Audi va renunţa la transmisiile CVT pentru următoarele generaţii ale modelelor sale
Transmisiile CVT Multitronic oferite de Audi pe versiunile cu tracţiune faţă ale unor modele din gamă vor fi înlocuite în viitor de unităţi S-Tronic cu şapte trepte şi două ambreiaje.
Audi va înlocui transmisiile CVT multitronic cu unităţi S-Tronic cu şapte trepte şi două ambreiaje pentru viitoarele generaţii ale modelelor sale, anunţă australienii citând de la Motoring.com. Informaţia vine de la Ralph Riegger, un inginer Audi specializat în evaluarea şi configurarea comportamentului la rulare al modelelor mărcii germane. Transmisia multitronic şi-a servit scopul, explică Riegger, dezvoltarea sa fiind oprită la stadiul actual pe fondul înlocuirii cu o unitate S-Tronic. Unitatea respectivă era folosită doar pentru versiunile cu tracţiune faţă ale modelelor A4, A5, A6 şi A7, modelele echipate cu quattro având deja transmisia S-Tronic cu şapte trepte în dotare.
Audi sărbătoreşte 6.000.000 de maşini cu sistem de tracţiune integrală quattro
Primul model Audi care va primi transmisia S-Tronic în locul unităţii multitronic va fi noua generaţie a lui A4, care va purta numele de cod B9 şi va debuta în decursul anului viitor. Fraţii mai mici ai lui A4, A3, A1 şi Q3, au deja transmisii S-Tronic pentru versiunile cu tracţiune faţă. Ulterior, generaţiile noi ale lui A5, A6 şi A7 nu vor mai fi oferite cu transmisia multitronic pentru versiunile cu tracţiune faţă, ci tot cu versiunea îmbunătăţită a S-Tronic-ului cu şapte trepte. Acum, unităţile S-Tronic sunt mai eficiente decât echivalentele lor cu variaţie continuă şi pot suporta un nivel de cuplu motor superior faţă de actualele transmisii multitronic.
Audi A8 va primi o versiune hibridă diesel-electric în 2015
Audi lansează A7 Sportback 3.0 TDI Competition pentru a marca 25 de ani de tehnologie TDI
Transmisia multitronic a celor de la Audi a fost lansată în 1999 şi era dezvoltată şi produsă împreună cu specialiştii de la LuK. La vremea respectivă, primul model care a primit respectiva transmisie a fost Audi A6, unitatea fiind cuplată unui motor V6 de 2.8 litri, alimentată cu benzină. În comparaţie cu o transmisie manuală cu cinci trepte, unitatea oferea un nivel mai bun de acceleraţie, o creştere semnificativă a confortului şi un consum mai redus de carburant datorită faptului că era folosit în permanenţă un raport de transmisie optim pentru deplasarea în ritmul dictat de şofer. În comparaţie cu o transmisie automată folosită la vremea respectivă, versiunea multitronic a lui A6 era mai eficientă cu 0.9 litri la sută în regim mixt şi cu 0.2 litri la sută mai eficientă decât un A6 2.8 cu transmisie manuală. Dinamismul era asigurat prin mai multe hărţi de schimbare a rapoartelor, dezvoltate de cei de la Audi special pentru a contracara neplăcerile clasice ale transmisiilor CVT legate de reacţia la kickdown şi de senzaţiile pe care le lăsa aceasta la accelerarea puternică.
EXCLUSIV: Un roman a inventat o cutie de viteze revolutionara
Via Motoring.com