Autonomia oficială a lui Kia e-Niro a fost supraestimată cu 30 de kilometri: SUV-ul electric parcurge 455 de kilometri cu o încărcare
Organizația independentă care a omologat autonomia SUV-ului electric Kia e-Niro a utilizat o procedură eronată pentru calculul final. Astfel, Kia a refăcut testele, iar autonomia modelului electric a scăzut cu 30 de kilometri în cazul versiunii de top. Și "fratele" Hyundai Kona Electric va trece printr-o nouă procedură pentru recalcularea autonomiei.
Trecerea la noul ciclu WLTP a cauzat o serie de probleme și în rândul organizațiilor independente care se ocupă de testarea vehiculelor. Conform oficialilor Kia, autonomia modelului electric e-Niro a fost supraestimată.
Organizația independentă care a aprobat rezultatele testelor a utilizat o metodă greșită pentru calcularea autonomiei. Reprezentanții Kia spun că timpul alocat pentru testul în modul urban a fost unul greșit, iar acest lucru a dus la supraestimarea autonomiei oferite de SUV-ul electric.
Eroarea a fost identificată de reprezentanții Kia în momentul în care omologau un nou vehicul electric. Producătorul asiatic nu a anunțat numele noului model, dar cel mai probabil oficialii fac referire la proaspătul Kia Soul EV. Modelul electric a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles și folosește tot o baterie cu capacitatea de 64 kWh.
Totodată, Kia a comunicat și noile valori obținute de e-Niro. Versiunea echipată cu bateria de 64 kWh oferă o autonomie WLTP de 455 de kilometri, cu 30 de kilometri mai puțin față de valoarea anunțată inițial. Varianta de bază echipată cu bateria de 39.2 kWh promite o autonomie de 289 de kilometri, cu 23 de kilometri mai puțin față de valorile comunicate în momentul prezentării.
În același timp, Hyundai a anunțat că noul Kona Electric, fratele lui Kia e-Niro, a fost testat după aceleași reguli, motiv pentru care, în scurt timp vom primi valorile corecte în ceea ce privește autonomia.
În momentul lansării, Hyundai a anunțat că SUV-ul Kona Electric echipat cu bateria de 64 kWh are o autonomie de 449 de kilometri, în timp ce versiunea cu acumulator de 39 kWh "se laudă" cu o autonomie de 289 de kilometri.
Cand autonomia reala va fi de minim 900 de km , reicarcare in maxim 15 minute si statii de incarcare pe tot drumul atunci voi lua in considerare achizitia unei astfel de masini pana atunci......alimentez de la arabi