Atenţie cum îţi tunezi maşina! Pragurile, spoilerele şi geamurile fumurii scad valoarea de revânzare
Un studiu realizat de unul dintre cele mai mari site-uri de licitaţii auto din Marea Britanie arată că tuningul "de garaj" nu este deloc potrivit pentru menţinerea valorii unei maşini. Ba din contra, valoarea acesteia scade.
Modul în care îţi tunezi maşina poate accelera devalorizarea acesteia. Aceasta este concluzia la care au ajuns specialiştii British Car Auctions (BCA), unul dintre cele mai cunoscute portaluri de licitaţii cu vânzare de maşini din Europa. Conform studiului realizat de BCA, un element adăugat maşinii pe care o conduceţi poate creşte sau poate scădea la fel de uşor în funcţie de modul în care alegeţi să îi îmbunătăţiţi aspectul acesteia.
ÎŢI TUNEZI MAŞINA, ÎI SCAZI VALOAREA
"Majoritatea şoferilor trebuie să ştie că îmbunătăţirile aduse maşinilor, în special celor noi, ar putea avea efecte nu doar asupra garanţiei oferite de constructor, ci şi asupra valorii maşinii. Modificând o maşină standard se reduce simţitor plaja de potenţiali cumpărători ai maşinii respective", notează specialiştii BCA.
Conform acestora, un set de jante din aliaj poate să adauge 300 de euro valorii unei maşini dacă acestea sunt montate în armonie cu aceasta sau poate să scadă preţul maşinii cu aceeaşi valoare: "Moda se schimbă foarte repede, în timp ce majoritatea şoferilor preferă liniile mai sobre impuse de producător maşinii originale."
CASELE MARI DE TUNING POT FI EXCEPŢIA
Evident, există şi excepţii notabile care trebuie luate în considerare, cele mai importante fiind legate de casele cunoscute de tuning. "Bodykit-urile aftermarket profesioniste, cum sunt cele ale tunerilor mari - AMG, Alpina, Project Kahn şi aşa mai departe - au şanse mai mari să aducă plus valoare maşinii. Dar, în general, dacă un element nu e montat din fabrică, este puţin probabil ca acesta să îmbunătăţească valoarea maşinii şi poate chiar să deprecieze mai rapid preţul de revânzare al acesteia. Dacă vreţi să menţineţi valoarea maşinii dumneavoastră, alegeţi cu foarte mare grijă modul în care vă tunaţi maşina", spun cei de la BCA.
MINUS 600 DE EURO PENTRU SPOILERE
Studiul britanicilor arată că cele mai mari deprecieri ale unei maşini sunt aduse de adăugarea unor noi spoilere, eleroane, aripi evazate, praguri sau fuste peste cele originale ale maşinii. "Aceste elemente pot devaloriza o maşină cu 500 de lire sterline (n.r. echivalent al 600 de euro), în timp ce geamurile fumurii pot să scadă şi ele valoarea cu câteva sute de lire". Motivul invocat de cei de la BCA? "Toate acestea arată că maşina a fost deţinută de un pilot închipuit care nu a avut grijă de ea aşa cum trebuie."
...la care se mai adauga si puterea declarata (mai mare), a motorului,asa zisul chip tuning, noul sport national!!!