Automarket a fost în juriul concursului de off-road "Cel mai 4x4"

Publicat marţi, 14.06.2011 16:39 de Bogdan Mirică

Mitsubishi ASX, Volkswagen Amarok, Volvo XC60 şi Land Rover Discovery sunt câştigătorii ediţiei de anul acesta a concursului "Cel mai 4x4".

Ca în fiecare an, Automarket a fost desemnat să participe alături de alte nouă publicaţii auto din România în juriul concursului "Cel mai 4x4", desfăşurat în weekendul 4-5 iunie. Şi anul acesta, Automarket a avut de jurizat un total de 18 maşini cu capacităţi 4x4, încadrate în patru categorii diferite, cu una în plus comparativ cu anii trecuţi.

Ajuns la cea de-a zecea ediţie în România, "Cel mai 4x4" şi-a păstrat criteriile de evaluare, toate modelele fiind supuse unei probe on-road şi uneia off-road. Pentru a se putea califica în cadrul concursului, modelele au trebuit să îndeplinească următoarele condiţii:

- comercializarea lor în România a început cel târziu în primul semestru al lui 2011

- versiunile testate nu prezentau modificări la nivelul motorului, transmisiei, caroseriei sau trenului de rulare.

Modelele 4x4 s-au întrecut mai întâi pe porţiunea de asfalt a drumului naţional 73A, cuprinsă între mausoleul Mateiaş şi combinatul Holcim. Probele de off-road s-au desfăşurat pe o serie de trasee gândite în perimetrul comunei Lereşti, de lângă Câmpulung Muscel.

Printre criteriile vizate de juriul concursului "Cel mai 4x4" se află stabilitatea pe şosea, acceleraţia pe şosea, frânarea pe şosea, preţul de achiziţie, calitatea percepută, consumul de carburant declarat de constructor, capacităţile de urcare şi coborâre, abilităţile de trecere peste obstacole şi confortul în teren accidentat şi pe şosea.

 

Cel mai 4x4 Off-road - Land Rover Discovery

Categoria "off-road" a fost adjudecată anul acesta de un constructor cu tradiţie în segment. Este vorba despre Land Rover, care revine pe prima treaptă a podiumului după şase ani, cu acelaşi model, dar într-o generaţie nouă. Discovery devansează câştigătorul de anul trecut, Volkswagen Touareg, şi un nume greu în industria off-road, Mitsubishi Pajero.


Mihai Ivănescu, director general Premium Auto, a declarat: "Suntem deosebit de încântaţi şi onoraţi în acelaşi timp cu ocazia atribuirii premiului de "Cel mai 4x4 Off Road" modelului nostru Land Rover Discovery 4. Competiţia, care tocmai şi-a serbat 10 ani de existentă, a consfinţit astfel, la momentul maturităţii şi experienţei depline, ca cei 63 de ani de inovaţie, tehnologie 4x4 şi rafinament britanic, aplicat chiar şi unei maşini de teren autentice, pot fi apreciate în România. Avem deplina convingere că cererea în continuă creştere pentru maşinile noastre este în strânsă legatură cu aprecierile unanime ale specialiştilor în domeniu, specialişti pe care i-am intâlnit şi în juriul prezentei competiţii".

 

Cel mai 4x4 Pick-up - Volkswagen Amarok

La capitolul "Cel mai 4x4 Pick-up", supremaţia unor modele cu tradiţie, cum sunt Mitsubishi L200 şi Nissan Navara, a fost întreruptă de un nou-venit, proaspătul Volkswagen Amarok, recent sosit pe piaţa din România.

Eugen Grigoraş, brand manager Volkswagen Autovehicule Comerciale, a declarat: "Ne face o deosebită plăcere să primim acest premiu în numele unui produs cu care Volkswagen şi-a început aventura în segmentul Pick-up. Distincţia oferită confirmă încă o dată faptul că această aventură este una încununată de succes. Amarok este Pick-up-ul anului 2011, desemnarea de "Cel mai 4x4 Pick-up” este aşadar un pas firesc în cariera modelului. Mai mult decât atât, Amarok şi-a dovedit fiabilitatea şi performanţele off-road în cadrul celui mai dur raliu, Dakar".

 

Cel mai 4x4 SUV - Mitsubishi ASX

Un duel deosebit s-a dat l-a categoria "Cel mai 4x4 SUV", acolo unde învingător a ieşit Mitsubishi ASX. Modelul japonez a avut de înfruntat o competiţie puternică, alcătuită din: Dacia Duster, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Hyundai ix35, Kia Sorento, Land Rover Freelander 2 şi Opel Antara.

Daniel Antor, director executiv M Car Trading, distribuitor general Mitsubishi în România, a declarat: "Faptul că Mitsubishi ASX a câştigat titlul de „Cel mai 4x4 SUV” din România ne onorează şi ne obligă, în acelaşi timp, să oferim clienţilor noştri cea mai bună ofertă în domeniul 4x4, având în vedere că din gama noastră mai fac parte modelele Outlander, Pajero şi L200. Tradiţia şi competenţa Mitsubishi în acest segment se rasfrânge, iată, şi asupra celui mai nou membru, modelul ASX, un SUV special conceput pentru nevoile moderne ale utilizatorului de zi cu zi. Cu ASX, lumea 4x4 devine mult mai accesibilă, având în vedere că modelul nostru poate fi cu usurinţă un companion urban extrem de manevrabil, dar şi un partener de nădejde în afara asfaltului".

 

Cel mai 4x4 SUV premium - Volvo XC60

Aflată la cea de-a doua ediţie, categoria „Cel mai 4x4 SUV Premium” din România a fost câştigată de Volvo XC60. Modelul suedez a devansat o concurenţă extrem de puternică şi valoroasă: Audi Q5, BMW X3 şi Mercedes GLK.

Alexandru Florescu, product manager EIT Forum Auto, importator Volvo în România, a declarat: "Volvo XC60 are caracterul unui crossover veritabil şi îmbină perfect caracteristicile unui vehicul confortabil de oraş cu cele ale unui off-roader de weekend. Volvo XC60 este în acelaşi timp o maşină dinamică atât prin design cât şi prin capacităţile sportive identificate în cadrul gamei de motorizări ofertate. Nu în ultimul rând, Volvo XC60 este cel mai sigur SUV premium existent pe piaţă, fapt demonstrat atât prin echipamentul constructiv specific Volvo cât şi prin intermediul celei mai noi tehnologii în materie de siguranţă preventivă disponibile pe acest model".

  • a, marţi, 14.06.2011 17:37

    Bine ca de data asta n-o castigat Duster, Hyundai sau alte chinezarii.

  • Dan, marţi, 14.06.2011 17:42
    hmm

    Pacat ca nu se comercializeaza Nissan Patrol in Romania... Situatia ar fi stat altfel... Oricum, niciuna din masinile astea nu-si merita premiul.

  • GT-R, marţi, 14.06.2011 17:55
    Din doi, trei ati mai ramas?...

    Cam trasa de par competitia asta... Adunand doate SUVurile, Crossover-urile si PickUp-urile disponibile pe piata din Romania, doar 18 au iesit?... Ma cam indoiesc... Sa aduni doar o parte si dintre cei "chemati" sa desemnezi reprezentanti si peste cei care nu s-au "prezentat"... Scuzati-mi comparatia, sunt curios daca o sa-mi stergeti comentariul, dar cam asa e si Basescu presedinte peste 55% dintre cei 20% care s-au prezentat la vot... :) Cam asa sunt si modelele de mai sus "miss-uri"... :)

  • EU, marţi, 14.06.2011 19:13
    CEL MAI 4X4 VARDIE AL ANULUI

    da, un concurs in fata caruia pot sa arat un deget. da, un Vardie in fata caruia banii ii numara pe toate degetele de la o mana. da, prostii au venit la testat, mustaciosul a incasat banii. da, prostii au luat si ei o masa la Ramada. da, sa spun cine a fost in juriu? da, unii avea deja rezultatul in minte.

  • LEE, marţi, 14.06.2011 19:39
    CR-V

    Honda CR-V pe unde e ???

  • antonny, marţi, 14.06.2011 22:41
    *****

    singurul care isi merita premiul e Land Rover Discovery...restul e imagine

  • Rodallega, miercuri, 15.06.2011 00:17
    Navara? Hilux? Land Cruiser? Ridgeline?

    Mi-e tare greu sa cred ca Navara e mai slaba ca pick-up decat Amarok. Sa zicem...interiorul e mai reusit la Amarok dar ca posibilitati de pick-up nu m-as incurca cu un VW. Iar Range Rover mai bun decat un Toyota Land Cruiser (nu ca imi place mie Toyota sau Nissan dar totusi....performantele lor off-road trebuie recunoscute) Range Rover e o varianta soft / de fitze a unui Land Cruiser. E luxos, are gagdeturi super interesante, calitatea este la cel mai inalt nivel.....dar ca offroad......nu cred. Toyota Hilux a participat la sectiunea pick-up? Honda Ridgeline?(asta nu cred ca din cate stiu nu se comercializeaza in Romania)...Honda CR-V e cam slabutza fata de concurenta din categoria ei......daca ar fi avut SH-AWD si ceva sisteme de offroad serioase atunci ar fi contat.

  • Emanuel Nastasa, miercuri, 15.06.2011 09:41
    Volvo???

    Hai sa fim seriosi, asta e chiar pe fata. Nu am testat inca X3-ul, dar pe bune? Sincer, imi place cum arata XC60, dar nu e cel mai 4x4... Nu cumva Vardie conduce unul?

  • zorro, miercuri, 15.06.2011 15:57
    cel mai 4x4

    pentru domnul Nastasa. Ati vazut ca ati ghicit cine ce conduce? ordinea de la SUV-urile premium pe bune ar fi X3, GLK sau Q5 si XC60. la concursul asta e numai cacialma

  • Emanuel Nastasa, miercuri, 15.06.2011 23:09
    @zorro

    Banuiam ca aceasta e ordinea, dar asta nu scuza faptul ca se ofera astfel de premii unor masini care nu merita. In curand vor aparea si reclamele de genul "cel mai 4x4 SUV premium" si vor fi destui care vor lua de buna sintagma. Mor de curiozitate cine sunt ceilalti jurnalisti ai juriului, pentru ca ma indoiesc de faptul ca oricare din redactorii Automarket ar fi participat ar fi avut o parere partinitoare conform directivelor...

  • Gigi, duminică, 19.06.2011 21:55
    Concursuri in Romania

    Nu ma surprind aceste clasamente si sunt convins ca in Romania majoritatea concursurilor de acest gen sunt aranjate. Cu toate astea din punctul meu de vedere daca ar fi participat si Toyota Rav 4 si Landcruiser ele ar fi castigat. La categoria SUV premium, consider ca Volvo este peste Audi Q5, Bmw X3 si Mercedes GLK. Daca manelistii din Romania, care nu au auzit de Volvo sau Toyota, ar fi calatorit mai mult in partea vestica a Europei decat prin Italia si Spania, ar fi vazut destul de multe Volvo si Toyota ruland prin Germania. Deci Toyota si Volvo sunt niste marci care vor fi cumparate de o anumita categorie de persoane si ma indoiesc ca se vor auzi in ele manele. Din pacate la noi in Romania, educatia inca lasa mult de dorit si orice taran va prefera o masina cu multi cai putere (VW, BMW, AUDI) ca sa fie primul la plecarea de la semafor, in loc de o masina sigura gen Volvo.

  • florin, vineri, 19.08.2011 03:11
    Eiiii, reclamă mascată.

    Eu bat pe Swotti,ADAC și Autobeef și vedeți comparații istețe,interesante.Îmi plac pentru că sunt la obiect și fac media celor citite.

  • @, duminică, 01.04.2012 12:28
    Ce traseu

    Ce traseu off road . Pe traseu de ăla merg cu dacia cu cu garda la sol modificată cum se umblă la pădure in HR . dacă vreti traseu off road mergeţi la munte la pădure unde îi glod , si apoi rămîi înpotmolit si plîngi lîngă un suv de zeci de mi de euro .