Publicat miercuri, 06.01.2016 10:41 de Daniel Popescu

Volkswagen BUDD-e este un concept care prefigurează modul în care vor arăta maşinile de familie Volkswagen începând din 2019: electrice, cu autonomie de 600 de kilometri, controale prin gesturi şi deschiderea automată a uşilor.

Volkswagen a prezentat cu ocazia evenimentului Consumer Electronics Show (CES) de la Las Vegas un concept care arată direcţia de viitor a producătorului german în privinţa maşinilor de familie.

Deloc surprinzător, conceptul BUDD-e este electric, fiind dotat cu un acumulator de 101 kWh capabil să asigure o autonomie de până la 600 de kilometri care se încarcă până la 80% în numai 15 minute.

Acumulatorul este amplasat sub podea, în timp ce motoarele electrice sunt poziţionate pe puntea faţă şi, respectiv, puntea spate. Acest aranjament a permis celor de la Volkswagen să creeze un interior mai spaţios, cu o banchetă în forma literei L.

Practic, BUDD-e se doreşte o demonstraţie a faptului că maşinile electrice vor reprezenta o soluţie utilă inclusiv pentru familii, în ciuda faptului că în prezent autonomia este una relativ scăzută, iar spaţiul din interior limitat din cauza bateriilor.

Conceptul este realizat pe o nouă platformă modulară botezată Modular Electric Toolkit (MEB) care va fi utilizată şi pentru realizarea modelelor de serie din această clasă.

BUDD-e reprezintă practic o versiune de preserie a urmaşului celebrului model Volkswagen Type 2, unul dintre simbolurile Flower Power din anii '50-'70, care a fost cunoscut publicului sub diverse porecle, printre care Bulli sau Microbus. 

Conexiuni la internet şi comenzi automatizate

Aşa cum era de aşteptat din partea unui astfel de concept, BUDD-e mizează pe conexiuni permanente la internet, dar şi pe nu mai puţin de trei display-uri care pot fi controlate prin gesturi, atingere sau comenzi vocale care elimină practic necesitatea butoanelor tradiţionale.

În plus, VW a implementat şi diverse sisteme inteligente, cum ar fi cel care permite deschiderea automnată a uşii din spate în momentul în care o cameră video detectează că pasagerul intenţionează să se ridice de pe scaun. În plus, uşile se deschid automat şi înainte de a ajunge la maşină, după ce treci de un marcaj cu laser disponibil pe concept.

Potrivit celor de la Volkswagen, un astfel de concept ar putea ajunge în producţia de serie începând din anul 2019.

Via Volkswagen

  • copie fidela, miercuri, 06.01.2016 11:00

    Cred ca vag glumeste! Daca rupi sigla fata si o inlocuiesti cu una Kia poti jura ca in fata ta se afla un noul Kia Soul. Unde este diferenta oameni buni? Astia de la Vag se "kk" pe ei din ce in ce mai tare!

  • Moldovean, miercuri, 06.01.2016 11:37

    Partea frontală (cu excepția grilei) și designul interior al farurilor amintește foarte mult de Range Rover / Land Rover. Întâi Evoque și acum și Discovery Sport. În rest, mă bucur să văd idei de design un pic mai îndrăznețe la Volkswagen. Păcat doar că nu a intrat în producție conceptul Microbus din 2001.

  • lorinczi.thomas, miercuri, 06.01.2016 11:38

    Ford Edge?

  • Flavius, miercuri, 06.01.2016 12:32

    "...........un acumulator de 101 kWh ............... care se încarcă până la 80% în numai 15 minute." ????? Adica ai nevoie de un incarcator capabi sa alimenteze cu MINIM 320KW !!!! Adica de cel putin trei ori mai mult decat supercahrgerul lui Tesla , cam cat puterea instalata intr-un cvartal cu 52 de case!!! Astia au impresia ca ai termocentrala in curte?

  • eee, miercuri, 06.01.2016 12:41

    au cumparat proiectul de la KIA?

  • Brembo, miercuri, 06.01.2016 15:09

    Sa fie electric da' sa aiba TDI-ul scris cu rosu pentru fanii romani:-)))) Si sa scoata fum de ala negru ca la EURO 6 astea noi:-)))

  • 1., miercuri, 06.01.2016 18:30

    Le doresc profituri maxime în continuare acționarilor vw pe seama păcăliților/clienților lor că au nevoie și să nu uite că ,,balta are încă are pește,, (mai ales în Ro).

  • Sam93, miercuri, 06.01.2016 19:44

    Da' va dati seama ca toata tehnologia in modelul asta ii doar teoretica. Adica fictiva. Cam asa cred astia de la VW ca o sa fie in viitor. Dar acum nu o au. Deci practic asta ii un concept urat, inutil, care nu ne spune nimic

  • Scrooge, joi, 07.01.2016 02:13

    pentru a mai spala din pacate si a arata faptul ca tine cu clientul, VW propune si si un soft de masluire a consumului de curent , la modul masina se incarca, contorul de curent al casei se da inapoi.