Audi ar putea lansa un R10 cu motor diesel
Audi are în plan dezvoltarea unui model poziţionat peste actualul R8 şi botezat R10. Modelul va fi un hibrid ce va avea la bază un diesel V8.
Normele tot mai stricte de poluare, precum şi apetitul manifestat de public pentru modele de performanţă cu un consum redus, face ca tot mai mulţi constructori să caute soluţii de propulsie eficiente. Audi nu este o excepţie.
Surse neoficiale susţin că germanii iau în calcul ideea unui viitor supercar cu motor diesel. Acesta ar urma să se numească R10 şi să fie poziţionat peste actualul R8, un model sportiv cu tracţiune integrală ce se bucură de un real succes.
Dacă informaţiile se adeveresc, viitorul R10 ar urma să beneficieze de pe urma tehnologiei folosite de Audi în cursa de anul acesta de la LeMans. Mai exact, noul R10 ar urma să fie de fapt materializarea legală, pentru şosea, a conceptului R18 e-tron quattro. Trenul de propulsie va folosi aceleaşi principii, însă va fi uşor modificat pentru a se putea adapta rulării cotidiene.
La baza acestuia va sta un motor diesel performant, cel mai probabil un V8. Cei care se gândesc deja la vechiul V12 folosit pe Q7 şi pe conceptul R8 V12 TDI vor fi dezamăgiţi să afle că motorul nu va fi regăsit pe viitorul V10. Oficialii şi inginerii din Ingolstadt au precizat de nenumărate ori că unitatea cu 12 cilindri diesel este prea grea şi are un cuplu motor ce poate fi cu greu administrat de cutiile actuale.
Viitorul motor V8 va lucra împreună cu două motoare electrice pentru a oferi performanţe de invidiat, dar şi un consum redus de combustibil. Unitatea diesel cu opt cilindri va fi folosită şi de Bentley, celălalt brand de sub tutela grupului VAG. Motorul se va afla sub caroseria lui Bentley Flying Spur şi va ajuta la reducerea mediei emisiilor.
via autocar
De regula, compatimesc saracii care sunt asa din cauze obiective, neimputabile lor, carora le place sa munceasca asiduu, constiincios, regulat si onest, dar care raman pauperi toata viata lor chinuita din cauza ca sunt jecmaniti sistematic de borfasii din fruntea statului, care se infrupta la nesfarsit din roadele efortului lor si, desigur, aidoma cainilor innaraviti, n-ar lasa ciolanul din gura nici sa-i pici cu smoala clocotita (dragi romani, fara indoiala ca veti fi trasi in piept, culmea, tot in mod constient la nivel popular, si la al saptele val electoral postdecembrist......haideti, incolonarea pentru urneeeee), insa nu-i suport pe acei saraci care sunt asa fiindca au intotdeauna oroare de munca, fiind niste putori teribile pe care nu le duce bila nici macar la furtisaguri, dar care se vaicaresc in gura mare ca si ei "trebuie" sa aiba drepturi, cum ar fi, de exemplu, sa capete "modele de performanta cu consum redus", ca sa citez articolul curent. Cica "tot mai multi constructori cauta solutii"......pentru dansii. Foarte rau ! Inseamna ca nici constructorii auto n-au coloana vertebrala mai dreapta. Dar ce-ar fi ca acelor creiere amortite complacute cu sine sa li se cuvina modele cu consum redus, fireste, dar mai......amarastene, care nu "scot" timpi "smecheri" la "plaja" si "v-max", hm?