Audi renunţă la transmisiile manuale pentru S4 şi S5

Publicat miercuri, 09.11.2011 14:55 de Sebastian Toma

Audi S4 şi S5 nu vor mai fi oferite pe piaţa din Europa alături de o transmisie manuală, unitatea DSG fiind integrată în standard.

Odată cu facelift-ul, Audi S4 şi S5 nu vor mai fi oferite alături de transmisii manuale, anunţă cei de la Fortitude, specializaţi în Audi, Lamborghini şi Seat. Facelift-urile celor două modele vor intra pe piaţă în 2012. Schimbarea în ofertă apare doar pe piaţa din Europa, piaţa din Statele Unite ale Americii pâstrând în ofertă transmisiile manuale cât timp va mai exista cerere pentru acestea. Piaţa auto din SUA prezintă o situaţie atipică din acest punct de vedere, noul BMW M5 urmând să fie oferit şi în compania unei transmisii manuale, tocmai datorită cererii însemnate. Totodată, Porsche a dezvoltat o transmisie manuală cu şapte trepte, pentru a răspunde atât fanilor care vor eficienţă şi performanţe comparabile cu PDK-ul, cât şi senzaţiile unei manuale.

"Europenii au pierdut transmisia manuală. Noi (n.r. Americanii) păstrăm transmisiile manuale în gamă. Confirmat 100%, deşi nu ştiu dacă şi alte pieţe o vor păstra. Nu vreau să mă tem pentru viaţa mea când părăsesc biroul. Fanii transmisiilor manuale sunt indivizi..pasionaţi. Salvaţi transmisiile manuale!", a declarat Barry Hoch, şeful departamentului de planificare produs la divizia Audi din Statele Unite ale Americii.

După BMW M5, Audi S4 şi S5 sunt primele modele care nu vor mai fi oferite cu transmisii manuale în Europa, ci doar în Statele Unite ale Americii şi nu invers. Modificarea în paleta Audi ne arată cât de mult s-au schimbat cele două pieţe, astfel încât europenii au ajuns să ceară transmisii cu doublu-ambreiaj cât mai performante, în timp ce americanii, celebri pentru automatele lor, au început să comande din ce în ce mai multe transmisii manuale pentru modelele de performanţă.

Via | Fortitude

  • zarnesteanu, miercuri, 09.11.2011 18:04
    Ultima propozitie din articol

    Este exact ceea ce as fi avut de comentat :) Mi-ati luat vorba din gura :) Intrebare pentru juma' de creiere antiamericane. Cum ramanem cu yankeii prosti si insensibili care nu conduc decat automate de peste 60 de ani? Logica asta anti-americana se aplica astazi si in cazul europenilor? Devenim oare mai retardati, sau doar descoperim (intr-un tarziu) ceea ce mintea umana a creeat cu decenii in urma iar altii au folosit pana acum desi toata planeta radea de ei? Imi place Audi. Chiar daca ceva este impotriva "traditiei" stiu sa citeasca piata rapid si sa se adapteze cerintelor. Si toate astea nu doar pentru un pumn in plus de dolari ...

  • Samy, miercuri, 09.11.2011 18:18
    Cine s-ar fi gandit !

    Cine ar fi crezut daca ar fi auzit asta cu 10 ani in urma de exemplu cand transmisiile manual erau aproape inexistente in America i-ar acuma multi Americani conduc masini cu transmisie manuala

  • dan_grc, miercuri, 09.11.2011 19:51

    Este vorba de masini sport si supersport in primul rand, iar in al 2-lea rand nu au cerut europenii scoaterea manualelor de pe m5 si s4,s5, sa nu ne iluzionam ca se inverseaza "mersul", ca peste vreo 5 ani va fi plina America de cutii manuale.Mi se pare o discriminare fata de clientii din Europa, ma indoiesc ca pasionatii adevarati nu au mai cerut manuala deloc, primeaza piata americana pt ca acolo se vand cel mai bine modelele respective si de ce nu, poate invata si americanii cum e cu 3 pedale @zarnasteanu Cutiile automate americane pana acum ceva ani, maxim 5,6, sa nu mai zic de cele mai vechi de atat , erau f lente, mareau consumul considerabil, acum au evoluat, si nu doar cele americane, practic dezavantajele au cam disparut, si drept urmare au succes din ce in ce mai mare si-n Europa. Si asta pornea de la un singur lucru:benzina super-ieftina care era in SUA, asadar dc sa nu aiba motoare de 6,7 litri si cutii automate de maxim 4 trepte care schimba viteza la 5 secunde dupa ce apesi acceleratia? Si nu era vorba ca radea cineva de ei, doar ca si acum cand ii vad ca se lauda cu-n model supersport de 7 litri si 500 de cai parca iti vine sa spui "voi vorbiti serios"? Imi plac multe modele americane, au traditie, au farmecul lor, dar la capitolul masini si tehnologie auto sunt in urma Europei, poate printre putinele domenii.

  • Fan PDK,DSG, SMG etc., miercuri, 09.11.2011 23:22
    Nu prea am inteles in cazul lui 911 de ex. de ce ar vrea cineva manuala...

    E mult mai slaba fata de PDK... 997 Carrera 3,436 cm³ (sunt luate de pe site'ul oficial PORSCHE) Manual VS PDK Consum: Urban in l/100 km - 12.8 11.2 Extra urban in l/100 km - 6.8 6.5 Combined in l/100 km - 9.0 8.2 CO2 emissions in g/km 212 194 Performante: 0-100 in 4.8 sec. 4.6 Top speed 289 287 (aici are un + manuala.) Dar nu prea conteaza.....pe multi ii intereseaza mai mult 0-100 !! Oricum pt. mine cutia manuala e o mizerie.....lumea a evoluat....vrea sa schimbe treptele din padele...nu mai sta sa mestece ,,telul'' ca la 1100 sau 1310.

  • Fan PDK,DSG, SMG etc., miercuri, 09.11.2011 23:23
    Nu prea am inteles in cazul lui 911 de ex. de ce ar vrea cineva manuala...

    E mult mai slaba fata de PDK... 997 Carrera 3,436 cm³ (sunt luate de pe site'ul oficial PORSCHE) Manual VS PDK Consum: Urban in l/100 km - 12.8 / 11.2 Extra urban in l/100 km - 6.8 / 6.5 Combined in l/100 km - 9.0 / 8.2 CO2 emissions in g/km 212 / 194 Performante: 0-100 in 4.8 sec. / 4.6 Top speed 289 / 287 (aici are un + manuala.) Dar nu prea conteaza.....pe multi ii intereseaza mai mult 0-100 !! Oricum pt. mine cutia manuala e o mizerie.....lumea a evoluat....vrea sa schimbe treptele din padele...nu mai sta sa mestece ,,telul'' ca la 1100 sau 1310.

  • george, joi, 10.11.2011 11:11
    CU O RANDUNICA NU SE FACE PRIMAVARA

    @ zarnesteanu Raspuns de la un creier antiamerican: Ca sa tragem o concluzie referitoare la capacitatile majoritatii americanilor, hai sa folosim ponderea A/T - M/T de la niste modele de masa. Cum ar fi Civic sau Corolla, nu S4, M5 si C63 AMG. Ca sa nu ne dea cu virgula. Un motiv pentru care manuala pierde teren in Europa in cazul sportivelor este destul de simplu. automatele (indiferent de tipul constructiv si denumirea comerciala) s-au dezvoltat enorm. Am mers vreo cateva saptamani cu un DSG si am fost multumit (un salt enorm fata de automata clasica) dar...nu as renunta la manuala cu 6 trepte in favoarea DSG-ului. De americani (majoritatea) putem sa radem strasnic in continuare ca avem motive. Si de cei care fac masini si de cei care le utilizeaza...

  • AndreiRN, joi, 10.11.2011 18:45

    S-au americanizat si europeni dar realitatea este ca transmisiile automate pt VW/Audi sunt asamblate in China si se fac la niste costuri minime asa ca e prea mult chin cu doua variante de transmisie.