Audi Aicon Concept: sedan de lux electric și autonom fără volan și pedale
Audi Aicon este un concept sub forma unui sedan electric de segment D care beneficiază de funcții complet autonome, astfel că nu are volan și pedale.
Audi își prezintă viziunea asupra modului în care vor arăta mașinile în viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat prin intermediul conceptului Aicon.
Dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, Aicon iese în evidență prin absența pedalelor și a volanului, dar și a altor elemente care în prezent sunt indispensabile șoferilor.
Audi Aicon: date esențiale:
● Audi Aicon este concept sedan de segment D care are 5.444 milimetri lungime, 2.100 milimetri lățime și 1.506 milimetri înălțime. Ampatamentul este de 3.470 milimetri, cu circa 240 milimetri mai mare decât în cazul navei amiral Audi A8;
● Audi Aicon iese în evidență prin designul caroseriei datorită liniilor oblice; jantele au dimensiuni generoase de 26 de inch și sunt amplasate cât mai mult în exterior, element care accentuează caracterul agresiv al conceptului;
● întrucât este complet autonom, Audi Aicon nu beneficiază de blocuri optice clasice: lipsesc atât faza scurtă, cât și fază lungă, întrucât există proiectoare care luminează drumul și proiectează semnale pe suprafața de rulare. Aicon folosește sisteme radar și laser pentru a "citi" drumul inclusiv pe întuneric; atunci când pasagerii ies din mașina pe întuneric, o mini-dronă cu lanternă luminează drumul pentru aceștia;
● pentru a maximiza spațiul interior, Audi a renunțat la montantul B, iar portierele se deschid spre față și, respectiv, spre spate. La interior există doar 4 locuri, iar scaunele sunt poziționate unul în fața altuia. Absența volanului și a pedalelor au de asemenea aportul lor la mărirea spațiului interior; datorită acestui design interior, capacitatea portbagajului este de 660 de litri;
● sistemul de propulsie este integral electric, alcătuit din 4 motoare electrice care produc în total 260 kW, echivalentul a 354 de cai putere, în timpul ce cuplul este de 550 Nm. Fiecare motor pune în mișcare o roată, iar energia la frânare este de asemenea recuparata pentru creșterea autonomiei;
● Audi nu a menționat capacitatea acumulatorului, însă menționează o autonomie cuprinsă între 700 și 800 de kilometri. Datorită unui sistem de 800 de volți, bateria se încarcă până la 80% în numai 30 de minute, iar încărcarea se poate realiza și wireless.
Via Audi
Audi 50, 80, 100, Quattro, V8…Mirabilisima “evoluție” – ferită, ȋn mod grațios, de orice control legislativ și social – ține dinadins să ne convingă că acelea erau căruțe ȋn comparație cu viitorul “mega-hiper-ultra-high tech” care ne așteaptă rânjind sardonic… Producțiile SF despre vehiculele spațiale dintr-un viitor foarte ȋndepărtat nu sugerau nici măcar aluziv că trebuie exclus “input”-ul uman, cu toată roiala de roboți “cu conștiință de sine” din jur. Dar – ironia sorții – astăzi producătorii de autovehicule (nota bene: nu de vehicule spațiale) se arată mai catolici decât papa, recte cu imaginația mai febrilă decât a autorilor…vechilor fantezii futuriste.