Avancronică Singapore: spectacol în noapte fără comunicaţii radio
Singapore va găzdui în nocturnă prima cursă de Formula 1 în care comunicaţiile radio între ingineri şi piloţi au fost restricţionate, element care poate avea implicaţii importante în lupta pentru titlul mondial dintre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg.
Zilele premergătoare Marelui Premiu al statului Singapore au fost dominate de numeroasele controverse generate de noua directivă a FIA prin care comunicaţiile radio între ingineri şi piloţi au fost puternic restricţionate.
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, implicaţi în lupta pentru titlul mondial, consideră că modificările sunt pozitive, însă regulamentul ar putea genera schimbări în stilul de pilotaj, dar şi în duelurile directe dintre cei doi.
Practic, în absenţa informaţiilor de la boxe, piloţii nu vor mai cunoaşte detalii despre timpii realizaţi de rivali şi nici nu vor mai avea posibilitatea să copieze setările adoptate de coechipieri.
Hamilton are nevoie de o nouă victorie pentru a reduce cât mai mult din diferenţa de 22 de puncte care îl separă de Rosberg, însă cursa în nocturnă va propune cel puţin alte două dueluri atractive în clasamentul constructorilor: pe de o parte, Ferrari şi Williams luptă pentru locul trei, echipa britanică fiind avantajată cel puţin aparent de configuraţia circuitului, în timp ce McLaren şi Force India sunt despărţite de un singur punct în confruntarea pentru locul cinci.
Circuitul Marina Bay şi regulamentul DRS
Marina Bay este pe locul doi într-un clasament neoficial al celor mai lente circuite din calendarul competiţional, fiind "surclasat" doar de Monaco. Acest lucru este evidenţiat de faptul că doar patru dintre cele 23 de viraje ale circuitului sunt abordate într-o treaptă de viteze mai mare de 2, dar şi pentru că în cele şase ediţii de până acum cursa nu s-a încheiat niciodată în mai puţin de o oră şi 56 de minute.
Principala preocupare va fi consumul de carburant, în condiţiile în care circuitul este foarte solicitant din acest punct de vedere, motiv pentru care raţionalizarea celor 100 de kilograme de benzină va fi foarte importantă. În plus, din cauza noului regulament, piloţii nu vor mai putea fi informaţi cu privire la modurile în care pot economisi carburant, astfel că vor fi nevoiţi să se orienteze doar în funcţie de datele afişate pe display LCD al volanului.
Până acum, niciuna dintre curse nu a fost spectaculoasă (deşi putem menţiona ediţia inaugurală din 2008, când Alonso a câştigat cu ajutorul accidentului deliberat provocat de Nelson Piquet Jr), astfel că toate speranţele pentru depăşiri se leagă de eficienţa sistemului DRS.
Ca de obicei, piloţii vor avea la dispoziţie două zone DRS pe circuit. Prima zonă DRS este cuprinsă între virajele cinci şi şase, cu punctul de detecţie înainte de virajul cinci, în timp ce a doua zonă de activare este pe linia dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie amplasat înainte de intrarea în ultimul viraj.
Informaţii meteo
În mod tradiţional, Singapore are o climă caldă în această perioadă a anului, iar pe parcursul weekendului de cursă se vor înregistra temperaturi maxime de 32 de grade, în timp ce minimele nu vor coborî sub 26 de grade Celsius.
Umiditatea excesivă determină apariţia unor furtuni în fiecare dintre cele trei zile de concurs, însă cel mai probabil acestea vor ocoli calificările şi cursa, care se vor desfăşura după lăsarea întunericului.
Statistici pentru Singapore
▶ Singapore este singura cursă de Formula 1 desfăşurată pe timp de noapte. Etapa începe la ora locală 20:00;
▶ Pilotul care a plecat din pole position a câştigat patru dintre cele şase curse desfăşurate până acum;
▶ Fiecare cursă din Singapore a fost întreruptă de intervenţia pe circuit a Safety Car-ului. În total, maşina de siguranţă şi-a făcut apariţia de nouă ori în şase curse;
▶ Singapore este cursa cu cea mai lungă durată din calendar. Cea mai scurtă a avut o oră şi 56 de minute;
▶ Fernando Alonso a fost pe podiumul de premiere în cinci dintre cele şase curse de până acum;
▶ Sebastian Vettel a câştigat de trei ori în Singapore, în timp ce Fernando Alonso şi-a adjudecat două victorii, iar Lewis Hamilton una.
Sezon | Castigator |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2009 | Lewis Hamilton (McLaren) |
Marele Premiu din Singapore la TV
Marele Premiu al statului Singapore va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 19 septembrie | 13:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 19 septembrie | 16:30 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 20 septembrie | 13:00 | - |
Calificari | sambata, 20 septembrie | 16:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 21 septembrie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
hihi, ai parte de mult mai multe informatii in simracing decat real. De fapt, ca simracer esti si echipa de la boxe in acelasi timp. Poti avea tot timpul informatii despre temperatura fiecarui pneu pe fiecare din cele trei parti. Poti avea grafic cu pozitia fiecarui pilot pe circuit si timpii pe care ii realizeaza. Si multe altele