BMW a creat prototipul unui Seria 1 alimentat cu hidrogen
Viitorul BMW cu tractiune fata si urmatoarea generatie Mini vor putea fi echipate cu un sistem de propulsie hibrid, care va utiliza si pile electrice pe hidrogen.
Germanii de la BMW au anuntat un nou tren de propulsie cu hidrogen care ar putea fi instalat pe viitoarea generatie Mini si pe noua platforma cu tractiune fata de la BMW. Potrivit primelor informatii, trenul de propulsie cu hidrogen incape intr-un Mini Clubman actual, ceea ce inseamna ca modelul caruia ii este destinat are o lungime de minim patru metri si are tractiune fata. Inginerii BMW au efectuat deja numeroase teste cu prototipuri bazate pe BMW Seria 1, dar care au fost echipate cu un sistem de tractiune fata si sistemul de alimentare cu hidrogen mentionat mai sus.
Noul sistem de propulsie de la BMW utilizeaza o platforma cu tractiune fata si o punte spate angrenata electric. Motoarele care propulseaza rotile de pe puntea spate sunt alimentate de pile de combustibil pe hidrogen si intregul sistem foloseste si condensatori de putere mare. Scopul noului sistem de propulsie de la BMW este de a genera suficienta energie electrica pentru a permite rularea cu zero emisii in orase, sau cel putin in centrele acestor orase, abilitate care nu a fost inca realizata de majoritatea vehiculelor hibride lansate pe piata pana acum.
Spre deosebire de vehiculele alimentate cu hidrogen, noul sistem de propulsie de la BMW foloseste si un motor cu combustie interna. Cele doua sisteme de propulsie functioneaza independent unul fata de celelalt, iar functionarea simultana a celor doua metode de propulsie este posibila pentru doar cateva clipe, pentru realizarea de acceleratii impresionante. Celula de combustibil cu care este echipat acest prototip dezvolta doar 5kW, iar energia este transmisa super-capacitorilor care alimenteaza motorul electric de 82 kW.
Via | MotoringFile
Oare cine le-a vandut pontu celor de la BMW sa creeze motorul pe hidrogen sa fie oare...