Bine ați venit în viitorul mașinilor Opel: interiorul conceptului GT scapă de butoanele fizice
Interioarele viitoarelor modele Opel vor elimina butoanele fizice și vor schimba inteligent afișajul ecranelor din jurul șoferului pentru a se mula pe stilul acestuia de condus. Mașina devine astfel un soi de pasager care poate fi chiar și un bun partener de discuție la nevoie.
După ce acum două săptămâni am văzut împreună cum arată cel mai nou concept al mărcii Opel, brandul german plusează astăzi cu o serie de imagini de interior care ne dezvăluie linia pe care va încerca Opel să marșeze în viitorul apropiat pe modelele sale de serie.
Chiar dacă o eventuală variantă de producție a lui GT Concept este încă un proiect în așteptare, soluțiile pe care le-au găsit designerii mărcii în ceea ce privește cabina prototipului își vor găsi drumul spre diferite modele de serie ale mărcii. Opel nu confirmă textual acest lucru, însă nu ne rămânem decât să deducem această informație din modul în care marca germană a ales să prezinte tehnologia și soluțiile din spatele habitaclului.
Simplu, dar ultra-inteligent
În primul rând, notăm faptul că Opel duce la extrem tendința de simplificare existentă astăzi în lumea auto și elimină absolut toate butoanele fizice de pe planșa de bord în favoarea unui display care nu doar că adună toate comenzile într-o soluție touchscreen, ci oferă o abordare nouă în ceea ce privește modul în care mașina comunică cu șoferul. Astfel, computerul inteligent care "conduce" sistemul de infotainment poate să treacă la cerere pe pilot automat, răspunzând nevoilor și ritmului celui de la volan. Lăsat să "gândească" singur, sistemul alege automat muzica în funcție de viteză, înlocuiește ceasurile de bord în funcție de ritmul de pilotaj și mai ales recunoaște profilul șoferului și schimbă treptele conform stilului acestuia.
Opel susține că mașina este capabilă să recunoască exact modul de pilotaj al șoferului învățând în timp detalii despre persoana de la volan prin înmagazinarea unor informații precum poziția la milimetru a volanului și a pedalierului, setările climatizării, tipul de muzică ascultat sau informațiile afișate de ceasurile de bord.
De exemplu, dacă mașina intuiește că șoferul se află pe o porțiune de șosea pe care vrea să ruleze sportiv, display-ul din dreapta oferă informații precum forțele care apasă asupra mașinii. Dacă în schimb va rula la consum, display-ul se adaptează și oferă cifre și sfaturi legate de economia de carburant.
"Atenție, ai o mașină în unghiul mort!"
Mai mult, mașina poate comunica verbal cu șoferul, sistemul transformându-se practic într-un pseudo-pasager care oferă informații importante la nevoie. "Atenție la motociclistul din spate!" este un exemplu pe care-l oferă Opel, însă probabil că sistemul acoperă informații legate de siguranța activă, precum unghiul mort. Într-o mutare care începe să devină tradiție în lumea conceptelor auto, oglinzile exterioare sunt înlocuite de camere care redau informațiile din jurul mașinii cu ajutorul a două display-uri amplasate în extremitățile mașinii și integrate inteligent în aeratoarele de lângă geamurile laterale.
La nivel estetic, interiorul iese în evidență printr-un volan a cărui formă este inspirată din cea a primeio generații Opel GT, model care și-a făcut apariția în anii '60. Apropo de anii '60, retractoarele centurilor de siguranță amintesc de jet-designul mijlocului de secol anterior, oferind o perspectivă nouă asupra unui element deseori ignorat de designeri la construcția interioarelor.
Teoretic n-ar fi rea evolutia asta spre borduri cu comenzi 100% digitale / touchscreen, dar practic centralizarea excesiva poate duce la "caderi" totale ale comenzilor esentiale. Doar eu stiu doua cazuri de amici care au patit-o (fani high-tech cu masini noi aparent hiper-destepte).