Audi SQ5 TDI plus: o nouă versiune sportivă cu un diesel de 340 de cai putere

Publicat vineri, 04.09.2015 12:59 de Bogdan Mirică

Audi va expune la Salonul Auto de la Frankfurt o versiune îmbunătățită a actualului SQ5 TDI. Ea se numește plus și vine cu 340 de cai putere.

Atunci când a fost introdus pentru prima dată pe piață, în anul 2012, Audi SQ5 TDI a câștigat rapid inima celor care își doreau un puternic SUV diesel. La trei ani de atunci, Audi s-a gândit să le ofere clienților săi un pachet de resurse și mai tentant, ascuns sub o versiune nouă, ce urmează a fi introdusă la Salonul Auto de la Frankfurt: SQ5 TDI plus.

Modelul beneficiază de același motor diesel de 3.0 litri, modificat penru a dezvolta 340 de cai putere, cu mult peste cei 313 oferiți inițial. Cuplul motor crește și el de la 650 la 700 de Nm, o valoare impresionantă, pe care o găsim rar și în segmentul SUV-urilor mai mari.

În ciuda aportului de putere, SQ5 TDI plus nu își îmbunătățește performanțele dinamice, sprintul de la 0 la 100 de km/h realizându-se tot în 5.1 secunde. Viteza maximă rămâne și ea limitată la 250 km/h. În ceea ce privește eficiența, SUV-ul diesel de performanță poate garanta un consum mediu de 6.6 litri/100 de kilometri și o rată a emisiilor de numai 174 g/km.

Pachetul mecanic este completat de o tracțiune integrală quattro, de un diferențial sport pentru axa spate și de jante Audi Sport de 21 de inch, echipate cu anvelope de dimensiunea 255/40 R21.

La nivel estetic, noul SQ5 TDI plus vine cu o serie de elemente lucioase de culoare neagră: mânerele portierelor, carcasele oglinzilor, deflectorul și spoilerul posterior. Audi anunță și că 100 de caroserii vor putea fi vopsite în culoarea exclusivă Macaw Blue. Interiorul vine cu o nouă tapițerie din piele Nappa, cu o banchetă spate care glisează și cu portiere îmbrăcate de asemenea în piele.

  • someone, vineri, 04.09.2015 13:27

    impresionante cifre....si inca nu au pus turbina electrica pe motorul asta...oare atunci ce cifre va afisa?

  • vlad, luni, 07.09.2015 13:58

    Cred ca este o eroare undeva. Nu este posibil sa creasca puterea cu peste 8% si cuplul motor cu aproape 8%, fara nici un spor de performanta (ar fi trebuit sa castige la reprize cel putin 3 sutimi de secunda).