Avancronica Marelui Premiu al Austriei: Ferrari, singura echipă de top fără update-uri
Sezonul 2020 al Formulei 1 începe duminică în Austria cu numeroase reguli stricte. Cu excepția Scuderiei Ferrari, cele mai multe echipe pregătesc îmbunătățiri pentru monoposturi, iar Mercedes și Red Bull sunt principalele favorite la victorie.
După o pauză forțată de aproape patru luni, Formula 1 se pregătește să revină în centrul atenției cu un sezon 2020 care pentru moment are doar 8 etape stabilite.
Noua ediție de campionat debutează într-un context mai puțin obișnuit cu Marele Premiu al Austriei, acolo unde piloții, inginerii și ceilalți angajați ai echipelor trebuie să se adapteze din mers la o serie de reguli stricte.
Echipele au în paddock mai puțini angajați și au renunțat la tradiționalele motorhome-uri, iar angajații unei echipe vor avea propria "bulă" de desfășurare a activității, cu interacțiuni minime cu angajații celorlalte echipe.
De asemenea, înainte de startul cursei vor fi mai puțini mecanici pe grilă, iar ceremonia tradițională de pe podium cu decernarea trofeelor nu va mai avea loc.
Dificultățile financiare ale echipelor și sezonul mai scurt au determinat Formula 1 să adopte măsuri dure și în privința cheltuielilor pentru dezvoltarea monoposturilor. Astfel, după startul sezonului, echipele au dreptul să introducă modificări la motoare și alte componente doar din motive de fiabilitate și cu acordul FIA.
Noutăți pregătite de Mercedes și Red Bull
Numeroase echipe au anunțat update-uri majore pentru cursa de debut din Austria. De exemplu, monopostul Mercedes va fi echipat cu o gamă variată de îmbunătățiri care oricum ar fi fost introduse până acum.
"Cele mai multe update-uri planificate anterior pentru acest sezon vor ajunge pe monopost la prima cursă", a precizat directorul tehnic James Allison.
Între timp, Red Bull va introduce modificări aerodinamice, dar va avea și avantajul unui update pentru motor din partea partenerilor de la Honda.
În schimb, Ferrari pregătește primele update-uri pentru monopost abia la Marele Premiu al Ungariei, a treia rundă a sezonului, iar acestea vizează în special aerodinamica. "Rezultatele din teste ne-au determinat să adoptăm o schimbare semnificativă de direcție în termeni de dezvoltare, în special în privința aerodinamicii. Ar fi fost contraproductiv să continuăm cu direcția planificată, știind că nu ne vom atinge obiectivele. Obiectivul nostru este să introducem update-urile la a treia cursă", spun oficialii Scuderiei.
La rândul lor, cei de la Renault au anunțat că toate update-urile pregătite pentru prima parte a sezonului vor fi implimentate pe monopost înaintea cursei de debut din Austria.
Departe de paddock au existat de asemenea o serie de anunțuri importante. Mercedes a confirmat că Andy Cowell, directorul executiv al departamentului de motoare, va renunța treptat la atribuții înainte de a părăsi echipa în ianuarie, în timp ce Williams a pierdut sponsorul principal, iar echipa ar putea fi vândută în cazul identificării unui investitor.
Probleme financiare acuză și McLaren, care ar putea vinde până la 30% dintre acțiuni, însă echipa a găsit în cele din urmă finanțare de circa 150 de milioane de euro din partea Băncii Naționale a Bahrainului.
Mercedes sau Red Bull?
Circuitul Red Bull Ring este unul dintre cele mai scurte din calendarul competițional, însă oferă o varietate de elemente.
Prima jumătate a traseului favorizează monoposturile cu motoare puternice datorită a trei linii drepte, pentru ca a doua jumătate să fie un așa-numit "tobogan", cu o coborâre lentă printr-o serie de viraje rapide. Șansele reale de depășire sunt destul de limitate, ceea ce explică și existența a nu mai puțin de trei zone DRS.
În mod tradițional, circuitul favorizează Mercedes, însă echipa germană nu a obținut performanțe majore aici în ultimii ani. Prin urmare, Red Bull este văzută drept o potențială favorită la victorie alături de campioana mondială, în timp ce Ferrari nu intra în calculele pentru un succes.
Marele Premiu al Austriei la TV și pe internet
Marele Premiu al Austriei este transmis în România pe posturile de televiziune Digi Sport, Telekom Sport și LookSport. Alternativ, fanii pot urmări cursele și pe internet pe platforma oficială de streaming F1 TV Pro contra unui abonament lunar de 8 euro (39 lei).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 3 iulie | 12:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Antrenamente 2 | vineri, 3 iulie | 16:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Antrenamente 3 | sâmbătă, 4 iulie |
13:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Calificări | sâmbătă, 4 iulie | 16:00 | Digi Sport, Telekom, Look | F1 TV Pro |
Cursă | duminică, 5 iulie | 16:10 | Digi Sport, Telekom, Look | F1 TV Pro |
de fanfaronada RBR si Benz is satul pana peste cap in ultimele sezoane si iata ca nici in anul 2020 vremelnicii rivali ai scuderiei nu fac niciun fel de rabat de la acest repugnant comportament public care nu le consfinteste altceva decat amplele lacune educationale doar ca pentru mine update-ul suprem pe care-l etaleaza cei din Maranello inca de la prima cursa austriaca si pe care iata ca AM o decis sa-l ascunda publicului larg ii reprezentat tocmai de afirmatia extrem de recenta a lui sebastian vettel: " I'm ready to give it my all " forza ferrari!