Audi A3 Sportback e-tron plug-in hybrid va debuta în 2014
Englezii de la Autocar spun că versiunea e-tron plug-in hybrid a lui Audi A3 Sportback, expusă la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva, va debuta în Europa în 2014.
Audi A3 Sportback va primi în 2014 o versiune e-tron plug-in hybrid, informează Autocar. Conceptul care prefigureză modelul de serie a debutat în acest an la Salonul Auto de la Geneva şi a fost cel mai economic exponat al standului. Modelul promite o autonomie de 50 kilometri în modul 100% electric, "completată" până la 940 kilometri cu ajutorul sistemului de propulsie hibrid care integrează un motor 1.4 TSI modificat, capabil să dezvolte 150 CP şi 250 Nm şi completat de un motor electric de 54 CP şi 100 Nm. Consumul mediu al versiunii e-tron hybrid a lui Audi A3 Sportback este de 1.5 litri la sută conform normelor ECE, iar emisiile de CO2 sunt de 35 de grame pe kilometru.
Acumulatorii de 8.8 kWh ai lui Audi A3 Sportback e-tron plug-in hybrid pot fi încărcaţi de la o priză standard în doar patru ore, pe când un sistem de încărcare dedicat poate reduce perioada necesară cu 50%. Cei de la Audi vor oferi mai multe moduri de rulare pentru noul lor hibrid, care va include şi o funcţie numită "hold", diferită de funcţia cu acelaşi nume care menţine automat frâna de parcare la staţionarea la semafor, care va conserva energia din acumulatori pentru momentul în care şoferul va dori să ruleze în modul 100% electric. Mai mult decât atât, cei de la Audi spun că noul lor hibrid va avea un regim de service comparabil cu cel al unui A3 cu sistem de propulsie clasic, ceea ce înseamnă că nu vor fi revizii la intervale extrem de scurte sau cu costuri extrem de ridicate, doar fiindcă vorbim despre un hibrid plug-in.
Versiunea hibridă a lui A3 Sportback va integra un sistem de recuperare a energiei la frânare care va acţiona mai puternic decât în cazul altor hibride de pe piaţă. Prin integrarea motorului electric în carcasa transmisiei, modelul va fi capabil să utilizeze acest motor la frânările uşoare într-un mod mai pronunţat, sistemul hidraulic de frânare intrând în acţiune doar la apăsări mai ferme ale pedalei. Pe lângă asta, sistemul hibrid este capabil şi să ofere un plus de forţă în momentele în care şoferul apăsă acceleraţia la podea, iar sistemul este capabil şi să decupleze temporar şi imperceptibil ambele motoare de la roţi, în vederea utilizării funcţiei numite "gliding".
Via Autocar | Audi