Audi are un nou motor 1.8 TFSI: 170 de cai şi 320 Nm

Publicat vineri, 05.08.2011 13:38 de Bogdan Mirică

Audi anunţă revizuirea motorului 1.8 TFSI, odată cu faceliftul operat pe A5. Unitatea cu patru cilindri respectă normele Euro 6 şi dezvoltă cu 10 cai putere în plus.

Odată cu faceliftul operat pe actuala gamă A5, Audi anunţă şi introducere unei versiuni îmbunătăţite a motorului pe benzină 1.8 TFSI. Motorul cu patru cilindri, care cântăreşte acum cu 3.5 kilograme mai putin (131.5 kilograme), foloseşte o injecţie directă de a doua generaţie şi un turbocompresor pentru a putea respecta normele de poluare Euro 6.

Chiar şi aşa, bagajul de resurse creşte comparativ cu vechea versiune, unitatea de 1.8 litri livrând acum 170 de cai putere la 3800 de rotaţii, cu 10 cai în plus. Şi valoarea cuplului motor creşte cu 70 de Nm, atingând un total de 320 Nm, disponibili pe o plajă de turaţii generoasă, cuprinsă între 1400 şi 3700 de rotaţii.

În ciuda aportului de putere şi cuplu, valorile consumului scad cu 21%, media motorului fiind de numai 5.7 litri/100 de kilometri. Audi a dat publicităţii şi performanţele noului motor pe benzină atunci când este montat pe A5 Coupe. Modelul german accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 230 km/h.

  • Ivanoff, vineri, 05.08.2011 13:50
    Stiati ca?...

    Modelele Lexus au combinatia de injectie directa si injectie indirect inca din 2005?

  • ScorpyonVAG, vineri, 05.08.2011 14:06
    @

    Super. Se pare ca toate brandurile puternice, scot motorizari mai performante, cu un consum mai mic, si care polueaza mai putin.

  • Ivanoff, vineri, 05.08.2011 14:09
    Si inca ceva

    Inca din 2000 Toyota Celica de 1.8 (ASPIRAT) avea 192 CP - Wooow!!! PS: Cei ce au dat vot negativ la commentul precedent,sa inteleg ca nu stiau? :) http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=77000

  • adi, vineri, 05.08.2011 14:13
    1.8t

    bravo audi! 1.8t nu moare :)

  • Vasilica, vineri, 05.08.2011 14:25

    Pun pariu ca motorul de la toyota nu era EURO 6 (Aspirat asa!!). Singura modalitate este doar topit si facut 1.8TFSI!!

  • Ivanoff, vineri, 05.08.2011 14:28
    Curios...

    Parca treaba asta cu Euro 6 la VAG o tot auzim de vreo 4-5 ani insa pana acum pe nicio fisa de produs sau pe nicio carte de identitate nu am vazut trecut Euro 6 deci...ce rost are marketingul acesta ieftin?...

  • the hep, vineri, 05.08.2011 14:43
    rpm

    e de remarcat la ce turatie joasa dezvolta puterea , mai jos decit un diesel performant . de asemena plaja de cuplu este f larga......respect pentru un motor reusit

  • ruf, vineri, 05.08.2011 15:46
    oare o sa ajunga si pe octavia?

    ... sau pe alte modele din grupul vw?

  • george, vineri, 05.08.2011 16:40
    ESTI FENOMENAL OMULE!

    @ ivanoff Cei care ti-au dat voturi negative ti le-or fi dat nu pentru ca nu stiau ci poate pentru ca nu conteaza. La ce le-a folosit pana la urma acest lucru? La ce-a folosit motorul V12 de 1500 cmc a lui Honda? Nu ai vazut EURO 6 pe carti de identitate pentru ca nu stii unde sa te uiti. Daca masina e EURO 6, e si in CIV. Si, apropo, un motor EURO 6 cu performantele astea nu e rau deloc chiar daca n-o fi cel mai bun. Acuma, pe bune, am mai vazut fanatici anti-VAG feroce dar ca tine, extrem de putini... Tu esti din ala de-ti plesneste jugulara de ciuda...cred ca exagerezi grav... N-am nimic impotriva sa arunci galeti cu laturi peste ei cand mai comit cate o nasoala (chiar si eu procedez asa) dar atunci cand mai fac si ei cate o chestie desteapta, macar taci din gura (nu-ti cer sa-i lauzi ca ai face apoplexie)...

  • C-G-C, vineri, 05.08.2011 17:31
    1.8 tfsi

    Motorul asta va fi super pe viitorul A3.

  • Dudu, vineri, 05.08.2011 19:34
    wow

    impresionant raport performanta/consum ... o valoare de cuplu care nu de mult era excelenta pentru un motor diesel de 2.0L acuma sunt chiar curios cat de plauzibila e acea valoare de consum personal, as fi foarte impresionat si de o valoare de 7 in conditiile de la noi

  • audist, vineri, 05.08.2011 23:23
    Frumos

    Ma bucur ca le-a intrat batzul in fund si scot motoare din ce in ce mai performante si care respecta si standardele cele mai inalte de ecologie lucru la care vw nu au excelat niciodata. :) La mai mare.

  • yok, sâmbătă, 06.08.2011 02:35

    @audist zici ca nu au excelat niciodata?eu unu am ramas mirat ca dupa ce am facut itp-ul la coaja mea (A4 '96,1.8i ADR)cand au luat gazele(de vreo 4 ori),am intrebat daca sunt probleme,la care nea' ingineru : ''sunt foarte bune,mai luam si pentru altele '' :| @Ivanoff exista motor cu o combinatie de injectie directa si indirecta? On: plaja de turatii e buna,consumul e in functie de stilul de condus si de talpa picior,euro 5 la VAG va avea putin de trait,exact ca si Euro3(la unele motoare s-a trecut la euro 4 foarte repede)

  • paul, sâmbătă, 06.08.2011 08:12

    va fi un motor scump, chiar si de ar echipa skoda ceva ieftin cand ?

  • B, sâmbătă, 06.08.2011 09:27
    1.8 T de la Audi

    "Unitatea cu patru cilindri... dezvoltă cu 10 cai putere în plus". Ce scrieti voi este un mare rahat!!! Motorul de 1.8 de la Audi scoatea 180 cai (179 mai precis) inca din 2001 pe Audi TT, A3 si A4! Ca orice motorizare si aceasta a avut mai multe versiuni de putere: 150, 163 si 179. A fost chiar si un S3 care scotea 209 cai din acelasi motor. Iar pe Audi TT acelasi motor avea o versiune si de 224 cai in 2005. Toate acestea au avut turbosuflante Honeywell Garrett diferite pt fiecare varianta de putere diferita. Puterea noului motor nu e nimic de admirat. Dar turatia la care o atinge precum si plaja de cuplu sunt (cum zice cineva mai sus). O zi buna.

  • R, sâmbătă, 06.08.2011 12:01
    1.8 t de la AUDI

    CONSUMUL DECLARAT DE AUDI PT. ACEST MODEL ESTE O VRAJEALA!AM UN PRIETEN CU AUDI 1.8T DE 180 CAI SUB 10 MEDIA NU NU SCADE!

  • men@invanoff, sâmbătă, 06.08.2011 12:20

    ivanoff si s3-ul vechi avea 225 hp tot din 1.8 si se intampla asta prin 1999 ! dupa logica ta un singur lucru este sigur : au involuat! trateaza-te baiate! producatorii nu duc o lupta de genul care face cel mai puternic motor din cea mai mica cilindree!

  • men@invanoff, sâmbătă, 06.08.2011 12:25

    apropo, celiica de care vorbesti are 1215 kg si ia suta in 7.2, a5-ul din imagine are 1530 kg si cu "amaratul" asta de 170 hp ia suta in 7.9 ...ca sa vezi diferente dahhhhhhh

  • pt r, sâmbătă, 06.08.2011 12:58
    bai r

    tu zici de consum de oras ei zic de consum mixt.. am si eu 1.8 tfsi de 160 cp..si in oras il am 11 ziua si 9 noaptea

  • RaOL, duminică, 07.08.2011 10:16
    petarda

    Eu am un prieten cu Skoda 1.8 si ii consuma 25-30% si nu merge prea repede. Si nici prea rapida nu pare ca nu te baga in scaun cand pleaca de la semafor.

  • AdyyB, duminică, 07.08.2011 17:19
    @ ivanoff

    of ma doare mintea... toyota celica 1.8 vvt-i avea 143 de cai aspirat in 2000 (oricum mai mult decat media clasei din acea perioada... 125). Ala de 192 e turbo toata ziua. Singurii suficient de dementi incat sa fi scos peste 110 cp/l din aspirate (masini de strada) sunt honda. @B: confunzi 1.8T cu 1.8TFSI... sunt alte motoare, alte generatii, 1.8TFSI avand o distributie mai buna a cuplului pe plaja de turatii si consum o idee mai mic. OnTopic: motoru' asta e o evolutie fireasca a lui ala de 160 cp.. o mapa usor modificata si inca vre-o 2 imbunatatiri PROBABIL. Cat despre consumul ala... eu cel putin nu-s in stare sa-l scot cu un 1.4 aspirat 90 cp in Ro... nu stiu cum fac altii:)). ps: putere maxima la 3800 de turatii? omg!!! da ce-i diesel? Maresti presiunea in halul asta ... oare cat o sa reziste pompa de injectie? Sau vrea si Audi sa le calce pe urma Bmw cu a lor 330i...