Audi TT primeste un motor de 1.8 litri si 160 de cai

Publicat marţi, 24.03.2009 11:51 de Bogdan Mirică

Pentru cei care isi doreau o versiune entry-level mai accesibila a roadsterului TT, Audi a creat o noua versiune de baza in Marea Britanie, echipata cu motor de 1.8 litri si 160 de cai

Pentru cei care isi doresc doar un roadster care sa arate bine si nu neaparat puternic, Audi a pregatit o noua versiune entry-level pentru celebrul TT.

Constructorul din ingolstadt a instalat pe cea mai ieftina versiune TT un motor in patru cilindri, pe benzina, de 1.8 litri, capabil sa livreze 160 de cai putere. Noul propulsor se situeaza sub deja cunoscuta varianta de baza de 2,0 litri TFSI.

Unitatea este conectata la o transmisie manuala cu sase rapoarte, alaturi de care ofera performante mai mult decat decente: o acceleratie de la 0 la 100 de km in doar 7.4 secunde si o viteza maxima de 224 km/h. La toate acestea se adauga si un consum mediu de numai 6.9 litri/100 de km si o valoare a emisiilor de 159 de g/km.

Momentan, Audi a decis sa comercializeze noua versiune entry-level doar in Marea Britanie, pretul de pornire pe piata engleza fiind de 27.700 de euro.

  • schumi, marţi, 24.03.2009 12:10
    0-100 in 7.4s ???

    ... poate fara sofer :D.

  • jiji, marţi, 24.03.2009 12:18

    Adica e mai rapid ca loganu??ca nu inteleg

  • @schumi, marţi, 24.03.2009 14:22

    masina e f usoara ...deci se poate(si 2.0 200 hp are suta in 6.1)

  • schumi, marţi, 24.03.2009 15:18
    greutate...

    Nici daca ar avea 1300kg (desi cred ca are peste) nu ar putea sa scoata acest timp. De ex. versiunea 3.2 quattro (250CP) cantareste 1430kg si cica accel. 0-100 in 5.5s. Sincer mi se par cam exagerate valorile astea.

  • George, marţi, 24.03.2009 16:36

    TT-ul cu motor TFSI de 2.0 are 1300kg si 6.4, deci cea cu motor de 1.8 este o idee mai usoara. Nu cred ca este exagerata valoare de 7.4

  • Robert, marţi, 24.03.2009 17:26
    Audi TT 1.8 TFSI (160 CP)

    TT-ul cu motor de 1.8 TFSI are 160 CP si foarte important un cuplu motor de 250 Nm disponibil sub 2000 rpm . Prin urmare acceleratia de la 0-100 Km/h in 7.4 s este reala .

  • schumi, marţi, 24.03.2009 21:29
    Hai ca sunteti tari...

    Pai voi comparati variante ale aceluiasi model ? Pai asa evident ca iese socoteala (poti face direct o regula de 3 simpla :D). Comparati si voi cu concurenta pt aceleasi caractristici si ve-ti vedea ca exista diferente prea mari care nu se justifica. De ex. Alfa 159 1.8 TBI , 200CP/5750rpm, 320Nm/1700rpm, greutate 1430Kg, are accel. 0-100 in 7.7-7.8s. Deci, NO WAY.

  • @schumi, miercuri, 25.03.2009 10:12

    sa facem ceva in alfele voastre ca ne intoxicati zilnic cu ele sunteti mai rau decat cocalarii care vor sa iasa in evidenta cu valoarea lor!

  • jiji, miercuri, 25.03.2009 11:02
    @schumi

    Poate este o exceptie ca alfa e un pic mai slaba deat Audi.Gandestete ca "acilea" in Romanica se compara loganu cu audi si iese invingator nu mai vorbesc de reno deja tu cu alfa esti nesimtit.Asa cum toata lumea stie de pe pamant Audi fac trompete nu masini pana acum 1 an ei au fabricat instrumente muzicale.

  • schumi, miercuri, 25.03.2009 20:00
    @jiji

    Sa stii ce pe acelasi gen de ingnoranta se bazeaza si nemtii de au ajuns sa-i concureze pe correni (evidet, respectand proportiile) la specificatii si reclame care supraevalueaza performantele masinilor lor .

  • schumi, miercuri, 25.03.2009 20:12
    @jiji

    Oricum, asta cu 0-100 in 7.4s din 160CP si ...kg e gogonata rau :D.

  • Vlad, miercuri, 25.03.2009 20:56
    @ schumi

    Nu te uita la puterea de 160 CP,mult mai important este cuplul motor maxim disponibil inca de la 1500 rpm . Un motor turbo de 160 CP este net superior in performante unui motor aspirat de 160 CP. Accelereaza mult mai repede si are reprizele mult mai rapide decat un motor aspirat . Acceleratia de la 0-100 km/h in 7.4 s este reala !

  • schumi, miercuri, 25.03.2009 23:07
    @Vlad

    Poate ca nu am fost destul de explicit pana acum. Sunt foarte bine informat despre ce motorizari, ce caracteristici, ce performante sunt piata la ora actuala. Performantele "fluturate" de unii constructori sunt clar umflate. Eu am un Alfa 156 cu motor 2.0 JTS (un fel de FSI). Acum vreo 2 saptamani am facut o mica liniutza cu cineva care mergea cu mine la fotbal. El cu un 320d model nou (163CP). Omu' ramas socat cand vazut cat de in urma l-am lasat. A trebuit sa deschid capota la motor ca sa-i arat ca n-am nici o modificare la motor. Daca ar fi fost sa ne luam dupa performantele specificate de constructori, ar fi trebuit sa fie mult mai mica diferenta. Deci stiu foarte bine ce vorbesc.

  • bbb, joi, 26.03.2009 00:13

    Super tare. Honda scotea acum 12 ani din 1600 cm3 185 CP fara turbo, astia 160 cP din 1800 cm3 si turbo. Sunt tari ce sa mai. Asta ca o simpla comparatie.

  • Vlad, joi, 26.03.2009 10:10
    Motoare turbo vs motoare aspirate

    Motor Honda 1.6 VTEC ,185 CP/8200 rpm, cuplu motor maxim 155 Nm/7500 rpm . Motor Audi 1.8 TFSI , 160 CP/4500 rpm, cuplu motor maxim 250 Nm/1500 rpm . Inca o data , puterea unui motor este data de cuplul maxim si foarte important la ce turatie este oferit . Motoarele aspirate sunt pe cale de disparitie,pe langa faptul ca au fost depasite de motoarele turbo , o alta cauza foarte importanta fiind inasprirea normelor antipoluare(motoarele de turatie sunt mai poluante decat cele turbo) . Foarte curand Honda va urma exemplul BMW-ului care pana mai ieri spunea ca nu va renunta la motoarele aspirate in favoarea celor turbo si iata ca in maxim 2 ani toate motoarele BMW pe benzina vor fi turbo .

  • schumi, joi, 26.03.2009 13:02
    Cuplu motor...

    Cred ca se face o confuzie vizavi de cuplu motor care nu inseamna altceva decat eficienta/rapiditatea cu care un motor ajunge la o anumita putere. Deci cuplu maxim=eficienta maxima. Insa, dupa parerea mea nu este asa de important ca acest cuplu maxim sa fie disponibil la o turatie cat mai mica (masina are tendinta sa rupa mai repede aderenta cu cat cuplul max. este disponibil la o turatie mai mica) ci mai important e ca acest cuplu sa fie disponibil pe o plaja cat mai mare de turatie. Ideal ar fi ca acesta sa fie disponibil la o turatie cat mai aproape de turatie la care e dispobibila puterea maxima. Asta se urmareste la motoarele de competitie. Pt motoarele de strada este mai impotant cuplul la turatie joasa pt ca pe omul de rand il intereseaza mai mult consumul decat performanta motorului; il intereseaza (si il si impresioneaza :D) ca atunci cand ciupeste un pic acceleratia masina sa "svacneasca" de pe loc.

  • Vlad, joi, 26.03.2009 13:51
    1.8 TFSI

    Cuplul motor maxim de 250 Nm al motorului Audi 1.8 TFSI este disponibil pe o plaja cuprinsa intre 1500-4500 rpm.

  • schumi, joi, 26.03.2009 13:56
    1.8 TFSI

    Da, stiu, am vazut, e un motor ok. Dar totusi, sa nu exageram :D.