Artega SE, rivalul german al lui Tesla Roadster
Artega a prezentat în cadrul Salonului de la Geneva supercarul electric SE. Modelul este pus în mişcare de două motoare electrice, care oferă împreună 380 de cai putere.
Constructorul german Artega a pregătit pentru ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva o versiune electrică a modelului GT. Botezat SE, abrevierea de la Sport Electric, noul produs are la bază varianta cu motor termic a modelului.
Coupe-ul este pus în mişcare de două unităţi electrice, poziţionate pe fiecare roată, capabile să funcţioneze independent, dar să garanteze împreună o putere totală de 380 de cai. Resursele sunt suficient de generoase pentru a imprima conceptului electric performanţe mai bune decât cele ale versiunii convenţionale, pe benzină.
Astfel, acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 4.3 secunde, cu 0.5 secunde mai rapid decât în cazul versiunii cu motor pe benzină. Viteza maximă va păstra şi ea o valoare destul de ridicată pentru un model electric, mai exact 250 de km/h. Performanţele sunt posibile şi datorită masei totale, destul de reduse, de numai 1400 de kilograme, distribuită cu un raport 43:57 între cele două axe.
Propulsoarele electrice vor fi ţinute în viaţă de un pachet de baterii litiu-polimer, cu o capacitate de 37 kWh şi o tensiune nominală de 350V. Constructorul anunţă că noul Artgea SE va fi capabil să ofere o autonomie oficială de 300 de kilometri şi una reală de 200 de kilometri. Pentru o încărcare completă rapidă a bateriilor, clientul va avea nevoie de 90 de minute.
Constructorul german nu a exclus producţia de serie a versiunii electrice Artega SE, însă numărul exemplarelor ar urma să fie unul extrem de redus.
Fraza asta spune tot despre consumul dat de constructori la masinile vandute, indiferent ca sunt electrice sau cu petrol: "Constructorul anunţă că noul Artgea SE va fi capabil să ofere o autonomie oficială de 300 de kilometri şi una reală de 200 de kilometri". Fara alte comentarii.