Audi RS3 Sportback anunţă un motor de 367 CP şi un timp 0-100 km/h de 4.3 secunde
Audi a prezentat astăzi primele imagini şi specificaţii ale lui RS3 Sportback. Modelul se anunţă a fi cel mai puternic hot-hatch al segmentului compact, fiind echipat cu un propulsor de 367 CP şi 465 Nm.
Audi RS3 Sportback, cea mai performantă versiune a compactei din Ingolstadt, a fost prezentată astăzi. Modelul se mândreşte cu cel mai puternic motor oferit în prezent pe un model compact de serie, un 2.5 TFSI de 367 CP şi 465 Nm. Unitatea este cea mai puternică motorizare cu cinci cilindri dezvoltată vreodată de divizia RS a mărcii şi îi asigură lui RS3 Sportback peformanţe de invidiat, cu un timp 0-100 km/h de 4.3 secunde, cel mai bun din segment, alături de o viteză maximă de 280 km/h, valoare atinsă doar dacă este eliminată restricţia electronică aferentă limitării la 250 km/h. Nivelul înalt de putere oferit este controlat cu ajutorul unei transmisii S-Tronic cu şapte trepte şi pus pe şosea prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală permanentă quattro. În raport cu predecesorul, noul model este cu 55 de kilograme mai uşor şi cu 0.3 secunde mai rapid, fără să luăm în considerare celelalte optimizări ale specificaţiilor tehnice.
Pentru că nu doar performanţele în linie dreaptă sunt importante, modelul german are o suspensie sport, un ecartament mărit şi se bucură de sistemul Audi drive select în standard pentru a asigura mai multe setări de rulare interschimbabile prin apăsarea unui buton. Sistemul de frânare este şi el de performanţă, cu discuri ventilate şi perforate de 370 milimetri pe puntea faţă şi de 310 milimetri pe puntea spate, acestea din urmă fiind doar ventilate. Servodirecţia sport are un raport progresiv, care merge de la 15.3:1 până la 10.9:1, în funcţie de viteză şi alţi factori. Lista de dotări opţionale include sistem de frânare carbon-ceramic şi amortizoare adaptive.
În raport cu versiunea standard a lui A3, RS3 este destul de discret. Sigur, are o bară de protecţie frontală cu un design agresiv, care integrează fante de aerisire mai mari şi o grilă care poartă şi sigla quattro, o gardă la sol mai redusă, capace ale oglinzilor laterale realizate din aluminiu polişat şi o nouă bară spate cu difuzor de aer integrat, acesta din urmă fiind vopsit într-o nuanţă lucioasă de negru. Exteriorul este completat de un set de jante din aliaj de 19 inch şi de un sistem de evacuare dublu cu două ţevi cu tips-uri ovale cu finisaj cromat. La nivelul habitaclului, vorbim despre un set de scaune sport îmbrăcate în piele Nappa, pedale sport din oţel inoxidabil, un volan sport cu partea inferioară pătrată – inspiraţie din motorsport, cusături contrastante şi trei tipuri diferite de ornamente: 3D design Black, Aluminium Race sau fibră de carbon.
Model | Audi RS3 Sportback | Mercedes-Benz A45 AMG | BMW Seria 2 M235i xDrive |
Cilindree | 2.480 | 1.991 | 2.979 |
Configuraţie motor | 5 cilindri în linie | 4 cilindri în linie | 6 cilindri în linie |
Putere maximă | 367 | 360 | 326 |
Cuplu maxim | 465 | 450 | 450 |
Timp 0-100 km/h | 4.3 | 4.6 | 5.0 |
Transmisie | AT7 | AT7 | MT6 |
Tracţiune | Integrală | Integrală | Integrală |
Consum mixt declarat | 8.1 | 7.1 | 7.8 |
Emisii CO2/km | 189 | 165 | 182 |
Via Audi
mnoh, asta e un hothatch pe sufletul meu.