Avancronică F1 Brazilia: Bătălia finală pentru titlu şi câteva despărţiri

Publicat joi, 22.11.2012 13:12 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel şi Fernando Alonso vor încheia duminică lupta pentru titlul mondial, în timp ce câţiva piloţi se pregătesc să se despartă de actualele lor echipe sau chiar să se retragă din Formula 1.

▶ 13 puncte este diferenţa dintre Vettel şi Alonso înaintea ultimei curse
▶ Michael Schumacher se retrage pentru a doua oară din Formula 1
▶ Lewis Hamilton va pilota pentru ultima oară pentru McLaren

Circuitul de la Interlagos va găzdui la finalul acestei săptămâni ultima cursă de Formula 1 a sezonului 2012, iar principalul punct de interes în Marele Premiu al Braziliei va fi lupta decisivă pentru titlul mondial dintre Sebastian Vettel şi Fernando Alonso.

Pilotul echipei Red Bull Racing are un avans de 13 puncte în clasamentul general şi este avantajat de monopostul RB8 semnificativ mai rapid în regim de calificări, ceea ce i-a permis germanului să obţină şase pole position-uri.

În schimb, Ferrari mizează pe un monopost competitiv în regim de cursă şi pe starturile foarte bune ale lui Fernando Alonso. Astfel, chiar dacă Vettel este favorit la titlu, un rezultat bun din partea lui Alonso în calificări ar putea răsturna complet datele.

VETTEL VA FI CAMPION DACĂ:

termină cursă cel puţin pe 4, indiferent de poziţia lui Alonso
termină cursa pe 5, 6 sau 7, iar Alonso cel mult pe locul 2
termină cursa pe 8 sau 9, iar Alonso cel mult pe locul 3
termină cursă cel mult pe locul 10, iar Alonso cel mult pe locul 4.

ALONSO VA FI CAMPION DACĂ:

câştigă cursa, iar Vettel termina cel mult pe 5
termina cursa pe 2, iar Vettel cel mult pe 8
termina cursa pe 3, iar Vettel cel mult pe 10

A DOUA RETRAGERE A LUI SCHUMACHER

La finalul cursei de duminică, Michael Schumacher se va retrage pentru a doua (şi ultima?) oară din Formula 1. În a doua carieră în Marele Circ, septuplul campion mondial a concurat timp de trei sezoane pentru Mercedes, interval de timp în care a obţinut un singur podium (Valencia, 2012) şi un pole position (Monaco, 2012) pe care nu l-a putut păstra din cauza unei penalizări suferite pe grila de start.

Chiar dacă este unanim acceptat că germanul şi-a pierdut din abilităţile cu care ne obişnuise, performanţele sale modeste au fost influenţate şi de numeroase defecţiuni tehnice ale monopostului. Pilotul echipei Mercedes anticipează o cursă mai puţin emoţionantă şi speră să savureze despărţirea finală de Marele Circ printr-un rezultat cât mai bun.

Michael Schumacher se retrage (din nou) din Formula 1

LEWIS HAMILTON ÎŞI IA RĂMAS BUN DE LA MCLAREN

Cursa din Brazilia va fi una emoţionantă pentru Lewis Hamilton. McLaren este singura echipă pentru care a concurat în Formula 1, însă britanicul a considerat că este momentul potrivit să părăsească ceea ce oficialii echipei au anumit "casa părintească". Impulsionat probabil şi de perspectiva de a câştiga mai mulţi bani, pilotul a ales să-şi lege următoarele trei sezoane de Mercedes, însă anul viitor se anunţă unul dificil, existând pericolul real să nu poată lupta pentru victorii.

Hamilton se pregateste sa-si ia ramas bun de la McLaren

ALTE PUNCTE DE INTERES

În cursa care va marca despărţirea de Hamilton, McLaren speră să recupereze cele 14 puncte care o separă de locul doi în clasamentul constructorilor ocupat de Ferrari.

La rândul lor, cei de la Sauber mizează pe o cursă prolifică în care să surclaseze Mercedes şi să termine pe locul cinci la constructorilor.

O altă miză este reprezentată de locul 10, ultimul care este recompensat financiar de Bernie Ecclestone, şi pentru care lupta Marussia şi Caterham. Poziţia este ocupată în prezent de Marussia datorită unui loc 13, astfel că echipa lui Tony Fernandes are nevoie de un loc 12 la Interlagos pentru a termina pe 10.

CIRCUITUL DE LA INTERLAGOS

Departe de a fi un circuit presărat cu numeroase oportunităţi de depăşire, Interlagos reprezintă totuşi locul unde acestea nu sunt tocmai imposibile. Unul dintre punctele de referinţă este primul viraj, acolo unde denivelarea este foarte mare, iar startul tinde să producă deseori incidente.

Pilotii vor putea utiliza DRS pe lunga linie dreapta a circuitului

Depăşirile vor fi favorizate în acest an şi de sistemul DRS, care cel mai probabil va putea fi activat pe tot parcursul liniei drepte dintre virajele trei şi patru, în timp ce detectarea diferenţei de o secundă se va face înainte de virajul doi. Această informaţie nu a fost însă confirmată de FIA. Al doilea sector al circuitului este şi cel mai apreciat de piloţi datorită provocărilor de ordin tehnic pe care le presupune.

TUR DE CIRCUIT LA INTERLAGOS

DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT

Lungime tur 4.309 km
Numar tururi 71
Distanta totala 305.909

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Spre deosebire de anul trecut, Pirelli va furniza la Interlagos pneuri de compoziţie medium şi hard, cele mai dure specificaţii pe care le are în gamă. Astfel, producătorul italian a preferat să fie conservator, însă este dificil de anticipat dacă piloţii vor putea opta pentru strategii cu o singură oprire la boxe sau dacă vor fi nevoiţi să schimbe cauciucurile de două ori.

INFORMAŢII METEO

Prognoza meteo a suferit câteva schimbări comparativ cu informaţiile anterioare. Astfel, antrenamentele libere de vineri se vor desfăşura pe un circuit uscat, iar temperatura maximă va fi de aproximativ 33 de grade, însă cerul va fi mai mult noros. De asemenea, există mari şanse ca sesiunea de calificări să se desfăşoare pe un circuit uscat, însă ploile puternice prognozate pentru această zi îşi vor face apariţia doar spre finalul dupa-amiazii.

În schimb, ultima cursă a sezonului are toate şansele să se desfăşoare pe ploaie, care îşi va face simţită prezenţa pe tot parcursul după-amiezii. În plus, există şanse pentru câteva rafale puternice, care ar putea afecta semnificativ desfăşurarea evenimentelor de pe circuit.

REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Red Bull a câştigat ultimele trei ediţii ale Marelui Premiu al Braziliei:

Sezon Castigator
2011 Mark Webber (Red Bull)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Mark Webber (Red Bull)
2008 Felipe Massa (Ferrari)
2007 Kimi Raikkonen (Ferrari)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL BRAZILIEI

Indiferent cine va câştiga titlul intre Vettel şi Alonso, Formula 1 va avea un nou cel mai tânăr triplu campion mondial din istorie. Actualul record este deţinut de Ayrton Senna, care a câştigat al treilea titlu la 31 de ani şi 227 zile. În ultimii 11 ani, pilotul care a plecat din pole position a câştigat de doar două ori cursa. În ultimii trei ani, pilotul care a plecat de pe prima poziţie nu a câştigat niciodată cursa.

PROGRAM

Marele Premiu al Braziliei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 23 noiembrie 14:00 DigiSport 2
Antrenamente 2 vineri, 23 noiembrie 18:00 DigiSport 2
Antrenamente 3 sambata, 24 noiembrie 15:00 DigiSport 3
Calificari sambata, 24 noiembrie 18:00 DigiSport 3
Cursa duminica, 25 noiembrie 18:00 DigiSport 1
  • luc, joi, 22.11.2012 13:27

    video-ul pe care l-ai pus e de la circuitul indian.

  • daniel.popescu, joi, 22.11.2012 13:30

    @luc: L-am inlocuit cu cel care trebuie. Multumesc pentru atentionare.

  • McLaren, joi, 22.11.2012 13:49

    O mica precizare la locul 10 in campionat. Caterham are nevoie sa egaleze locul 13 nu sa ajunga pe 12 intrucat in caz de egalitate se merge pe care a avut urmatoarea cea mai buna performanta si aici Caterham a cam surclasat intotdeauna Marussia cu cel mai bun loc un loc 14. Daca ploua si stau cuminti au sanse sa ajunga pe 12.

  • X_Zone, joi, 22.11.2012 14:14

    Lewis Hamilton va pilota pentru ultima oară pentru McLaren ...de ce? ...se pregateste sa moara???

  • n, joi, 22.11.2012 14:31

    Numai norocul il mai poate ajuta pe Alonso, pacat de acele pnct avans din Spa.

  • Speed, joi, 22.11.2012 14:50

    Imi aduc aminte ce cursa a facut Schumacher pe acest circuit inainte sa se retraga... mare spectacol a fost in ziua aia pe acest circuit!

  • Andrei, joi, 22.11.2012 15:00

    ▶ termină cursă cel mult pe locul 10, iar Alonso cel mult pe locul 4. Si daca Vettel termina pe locul 24 si Alonso cel mult pe locul 4 ce se intampla?

  • daniel.popescu, joi, 22.11.2012 15:05

    @Andrei: Alonso este obligat sa termine pe podium pentru a avea sanse la titlu. Orice alt rezultat al spaniolului duce titlul in mana lui Vettel.

  • Andrei, joi, 22.11.2012 15:08

    @daniel.popescu: Multumesc de raspuns, asa ma gandeam si eu, m-a indus in eroare mentiunea ca Vettel sa termine cel mult pe locul 10.

  • Tepes, joi, 22.11.2012 15:09

    Este o greseala. Deja este specificat castigatorul editiei 2012. Anii mentionati cred ca sunt decalati. Adica Kimi a castigat in 2007. In 2008 Masa, etc. Sper sa fie o cursa frumoasa si corecta. Tin cu Alonso. Este cel care a muncit cel mai mult si cred ca este cel mai bun de pe pista.

  • gigel, joi, 22.11.2012 15:42

    @McLaren, cel mai bun rezultat Marussia este locul 12 ocupat de Glock in Singapore, Caterham pt. a obtine la sfarsitul sezonului locul 10 la general are nevoie sa se claseze in Brazilia cel putin pe locul 12 cu unul dintre cele doua monoposturi

  • Alex, joi, 22.11.2012 16:12

    @X_Zone e ultima cursa pentru McLaren pentru ca de anul viitor va concura pentru Mercedes. Legat de campionat, cu toate ca Alonso a scos rezultate bune cu o masina nu foarte performanta, favoritul meu este Vettel

  • Dan, joi, 22.11.2012 16:48

    @Alex De la anul va concura Lewis pentru Mercedes dar asta nu inseamna ca e ultima lui cursa la Mclaren. Peste 1 an 2 sau oricati se poate reintoarce. Poate este ultima lui cursa din sezonul asta. In articol nu este corect formulat.

  • pablo256r, joi, 22.11.2012 16:50

    Ooooo da. "ultima cursă a sezonului are toate şansele să se desfăşoare pe ploaie, care îşi va face simţită prezenţa pe tot parcursul după-amiezii. În plus, există şanse pentru câteva rafale puternice, care ar putea afecta semnificativ desfăşurarea evenimentelor de pe circuit." Se anunta o vreme nebuna, o cursa nebuna si un castigator (asta sper ca nu tot nebun). :)) Sa castige cel mia bun dintre cei doi pretendenti.

  • ccmax, sâmbătă, 24.11.2012 16:40

    Nu inteleg cum putem aprecia in mod unanim ca MSC si-a pierdut abilitatile... Ce stim este faptul ca in acest sezon, Mercedes a fost o masina slaba ca performante si jumatate din curse MSC a abandonat. De aici pana la a aspune ca si-a pierdut abilitatile este cale lunga. Nu mai are 25 de ani dar nici materialul nu l-a ajutat. Oricum, felicitari pentru cariera lui.