Big 3 a pierdut majoritatea in America

Publicat joi, 02.08.2007 15:41 de Robert Gherghe

Dupa 102 ani, GM, Ford si Chrysler nu mai detin majoritatea pe piata auto din SUA.

Zi istorica in Statele Unite ale Americii. Dupa 102 ani in care cei trei giganti din Detroit, General Motors, Ford si Chrysler, au detinut mai mult de jumatate din piata auto americana, producatorii auto straini au cumulat vanzari mai mari decat cei americani.

Luna iulie a anului 2007 a consemnat ceea ce se prefigura de mult, si anume pierderea suprematiei pe piata auto de catre Big 3.

Astfel, in luna iulie Big 3 a vandut 629.569 de unitati, fata de 679.523 vandute de marcile importatoare. Cauza principala tine mai ales de scumpirea pretului la petrol, masinile americane, cunoscute pentru consumul ridicat, nemaifiind atat de cautate.

Chiar daca cifrele sunt valabile doar pentru luna iulie si chiar daca diferentele sunt minore, acest lucru consemneaza un fapt extrem de dezamagitor pentru economia americana in sine si nu doar pentru piata auto. Este vorba despre o traditie de peste un secol in care cei trei giganti din Detroit au dominat autoritar economia auto in America.

  • fotbal, joi, 02.08.2007 16:28
    jafuri

    Se desteapta si populatia america in problema masinilor ...ca cele americane sunt foarte proaste..mari si consuma mult ...la inca o criza a petrolului cred ca dau faliment firmele americane

  • AndreiRN, joi, 02.08.2007 23:24
    marcile importatoare

    Un anunt cu o multime de gauri prin el. Daca sta si face cineva statistica corect se va baga de seama ca de fapt s-au produs mai multe masini in SUA decat s-au importat. Sa nu discutam de exportat. Mazda este Ford si produsa intern. Toyota are productie de 80% intern si imparte profitul cu GM care este co-proprietar. Nisan este facut local. Isuzu este parte din GM. Mitsubishi imparte cu Chrysler parte din vanzari. Motoarele de Honda le gasesti in Saturn(GM) si cele de Toyota in Chevrolet. Hmmmmm, asa sunt muncitori ocupati din plin pe peste tot. Boeing face componente majore in Japonia.

  • Tibi, vineri, 03.08.2007 11:18
    GM coproprietar la Toyota?!

    Asta de unde ai mai scos-o? O stii tu din auzite sau poti da o referinta sa confirmi ce ai scris acolo? Dupa cum poate stii, Toyota de mult se lupta cu GM pentru suprematia in functie de numarul de masini vandute in intreaga lume. Si de anul acesta au trecut in fata lor. Toyota este concern diferit de GM, chiar in competitie si nu cred ca GM este coproprietar Toyota? Apropo, coproprietar cu cine?!?

  • julian, vineri, 03.08.2007 11:46
    masini de rahat

    asta fac americanii... de zeci de ani consumul mare de carburant este o problema mondiala care pe ei putin i-a interesat. pentru cei care nu cred ii rog sa se uite in mediatizatul la noi dodge caliber, masina mai ieftina ca aia nu cred ca exista. am inchis usa si m-am simtit ca in Dacia, plastic prost si finisaj de rahat. o sa spuna unii ca est facuta in europa, stati linistiti ca si la ei le fac la fel.

  • hoinar, vineri, 03.08.2007 15:15

    AndreiRN: ai face bine sa mai citesti ceva presa auto si economica, ca ignoranta te faci sa vb prostii :)

  • ursus2, luni, 06.08.2007 11:42
    Pt. fotbal:

    Ai avut sau ai masina made in USA ca sa vorbesti de fiabilitatea lor?Eu am un GM Chevrolet Celebrity din 1987 cu cutie automata de 2,8L/V6 si merge perfect!Piesele sunt mai ieftine decat la multe europene!Ex:pompa frana noua comandata in USA si trimisa prin posta=53$ cu tot cu tansport si venita in 11 zile!Cat costa o pompa frana de Logan fabricata in Ro?

  • micutzu_mvp, marţi, 07.08.2007 18:31
    pt ursu 2

    merge perfect dar cat consuma