Audi R8 şi Lamborghini Huracan ar putea primi un motor turbo de 2.5 litri
Lamborghini Huracan şi Audi R8 ar putea primi în ofertă o motorizare turbo cu cinci cilindri în linie, anunţă americanii de la Car&Driver.
Audi R8 şi Lamborghini Huracan ar putea împărţi o nouă motorizare, anunţă americanii de la Car&Driver. Vorbim despre o unitate turbo, cu cinci cilindri în linie, care să aibă o cilindree de numai 2.5 litri. Posibilitatea a fost anunţată de Dr. Ulrich Hackenberg, şeful departamentului tehnic de la Audi, odată cu prezentarea conceptului Audi TT Clubsport Turbo, care era echipat cu o asemenea motorizare. Explicaţia din spatele introducerii unui propulsor de 2.5 litri în ofertele R8 şi Huracan, ambele modele fiind echipate cu motoare V10 de 5.2 litri, stă în spatele taxelor ridicate aplicate modelelor vândute în Asia. Situaţia este problematică în special în China, unde Lamborghini vrea să introducă o motorizare mai mică pentru a "împlini potenţialul de vânzări" al lui Huracan, după cum a explicat Stephan Winkelmann, CEO-ul mărcii.
Motorizarea prezentă sub capota lui Audi TT Clubsport Turbo anunţă o putere maximă de 600 CP, fiind supraalimentată atât cu o turbină convenţională, cât şi cu un compresor electric. Acesta din urmă are rolul de a elimina celebrul lag turbo aferent motoarelor supraalimentate echipate cu turbosuflante mari şi pentru a asigura un răspuns la accelerare plecând din turaţii joase similar cu cel al motoarelor aspirate de cilindree mare. Chiar dacă motorizarea respectivă era un concept, la fel ca maşina care era echipată cu aceasta, Audi va introduce în viitorul apropiat compresoarele electrice în compania motoarelor din oferta sa pentru a îmbunătăţi răspunsul la acceleraţie şi performanţele lor dinamice.
Singura problemă pe care o au inginerii Quattro GmbH în faţă cu noile motorizări turbo asistate electric , pe lângă costurile de producţie, este masa totală a ansamblului electric. Pentru ca înlocuitorul electric al compresorului să fie eficient, este necesară o unitate care operează la 48 de volţi. Aceasta din urmă are nevoie de propriul său circuit electric şi de o baterie litiu-ion dedicată, care să-i asigure suficientă energie în momentele critice. Dacă în cazul unui supercar, cum sunt R8 şi Huracan, preţul nu este o problemă la fel de stringentă ca în cazul modelelor de volum, masa sistemului electric de 48 de volţi ar putea să le dea bătăi de cap inginerilor. În orice caz, directorii celor două companii trebuie să analizeze cifrele de piaţă şi estimările interne pentru a decide dacă are sens dezvoltarea unei motorizări speciale şi costurile aferente acestui lucru în raport cu plusul de vânzări obţinut pe anumite pieţe în baza unor reglementări legale care ar putea fi eliminate în viitorul apropiat.
Via Car&Driver
Ce dezgustator!