Audi prezintă noul S8 Plus: 605 CP şi 3.8 secunde pe 0-100 km/h pentru cel mai rapid A8 din istorie

Publicat miercuri, 05.08.2015 18:15 de Mircea Meșter

Audi reuşeşte să atragă atenţia de la rivalii săi direcţi din segmentul limuzinelor premium prin prezentarea unei versiuni ultrasportive a lui A8. Noul S8 Plus ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 3.8 secunde.

Prinşi în contrepied de lansările relativ recente ale lui Mercedes-Benz S-Klasse şi BMW Seria 7, cei de la Audi mizează pe prezentarea unor versiuni sportive ale limuzinei A8 în speranţa că pot să atragă clienţi interesaţi de modelele din acest segment. Şi, cel puţin până la apariţia unei viitoare noi generaţii A8, această strategie dă roade interesante. 

Noul Audi S8 Plus, anunţat oficial astăzi de marca germană, este unul dintre rezultatele strategiei de contraatac a nemţilor. Cu un motor V8 TFSI mai potent cu nu mai puţin de 85 de cai putere în raport cu S8-ul "normal", noul S8 Plus iese la apel cu un motor V8 TFSI de 4.0 litri care dezvoltă acum 605 CP şi 700 Nm, cuplul maxim putând urca până la 750 Nm prin funcţia overboost. Ca termen de comparaţie, niciun alt Audi din actuala gamă a nemţilor nu ajunge la cifre asemănătoare de cuplu.

Noile cifre ne dezvăluie, astfel, cea mai puternică şi rapidă versiune A8 de serie din istorie: noul S8 Plus oferă o acceleraţie 0-100 km/h în doar 3.8 secunde, cifre care-l recomandă noul S8 Plus ca pe cel mai rapid S din gama Audi. Viteza maximă a noii versiuni este limitată la 250 de km/h, însă restricţia poate fi înlăturată prin pachetul Dynamic pentru ca maşina să ajungă la un maxim de 305 km/h.

Transmisia oferită de Audi pe noul S8 Plus este un Tiptronic cu opt trepte care împinge puterea către toate cele patru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală quattro. Modificările suplimentare ating atât suspensiile, cât şi direcţia şi frânele, toate adaptate pentru a face faţă cerinţelor dinamice ale modelului german.

Noul Audi S8 Plus faţă în faţă cu principalii rivalii
Model Motor Putere maximă Cuplu maxim 0-100 km/h
(secunde)
Viteza maximă
(km/h)
Consum
(l/100 km)
Audi S8 Plus 4.0 V8 TFSI 605 CP 750 Nm 3.8 305 9.4
Mercedes S65 AMG 6.0 V12 630 CP 1000 Nm 4.3 250 11.9
BMW 750i 4.4 V8 Turbo 450 CP 650 Nm 4.4 250 8.1

via Audi

  • Moldovean, miercuri, 05.08.2015 18:54

    Dacă Mercedes are un AMG pentru S, oare cum ar suna un BMW M7?

  • BMW, miercuri, 05.08.2015 19:24

    Nu o sa fie un M7 in viitorul prea curand. In schimb in curand va exista alternativa Alpina B7 ce va avea tot in jurul a 600cp

  • dan_grc, miercuri, 05.08.2015 19:36

    Daca ne uitam la tabelul cu datele tehnice ale concurentei, se observa ca Bmw chiar nu are nevoie de o varianta M, noul 750i este doar cu 0,1 secunde mai lent decat S 65AMG, cu toate ca diferenta de putere si de cuplu este foarte mare, iar varianta de top, 760i n-a fost lansata inca, eu cred ca se va apropia foarte mult de acest S8 Plus, nu in ultimul rand va fi si o varianta Alpina, oricum cifrele sunt impresionante pentru modele de aceasta marime.

  • AndreiRN, miercuri, 05.08.2015 21:15

    Si garantia este tot 10% din cat ofera Hyundai?

  • hazard, miercuri, 05.08.2015 22:12

    nu-i vad utilitatea, e sprintena pe linie dreapta, arata cifrele ..dar tot comportament de balena va avea pe curbe, cu toata suspensia sport pe care o are...deci limuzina racheta fara confort. Ca sa nu mai zic ca a intrat peste Bentley Flying Spur sau RR Phantom pe care oricare bogatan le-ar prefera in locul lui Audi.

  • Profesorul, miercuri, 05.08.2015 22:41

    Astia mai bine ar face masini fiabile in loc de putere dusa la extrem.

  • hmm, miercuri, 05.08.2015 23:53

    Audi sau vw resapat ?

  • V8, joi, 06.08.2015 02:25

    Comparatia ar fi fost mai potrivita cu Mercedes-Benz S63 AMG 4matic.

  • xxx, joi, 06.08.2015 13:56

    Cred ca masinile de tipul acesta sunt facute pentru mangaierea orgolilor propii ranite, Performanta masinii este evidenta, dar in rest nu vad vreo utilitate, 99,999% dintre muritorii de rand nu vor face diferenta pe strada intre un A8 si S8, nu mai vorbesc intre S8 si S8+

  • V12, joi, 06.08.2015 14:24

    Este hilar ca fac comentarii cei care nu au avut vreodata acest model. Ati vazut pe strada sau in fotografii si gata ati format pareri. I-auzi stabilitate,utilitate,date tehnice.A8 se comanda,se asteapta cateva luni pana iti vine masina.de multe ori nu exista in show room-urile din Romania vreun model de drive test,datorita pretului de achizitie. Sunt posesor de A8 ce-i drept mai vechi.Masina este o sugativa de bani de la achizitie pana la remat.

  • Adi C, joi, 06.08.2015 14:52

    @V12 Asa este. Am avut si eu A8 prin 2010 si mi-a placut. Dar costurile de intretinere m-au determinat sa o vand. Si era un 3.0 TDI. Asta e...degeaba ai bani de ea daca nu ai si de intretinerea ei. Pt a detine un A8 trebuie sa ai un venit lunar de minim 5000 de euro.

  • Vali, joi, 06.08.2015 16:38

    nu stiu de ce nu i-au zis S8 plus?!?!? si exista varianta 4.2 tdi cu 850 N/M cuplu :)

  • CCC, joi, 06.08.2015 17:17

    @Vali Scrie clar ! Audi prezintă noul S8 Plus ! Dar ce sa vada chiorul....

  • Stefan, joi, 06.08.2015 17:28

    scumpa la intretinere marca Audi. cea mai buna marca premium din toate punctele de vedere este Bmw!

  • Profesorul, vineri, 07.08.2015 15:01

    @Stefan Serios ? Cum ai ajuns la concluzia asta ?

  • ACA, sâmbătă, 08.08.2015 18:08

    @ Stefan Nu vezi ma ca nu te suporta nimeni ? Ai comentariul ascuns de la manute rosii :)))