Audi anunță proiectul Artemis: germanii vor să dezvolte un model electric "revoluționar" până în 2024

Publicat vineri, 29.05.2020 14:28 de Daniel Popescu, Foto: Audi

Audi a inițiat un proiect prin care inginerii germani vor lucra la dezvoltarea unui model electric "revoluționar" care să apară pe piață până în 2024.

Audi are ca obiectiv actual lansarea a nu mai puțin de 75 de modele și versiuni electrice până în 2029, ca parte a planului de schimbare radicală a gamei.

Multe dintre aceste modele vor fi însă dezvoltate în cadrul Grupului Volkswagen, motiv pentru care Audi a anunțat acum lansarea unui proiect special care are ca scop principal dezvoltarea unei mașini electrice "revoluționare" până în anul 2024.

Noul model electric va fi dezvoltat în cadrul proiectului Artemis, care va fi condus de Alex Hitzinger, actualul șef al departamentului de sisteme autonome din cadrul Grupului Volkswagen.

În prima etapă a proiectului, acesta va lucra cu o echipă de ingineri care va avea practic libertate totală de exprimare, fără nicio influență din partea conducerii Audi sau a Grupului Volkswagen. "Vrem să dezvoltăm un model revoluționar pentru Audi rapid și fără birocrație", explică Markus Duesmann, noul CEO al celor de la Audi.

Inginerii vor avea însă la dispoziție toate resursele și tehnologii Grupului Volkswagen, iar germanii speră ca proiectul să reprezinte primul pas pentru o nouă metodologie de lucru în dezvoltarea mașinilor în cadrului Grupului.

Proiectul va avea sediul în parcul tehnologic IN-Campus de la sediul central din Ingolstadt, însă echipa va avea în componență și ingineri Audi din Statele Unite și din cadrul diviziei software a Grupului Volkswagen.

De asemenea, un alt obiectivul al proiectului este dezvoltarea unui ecosistem în jurul mașinii pentru a crea astfel un nou model de afaceri pentru întreaga durată de viață a mașinii. Cel mai probabil, Audi se gândește la dezvoltarea mai mutor servicii pe care să le ofere contra-cost clienților, ceea ce ar genera noi surse de venit.

Via Audi

  • fanel, vineri, 29.05.2020 14:41

    "Vrem să dezvoltăm un model revoluționar pentru Audi rapid și fără birocrație" dupa modelul dezvoltarii supersonicului F15. Numai ca, in aces caz, legenda spune ca avionul s-a nascut fara stirea conducerii, aceasta trezindu-se ca are in curte un nou avion de care nici nu stia si nici isi daduse acordul pentru cercetare si dezvoltare

  • netam-nissan, vineri, 29.05.2020 14:59

    eu inteleg din gura lor ca nemtii dezvoltau pina acu modelele *lent, fara libertate permisa-n gindire si cu multa birocratie*. &@ dl.fanel - legenda cu f-15 chiar e legenda la miliardele cerute pt dracovenii de rezbel doar n-au cheltuit din banii de sendvisuri. cu nissan tiida da, cred ca s-au trezit sefii cu monstruozitatea in curte si daca tot n-a costat mai nimic pe paznici (cred ca ei au proiectat-o) sa scoata o cutie hidoasa in weekend beti fiind cu sake, nisan-san i-a dat verde fie ce-o fi.

  • inexorabil, vineri, 29.05.2020 15:18

    Oh, şi ce indignat eşti tu, viene, că operează băieţii pe şest (deşi ei spun doar că au primit mână liberă). De fapt, pe mine, unul, nici nu mă înteresează modalitatea de fabricaţie şi nici raţiunile manageriale, ci doar…produsul finit. Căruia (cel la care se referă articolul în speţă) îi dau “reject” într-o nanosecundă. Cu tot cu marcă şi emblemă. Nota bene: oricât de ataşat de VAG m-aş simţi.

  • fanel, vineri, 29.05.2020 15:23

    @netam :)) n-am zis ca au dezvoltat avionul ala din banii lor de "cico" sau "eugenii". Doar ca onor conducerea a fost usor trasa in piept si ceva din toti gologanii aia si-au gasit o destinatie clara si cu un rezultat absolut rezonabil. Asta in conditiile in care, cel mai important de altfel, inginerii aia n-au avut pe langa ei niste contabili care sa le masoare metrii de hartie igienica consumate sau numarul mediu de agrafe atasate per unitate de foaie A4. Inginerii aia au facut treaba asa cum au stiut mai bine: nu in urma pretioaselor indicatii finantisto-economice sau, mai rau, ale vreunui politician care in afara de gargara nu scoate nimic bun pe nicio gaura din dotare. Sa vedem ce vor scoate cei de la Audi. Ca pana acum cativa ani isi facusera un titlu de onoare in a se lauda ca au cel mai mare buget de R&D din industria auto. Probabil ca banii se duceau pe inventia aia numita bio-diesel sau clean-diesel de care nu se mai aude nici musca. Acum au "uitat" complet de motorina aia minune, au schimbat macazul si "revolutioneaza" domeniul electrificarii.

  • ionel, vineri, 29.05.2020 15:53

    io v-am zis ca vor fi nascocite noi baterii performante si ca daca mai asteptati un pic chiar va puteti pricopsi cu o masina electrica decenta. Nu va imbulziti acum ca ramaneti proprietar de autonomie penibil de mica si timp de incarcare monstrous de lung.

  • someone, vineri, 29.05.2020 16:51

    revolutionar din ce pct de vedere? fara birocratie si interventia conducerii? nimik revolutionar aici: ford a facut la fel cu ultimul GT revolutionar in privinta rotilor? vor fi tot rotunde iar cele fara aer exista deja chiar experimental revolutionar in privinta bateriilor , autonomiei, greutatii lor si a rapiditatii incarcarii ? no aici sa va vad

  • inexorabil, vineri, 29.05.2020 19:39

    M-hm! “Politrucii” chiar au ce învăţa de la flanel (inclusiv aluzii triviale). Şi “nu mai” de la el, isteţul gras şi chel, calităţi DIN (nu “în”) care îşi face un titlu de glorie (nu “de onoare”…ce sintagmă o fi şi asta? – am auzit, în schimb, de “titlu de cetăţean de onoare”). Gâl-gâl-gâl! Miam-miam, ce delicioasă este! “Motorina aia minune” – ce credeaţi că este? O savurez cu borcanu’ (ca să împrumut unitatea de măsură a lui Nicu Paleru), iar @PMC mi-o donează cu canistrele.

  • Kirotractor, marţi, 02.06.2020 08:06

    Nu știu alții cum sunt, dar eu nu mă omoram după... penultimele tendințe ale designului Audi. Ultimele lor creații (inclusiv noul A3) par însă o cotitură în bine, greu explicabilă dacă nu cumva i-o fi trăznit vreo baterie defectă :-) -- v. e-tron Concept GT, cu o cuantă și peste Porsche Taycan după mine: https://www.audi.com/en/experience-audi/models-and-technology/concept-cars/audi-e-tron-gt-concept.html Artemis ăsta nu prea văd cu ce-are putea veni în plus, dar merită urmărit, la fel ca versiunea de serie e-tron Concept GT anunțată pt finalul lui 2020, dacă nu s-o fi virusat și ea.