Au inceput comenzile pentru primele doua modele europene 100% electrice

Publicat vineri, 13.03.2009 15:10 de Mircea Meșter

Heuliez Friendly si Bollore Bluecar sunt primele doua masini 100% electrice de serie care vor ataca Europa. Cele doua companii franceze incep livrarile in 2010.

Companiile franceze Heuliez si Bollore, prezente in ultimii ani cu o serie de concepte ecologice in cadrul marilor saloane auto ale lumii, au anuntat ca au dat startul unor campanii de marketing care au in centru doua viitoare modele electrice de serie. Primele livrari ale lui Heuliez Friendly si Bolore Bluecar vor avea loc in 2010, companiile deschizand deocamdata lista de pre-comanda.

Heuliez a inaugurat pe site-ul sau oficial o sectiune prin care doritorii se pot inscrie pe o lista de asteptare pentru modelul denumit Friendly. In cazul in care un client plateste 10 euro, el devine automat prioritar in momentul in care masina va iesi pe piata. Heuliez Friendly a fost prezentat oficial in cadrul Salonului Auto de la Paris din 2008, oferind un loc al soferului amplasat central plus doua scaune posterioare pentru pasageri. Vor exista trei versiuni ale acestui model, varianta de baza urmand sa coste circa 12.000 de euro. Conform informatiilor oferite de compania franceza, Heuliez Friendly va dispune de o baterie reincarcabila la prizele domestice si va avea o autonomie totala care variaza intre 100 si 250 de kilometri.

Bollore a ales o alta strategie pentru promovarea viitorului model Bluecar. Acesta nu va putea fi cumparat, ci inchiriat in regim de leasing pentru o rata lunara de circa 330 de euro. Bollore Bluecar dispune de patru locuri si configuratie cu cinci usi a caroseriei, urmand ca autonomia totala sa se invarta in jurul a 250 de kilometri. La fel ca in celalalt caz, Bollore Bluecar va putea fi incarcat la prizele clasice, iar durata de incarcare va fi de cinci ore. Modelul este desenat de Pininfarina si va fi construit la fabrica companiei italiene din Torino. Daca in 2010, productia va fi de 10.000 de unitati, aceasta va ajunge, conform prognozelor francezilor, la 30.000 de masini pe an in 2012.

via | Automotive News (inreg)

  • mihai, vineri, 13.03.2009 16:10
    2015

    Noi le vom mai astepta, mai la mana a 2-a..........daca le mai tin bateriile :)

  • nu am nume, sâmbătă, 14.03.2009 13:42
    .............

    pffffffffff scump domnule scump dincolo era mai eftin :))=))))

  • ursus, sâmbătă, 14.03.2009 17:06

    330 euro/luna chirie pe tomberonul asta?Sigur vrea si casco,nu?

  • ioio, sâmbătă, 14.03.2009 17:40

    tomberonu dintr-un render nenorocit...nici macar interiorul nu-i facut. Forme simple pentru folosirea maxima a spatiului, usi culisante sa nu ti le smulga un tampit grabit in trafic. Dar parca e doar joaca unui tip care invata un program 3D

  • LauCalin, luni, 16.03.2009 08:36
    Bravo Heuliez!

    De foarte mult timp nu s-a mai auzit nimic de Heuliez. Broavo lor, iar daca masina va fi chiar asa cum e in prezentare (12000 de euro si acea autonomie) cu siguranta va fi un succes. Pentru o masina cu consum de combustimil si emisii de noxe 0, pretul e unul bun. Totusi, sa speram a nu s-au facut compromisuri prea mari si ma refer in special la fiabilitatea sistemului electric si la siguranta.

  • raduku, luni, 16.03.2009 19:52
    Design

    Ambele modele arata f. bine . Sunt simplu de construit. Structura este usoara si ofera acelasi confort. PS. cel mai scump cred ca este acumulatorul care probabil este cu gel.