Audi ofera doua motoare noi pentru Q5 si A4 Allroad

Publicat marţi, 14.07.2009 12:02 de Sebastian Toma

Modelele Audi Q5 si A4 Allroad au primit o noua motorizare TDI de 2.0 litri, iar Q5 a primit si un nou motor TSI.

Audi va oferi noi motorizari entry-level pentru gamele Q5 si A4 Allroad Quattro. Ambele modele vor primi un motor TSI de 2.0 litri si 180 CP, precum si un 2.0 TDI de 143 CP. Unitatea TSI dezvolta un cuplu motor de 320 Nm intre 1.500 si 3.900 rpm, pe cand TDI-ul de 2.0 litri dezvolta si el aceeasi valoare intre 1.750 si 2.500 rpm. Ambele unitati vor fi cuplate unei transmisii manuale cu sase trepte si unui sistem de tractiune integrala permanenta quattro.

In versiunea echipata cu un motor TSI de 2.0 litri, Audi Q5 va putea accelera de la 0 la 100 km/h in 8.5 secunde, pe cand consumul mediu de carburant se va situa la valoarea de 8.4 litri la 100 km. Versiunea 2.0 TDI a lui Audi Q5 are nevoie de 11.4 secunde pentru a atinge 100 km/h, in timp ce consumul mediu la 100 de kilometri este de 6.5 litri. Modelul A4 Allroad Quattro va putea accelera de la 0 la 100 km/h in 10.3 secunde in versiunea 2.0 TDI, pe cand consumul de carburant al acestuia va fi de 6.2 litri la 100 km. Unitatea TSI de 2.0 litri nu va fi disponibila in gama A4 Allroad Quattro. In Germania, noul Audi Q5 2.0 TSI are un pret de pornire de 36.800 euro, pe cand versiunea 2.0 TDI pleaca de la 36.500 euro. Modelul Audi A4 Allroad in versiunea 2.0 TDi are un pret de pornire de 37.100 euro.

Via | Easycarblog

  • bentley_speed, marţi, 14.07.2009 18:31
    ???

    "TDI-ul de 2.0 litri dezvolta si el aceeasi valoare intre 1.750 si 2.500 rpm." Doar pana la 2500???

  • sebaa, marţi, 14.07.2009 19:01
    @Bentley_speed

    Te asigur ca valorile mentionate sunt corecte. Poti sa le observi si aici: http://www.automobilesreview.com/auto-news/engines-audi-q5-a4-allroad/15924/ O seara buna!

  • bentley_speed, marţi, 14.07.2009 19:13
    Doar m-am mirat...

    Nu am fost atent la celelalte dieseluri de 2 litri, abia acum am observat... practic la 2500 se termina cam toata veselia... F ciudat...

  • Zuzu, marţi, 14.07.2009 19:29
    hmm

    Eu cred ca e vorba de 3500. Detin o masina 2.0 TDI si are cuplul maxim pana in 3600 rpm..... cel putin astea erau specificatiile....sau m-am prostit si eu de tot

  • bentley_speed, marţi, 14.07.2009 20:05
    totusi ciudat

    Intr'adevar, cuplul maxim in cazul 2 TDI la audi se termina la 2500, la Mercedes pentru motoru de aceeasi cilindree diesel, acesta se termina 2600, iar in cazul BMW tot la 2500... Adica, degeaba turezi peste 2500, mai bine schimba treapta...

  • bvean, miercuri, 15.07.2009 08:42
    tsi vs tfsi

    Domnilor, Daca faceti traduceri macar nu mancati litere!!! Este vorba de motorul de 2.0 TFSi si nu TSi cum scrieti in articol. Este o mare diferenta intre aceste 2 motoare, iar eu unul nu am auzit de motor TSi mai mare de 1.4 ! Diferenta dintre aceste motoare este ca motorul TFSi are turbina iar motorul TSi are turbina si compresor.

  • george, miercuri, 15.07.2009 15:11
    NU SCHIMBATI LA 2500!

    @ bentley_ speed & zuzu Ca o sa ajungeti sa va lamentati ca unii ingineri silvicultori ca masina e proasta ca i-a picat turbina la 30.000 km... Baieti, cuplu maxim inseamna...cuplu maxim. Care este intr-adevar disponibil intre 1750 si 2500. Dar asta nu inseamna ca pana la 1750 si dupa 2500 e 0. Acesta creste (destul de abrupt) pana la 1750 unde atinge varful pe care il mentine pana la 2500 dupa care scade progresiv. In sensul ca pe la 3500 - 3800 mai ai inca vreo 75 - 80 % din maxim.