Audi renunță la 7.500 de angajați pentru a reduce costurile

Publicat marţi, 18.03.2025 08:54 de Silvian Irimia

Audi a anunțat că va reduce până la 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029, în special în domeniile administrației și dezvoltării, cu scopul de a economisi anual 1 miliard de euro.

Această măsură face parte dintr-o strategie mai amplă a Grupului Volkswagen, care include reduceri de personal de aproape 48.000 de locuri de muncă, inclusiv 35.000 la Volkswagen, 3.900 la Porsche și 1.600 la unitatea de software Cariad.

Audi a mai anunțat că va investi 8 miliarde de euro în facilitățile sale din Germania în următorii 4 ani și intenționează să producă noi modele electrice în aceste locații. De asemenea, a extins acordul de securitate a locurilor de muncă la fabricile sale germane până la sfârșitul anului 2033.

Potrivit lui Joerg Schlagbauer, șeful consiliului de lucrări, negocierile au fost dificile, dar orientate spre soluții, fiind necesare compromisuri pentru a permite flexibilitatea financiară pentru investiții suplimentare.

În plus, Audi a anunțat că va adăuga un nou model electric accesibil la fabrica sa din Ingolstadt și ia în considerare un alt model la cea de-a doua unitate germană din Neckarsulm, o veste bună pentru reprezentanții muncitorilor germani îngrijorați de faptul că producătorii de automobile ar putea opta să producă vehicule electrice în țări mai ieftine.

Audi își ajustează strategia pentru a se adapta la provocările industriei auto, concentrându-se pe eficiență și investiții în tehnologiile viitoare, menținând în același timp un angajament față de forța sa de muncă prin extinderea garanțiilor de securitate a locurilor de muncă.

via Reuters

  • f, marţi, 18.03.2025 10:10

    Industria auto are o traditie de peste 130 de ani si din treaba asta a castigat toata lumea: clienti, patroni, industria adiacenta. Germania are multa forta de munca manuala, adica putine automatizari dar a fost bine. Asa cum spuneau, au castigat si patronii si salariatii. Acum, aia care spun sa eliminam vacile ca polueaza, aia care spun ca daca iti cultivi o rosie in gradina poluezi, au venit cu ideea sa dai peste cap toata economia. ca sa intelegeti mai bine, imaginati-va ca din 2035 ar fi interzise electricele. In cat timp s-ar adapta Tesla sa faca motoare termice? Trecerea la electrificare trebuie facuta treptat altfel toata lumea v-a produce in China si va vinde cui? Ca noi o sa fim someri. Oricum, e loc si pentru termice, si hibride si electrice. Fiecare ar trebui sa decida ce i se potriveste.

  • @f, marţi, 18.03.2025 13:23

    tot ce s-a intamplat pana acum, traditiile si bla bla-urile despre care vorbesti tu agramat acolo (lumea v-a produce) valoreaza fix zero cand nu mai au la baza eficienta in raport cu concurenta. trecerea la electrificare chiar treptat se face, dupa cum vezi, mai sunt 10 ani pana in 2035, timp berechet. unii precum renault n-au dormit in papuci si s-au apucat de treaba inca de prin 2010 si astazi sunt capabili sa propuna masini excelente precum r5, scenic, r4 in curand. interdictia din 2035 pentru vanzarea de termice noi, care vad ca produce mare framantare la unii, va ramane pana atunci fara substanta, pentru ca la cum progreseaza electricele, foarte putini vor mai avea in vedere altceva decat o electrica. de acum in zece ani multi vom fi si uitat ca am condus odata o termica, piesa de muzeu, nu alta.

  • ds, marţi, 18.03.2025 13:40

    @10.10 "Germania are multa forta de munca manuala, adica putine automatizari" Asta de prin ce cotloane ale minții ai scos-o?

  • inexorabil, marţi, 18.03.2025 14:07

    1) Cum Preasfântul să dai “dislike” la un punct de vedere realist, obiectiv, echilibrat?...Doar dacă nu cunoşti niciun scrupul şi o astfel de caricatură umanoidă nu poate fi decât un…ocult (ori mason, ori împieliţat cu epoleţi, ori şi-şi – că doar aveţi şi d-ăştia printre voi, Fănele, iar dacă încerci să negi să ştii că realmente mi-ai jigni inteligenţa!). On topping (cu lămâie) : Audi, preferaţii mei în veci, dar, oricât mi-ar repugna, trebuie să recunosc că…multă tâmpenie zace la Ingolstadt ((pentru că zace mai ales la Centru (Wolfsburg) – iar acţionarul majoritar, Porsche SE, nu este străin de anomaliile Stângo-corporatocratice – iertaţi pleonasmul!). Eu, unul, refuz (în primul rând, eterna deviză liberală-socialistă: “Către noi culmi de civilizaţie şi progres”) să-mi imaginez – la inevitabila confluenţă cu viitorul “luminos” (care “promite”, nu?) – vreun produs VAG (deci nu doar Audi) “conceput”, “executat” şi “validat” de “inteligenţa” artificială (ar fi ca şi cum mi i-aş băga singur în casă pe T-1000 sau pe T-X – ficţiunea ca ficţiune, dar măcar un vizionar tot a asigurat geneza ideii). Mă rog. Şi care ar fi prima “garanţie de securitate” ? I.A. (de fapt: tartorii…în carne şi oase) te dă afară! După aceea, va vedea “dânsa” cum va desăvârşi opera (distrugerii tale totale: fizică plus morală – altfel satisfacţia oculto-orgastico-mefistofelică n-ar fi completă, nooo…Fănele?). 2) În momentul de faţă (nefast, cum altfel?), Audi se află în spatele rivalilor M-B şi BMW (nota bene: inclusiv ei sunt vizaţi de Establishment/Ersatz) cam la toate capitolele. Audi înviat/renăscut (1965) s-a remarcat printr-un atu (recte autonomia creativă, imaginativă) echivalent cu INDIVIDUALITATEA (deci cu IDENTITATEA), care însă, cu timpul, a fost estompată până la a reieşi (cu excepţia acelor exclusivităţi V8 şi V10 – şi ele însă condamnate; deja) “just another corporate (VAG) product” ((iar din momentul în care a fost eliminat (ireversibil?!) pilduitorul (adică “ADN”-ul / “gena” lui Audi post-DKW) i5 (inclusiv în materie de Diesel), fix “sindromul Volkswagen” (marca în sine) s-a instalat, suveran, printre cele patru inele…şi fără supărare: să mă urc la volanul unui Audi contemporan şi să ştiu că plăteşte tribut aceluiaşi motor (“corporate engine”) ca la plebeicele VW şi Škoda, başca certat cu fiabilitatea…nein, danke!)). Demne de luat în considerare au fost (sunt! – căci nu vor pieri niciodată…) şi alte puncte forte (în cadrul Triadei), de fapt…unice: cel mai eficient sistem 4x4 full-time (quattro), linia “semi-offroad” dedicată inclusiv aventurilor 4x4 moderate (căci există şi astfel de pasionaţi! – de pildă…eu) “Audi allroad quattro” (A6 şi A4), cele mai reuşite/expresive…break-uri (deşi, după părerea mea, acest tip de caroserie – cu excepţia deja pomenitei categorii “semi-offroad” – nu concordă cu misiunea/prestanţa Triadei, mergând însă de minune la specializatele de/pe volum VW şi Opel – tocmai fiindcă noţiunea de distincţie şi mentalitatea utilitarist-consumeristică nu sunt compatibile din fire…) şi, nu în ultimul rând, inspirata decizie managerială de a evita alunecarea în grotesc (a se citi: X6 şi GLE Coupé) – penibil oricum este orice CUV ((alias ego-ul (PR-)stimulat întru exhibare)). Dar toate aceste…puteri (care denotă personalitate – de marcă; ţineţi cont de polisemantism) parcă nici nu mai contează acum. PS. Fănele (@13:23), nu te/vă mai chinui/ţi – căci, aşa cum am (tot) subliniat, aţi PIERDUT ((ca (la) orice confruntare ideaţie versus…ideologie)) încă din start (anii 2010). Aşadar, măi capete de cauciuc, tot nu vă este clar?!? PE AICI NU SE TRECE (decât cu tancuri ICE :D). PPS. “Agramat”…M-hm! Da’ ia vezi unde/cine zice “Mulţi vom fi şi uitat” (corect: “Mulţi dintre noi vor fi şi uitat” – să-ţi confirme orice profesor de la ANIMV; sau te pomeneşti că…?). Ah, da, să nu uit: “am condus o (n.m. : numa’ ???) termică”. Lupul moralist (şi încă multă vreme de acum încolo – călare pe situaţie; termică).