Audi: tracţiunea integrală quattro va avea două motoare electrice
Audi lucrează în prezent la o nouă generaţie a sistemului de tracţiune integrală quattro. Nemţii vor să acţioneze ambele axe cu ajutorul unor motoare electrice.
După ce a sărbătorit 30 de ani de la debutul sistemului quattro anul trecut, Audi caută să îmbunătăţească performanţele celebrului ansamblu de tracţiune integrală. Constructorul german pare să adopte tehnologia introdusă deja de Peugeot şi Citroen cu sistemul Hybrid4, care foloseşte motoare electrice pentru a obţine tracţiune integrală.
În Ingolstadt, inginerii germani caută, aşadar, asocierea a două etichete deosebit de importante în istoria Audi: quattro şi e-tron. Practic, nemţii vor încerca să obţină o tracţiune integrală electrică. Proiectul este într-un stadiu avansat de dezvoltare, Audi testând deja un exemplar A5 echipat cu noul sistem de tracţiune integrală.
Potrivit francezilor de la Automobile Magazine, care au apucat deja să testeze prototipul pe o pistă acoperită cu gheaţă, noul e-tron quattro beneficiază de două motoare electrice, cu ajutorul cărora se obţine tracţiunea integrală.
Schema publicată de francezi indică folosirea unei unităţi de 45 de cai putere pentru acţionarea punţii faţă şi a unui propulsor de 82 de cai putere, pentru acţionarea axei spate. Ambele motoare electrice lucrează alături de un motor conveţional, deja cunoscutul 2.0 TFSI de 211 cai putere, pentru a obţine un bagaj de resurse total de 320 de cai putere.
Oficialii germani susţin că şi în aceste condiţii, prototipul poate obţine o economie de carburant de 2.7 litri la 100 de kilometri. Jurnaliştii francezi au declarat că în cazul testului lor, computerul de bord a indicat 7 litri/100 de kilometri.
via | autoblog
Ne-ati intoxicat cu Audi... Nu cred ca sunt atat de multi fani comparativ cu alte marci premium incat sa justifice "stiri" acolo unde de fapt nu exista o stire... un exemplu? "Audi vinde cele mai multe masini cu 4x4 din segmentul premium" Fascinant !