Bate vântul electrificării în Grupul Fiat-Chrysler: versiune 100% electrică pe viitorul Fiat 500 și SUV-uri hibride plug-in pentru Alfa și Jeep
Planurile din următorii 3 ani ale Grupului FCA vizează versiuni foarte interesante pentru modelele de bază ale mărcilor Fiat, Alfa Romeo și Jeep. În special când vorbim de electrificare.
Grupul Fiat-Chrysler (FCA) a anunțat ieri în Italia, cu prilejul unei întâlniri la nivel înalt între directorii companiei și liderii sindicatelor fabricilor italiene, planurile de investiții pentru următorii 3 ani. Iar planurile includ o serie de modele foarte interesante care confirmă faptul că mărcile-reper ale grupului - Fiat, Alfa Romeo și Jeep - vor intra oficial în era electrificării totale sau parțiale.
Prima veste este faptul că viitoarea generație a lui Fiat 500, care va fi lansată în 2020, va primi o versiune 100% electrică pe care italienii o vor scoate la vânzare și în Europa. Nu este primul 500 electric (actuala generație oferă o astfel de versiune în SUA, dar autonomia sa e limitată), însă va fi prima astfel de versiune construită pe o linie de producție și asamblare special dedicată acestui tip de propulsie. Fabrica pe porțile căreia va ieși versiunea electrică a noului 500 este cea de la Mirafiori (Torino), iar platforma de producție va putea fi ulterior împrumutată și altor modele ale grupului.
În zona hibrizilor plug-in, Grupul FCA anunță o arhitectură tehnică comună pe care o vor împărți mai multe modele interesante ale grupului. Primul va fi un viitor SUV compact produs sub sigla Alfa Romeo la fabrica din Pomigliano. Aceeași platformă va fi utilizată de versiunea PHEV a lui Jeep Compass, construită la Melfi, acolo unde se produce deja Jeep Renegade și Fiat 500X.
Coborând în gamă, aflăm că Fiat Panda va primi în prima fază o versiune mild hybrid cu baterie de 48V, cea mai simplă metodă de hibridizare, această variantă urmând să fie produsă la Pomigliano, alături de viitorul SUV compact Alfa Romeo.
Ultima informație de interes este legată de faptul că uzina de la Termoli va produce noua gamă de motoare FireFly a grupului, acestea constând în unități turbo pe benzină cu 3 sau 4 cilindri care oferă un consum cu 20% mai mic decât anterioarele motoare pe benzină ale grupului și beneficiază de aportul ecologic al unui filtru de particule dedicat. Deocamdată, gama de motoare FireFly este compusă dintr-un 1.0 Turbo (3 cilindri) de 120 CP și 190 Nn și un 1.3 Turbo (4 cilindri) de 150 CP și 270 Nm, unități de propulsie care și-au făcut debutul oficial în această vară pe noul 500X.
Dieselul moare, dar nu se predă
În ceea ce privește vechea promisiune a grupului de a renunța definitiv la motoarele diesel până în 2021, realizată acum un an și jumătate de regretatul Sergio Marchionne, noul director FCA Europa a nuanțat situația. "A fost o prognoză prea agresivă", a spus Pietro Gorlier, care susține că grupul va continua să producă motoarele Multijet și ulterior acestei borne anunțată inițial.
via Fiat-Chrysler
diesel must die!