Aprilie 2011: Vânzările Dacia scad cu 70%, BMW şi Audi cresc
Evoluţie paradoxală pe piaţa auto din România, în luna aprilie a acestui an. Cu excepţia Volkswagen, toate mărcile de volum au pierdut procente importante. În antiteză, BMW Mercedes şi Audi au bifat creşteri.
Chiar dacă pasa proastă prin care a trecut industria auto pare să fi trecut la nivel mondial, pe piaţa din România încă se mai simt reminiscenţe. Vânzările din luna aprilie sunt sub aşteptări, cel puţin în cazul constructorilor de volum.
Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în luna care tocmai s-a încheiat, românii au înscris în circulaţie 4999 de maşini, cu 43.67% mai puţine decât în aprilie 2010, când erau consemnate 8875 de maşini.
Dintre toţi jucătorii auto de pe piaţa din România, cel mai mult a avut de suferit Dacia, constructorul de la Mioveni bifând o scădere cu 70% a vânzărilor. Dacă în aprilie 2010 se înmatriculau 3613 Dacii, luna trecută numărul acestora a fost de numai 1072.
Evoluţii similare şi pentru Chevrolet (scădere cu 65.2%, de la 569 la 198), şi pentru Ford (scădere de 62%, de la 521 la 197), şi pentru Citroen (scădere de 50%, de la 100 la 50), şi pentru Opel (scădere de 36.2%, de la 450 la 287), şi pentru Renault (scădere de 27.2%, de la 633 la 461), şi pentru Skoda (scădere de 27%, de la 664 la 485).
Singura excepţie în rândul producătorilor de modele de volum a fost Volkswagen, care a înregistrat o creştere de 21.6 procente, de la 606 la 737 unităţi.
Ca un paradox, deşi mărcile de volum au scăzut, cele premium s-au bucurat de un aprilie în creştere. Capul de afiş l-a ţinut tot BMW, care a înmatriculat cu 22% mai multe maşini, adică 138 faţă de cele 113 ale anului trecut. Rivalii de la Mercedes au crescut cu 46.3%, de la 82 la 120 de unităţi, în timp ce Audi a bifat cu 20.9% mai multe înmatriculări, de la 86 la 104 unităţi.
via | businessday
-
daniel, miercuri, 11.05.2011 12:43dacia
incep sa se mai trezeasca si romanii la realitate, si sa cumpere masini bune!
-
Jiji, miercuri, 11.05.2011 12:53
Da' uite cum a scazut Renaultu' si Fordu' frateee?...Sa-si fi dat oare seama oamenii ca sunt marci de "calitate" si au investit in altele?
-
MFMR, miercuri, 11.05.2011 12:54urla invidia in daniel
Daniel eu merg cu Dacia iar tu pe jos, spune-mi ce o sa faci tu? Faci pe ... Da, mai furios, da, mai rapid.
-
turc, miercuri, 11.05.2011 13:16masini de ocazie
Regulile actuale de pe piata secondhand au fost introduse la presiunea Dacia sa-si salveze vanzarile. De ce nu reduc preturile la piese sau nu pun o tabla mai buna pe masini pentru ca dupa 6 ani sunt gaurite! Eu aduc masini impecabile din Germania chiar daca au si 10 ani. Cosiliul concurentei nu vede multe... Dacia pune in curtea dealerilor masinile gratis - dealerii nu trebuie sa platesca nimic in timp ce toti ceilalti trebuie sa-si cumpere stocul! Aceasta nu este concurenta neloiala??? Sunt orbi la aceaste aspecte!
-
lol, miercuri, 11.05.2011 13:18
pentru ca numarul oamenilor saraci a crescut simtitor au scazut vanzarile marcilor de volum, bogatii de carton din Romania insa o duc la fel de bine si isi permit marci premium in concluzie vanzarile cresc. Evident exista si exceptii, nu insemna ca daca ai cumparat bmw sau audi esti neaparat un "ceafa lata". Amandoua marcile fac masini foarte bune, din pacate insa target-ul din tara noastra este in majoritate format din EI...
-
Da sigur..., miercuri, 11.05.2011 13:19
Nici vorba domnilor ca romanii s-au trezit! Cei care isi cumparau masini ieftine sunt cei mai afectati de criza.Cei care isi cumpara BMW sau Audi sunt cei cu firme care ii doar undeva da scumpirea alimentelor, sau scaderea salariilor!
-
Victor, miercuri, 11.05.2011 13:23
Da aici este iesirea din criza...sau recesiune,este a doua luna consecutiva in care piata auto scade. Aveti rabdare fratilor,faptul ca VW a crescut usor este o simpla intamplare,daca lucrurile o mai tin asa o sa vedeti scaderi la toate marile,de la Maybach la Geely. Idiotii se asteapta sa creasca piata auto in conditiile in care au marit TVA-ul(avem cele mai scumpe masini din UE),si au introdus taxa auto inclusiv pt masnini noi si motoare Euro 5...practic in Romania orice model de masina are cel mai ridicat pret din UE iar salariile cele mai mici. Da noroc ca are EBA Range-Rover sport,base merge in mertan blindat de 500 mii de euro,escortat de BMW-uri de la 70 mii bucata,Anastase si aia se plimba la coafor in Mertane si Bmw-uri de sute de mii de euro,Boc la fel da asta la cat de ***** este face pe saracu si umbla intr-o dupa,da dupa el se pilimba masini de la sppeu de sute de mii de euro.aaaaaa era sa o uit pe Udrea care arunca populatiei pe geamu gipanului de lux cate o ciucalata,da stati linistiti ca vine berceanu si salveaza situatie cand spune in gura mare „sa punem impozite ca sa geama astia cu Q7..”ala in spate avea ditamai Touaregu,asa pt afara din orasi ca pt bucuresti are un A8 cu motor dala W12..de la stat desigur. Voi traiti bine??Ca astia de la putere dupa ce masini au la dispozitie io zic ca traiesc chiar prea bine...
-
lol, miercuri, 11.05.2011 13:25
Deci dupa tine daca ai firma esti un fel de "ticalos". Eu ma refeream la alt gen de bogati, politicieni, hoti, smenari, etc Cine munceste pentru firma lui in mod cinstit si isi face singur banii nu cred ca merita criticat, mai degraba felicitat, avand in vedere ce taxe dau companiile statului si locurile de munca pe care le creeaza.
-
Da sigur...., miercuri, 11.05.2011 13:35
La noi ar trebui sa vina cineva gen Vlad Tepes sa ii pedepseasca pe cei care sunt acum la putere( PDL) .Nu se poate asa ceva !!! Traim in saracie lucie, mor oamenii de foame, salariile sunt din in ce mai mici! Si astia de la guvernare merg cu zeci de masini de sute de mii de euro! Practic masini cumparate din bugetul statului! Bani sunt doar pentru cei care sunt portocalii, iar pentru noi oamenii de rand nu au mai ramas nici firimituri! Jos dictatura!!!!!!!
-
lol, miercuri, 11.05.2011 13:51
Problema e ca nu are cine sa vina in locul lor, pentru ca si ceilalti sunt la fel de hoti ca si astia. Am ajuns la vorba lui Caragiale... "Io cu vine votez?" Nu avem cu cine, toti sunt la fel, isi vad doar interesele lor si ale grupurilor in care se invart si cine vine sa contrazica afirmatia mea, ori face parte dintre ei sau grupurile lor, ori vrea asta. Nu exista politician care sa vrea binele poporului. Punct. Regii au trat bine, dictatorii au trait bine, presedintii traiesc bine, asta permite natura umana, e pura istorie de mii de ani. Conducatorii isi dau lor, nu poporului.
-
eftimie, miercuri, 11.05.2011 14:37
Ce-mi place mie aruncatul asta cu mesaje comuniste, gen hotii, huooo, si altele de genul. Ca de obicei, romanul neinformat isi da cu parerea influentat de propriile frustrari. In primul rand, trebuie sa stiti ca producatorii au redus destul de mult turatia si nu mai scot masini pe banda rulanta. Multi dintre ei si-au ajustat excelent productia in raport cu cererea si acum, cel putin in Romania, deja cererea depaseste putin oferta la cativa dealeri. Nu ma intelegeti gresit, nu e imbulzeala, dar daca cineva vine cu banu' jos cu gandul de a pleca cu masina in 5 minute, slabe sanse. Prin urmare, asa zisele scaderi sunt datorate si micsorarii stocurilor. Asta se poate vedea si cu ochiul liber, prin faptul ca nimeni nu prea se mai arunca la reduceri specaculoase, doar oferte cu Rabla si cam atat. In al doilea rand, asa zisele cresteri de vanzari pentru alde BMW si Audi nu sunt decat de ordinul zecilor si se datoreaza tot unor "reglari de tiruri" ale acestor producatori. Multe dintre masinile raportate la inmatriculare sunt de fapt comandate de ceva timp si de-abia au sosit, prin urmare de-abia acum au crescut inmatricularile. In general, cererea de masini a ramas destul de constanta, ba chiar poate putin in crestere fata de 2011, si aici ma refer in special la oamenii interesati care viziteaza showroomul cu intentia clara de a cumpara o masina. Asa ca nici vorba de "foamete" in randul romanilor, ci doar o cantarire mai indelungata a deciziei, poate si o usoara frica a investi intr-o masina. Ma credeti sau nu, exista inca oameni care vin cu sacosa plina cu bani, literalmente, sa cumpere o masina. Cei care au avut bani, au in continuare, nevoiasii sunt saraci in continuare, parvenitii de carton care au dat iama in masini de lux au renuntat la ele de ceva timp iar piata e constanta cum n-a mai fost de mult timp. Atentie, acest articol vorbeste de inmatriculari, care n-au nici o treaba cu vanzarile propriu-zise sau cu avansurile date pe comenzi!
-
Bethurbazal, miercuri, 11.05.2011 14:59@ lol
Mai exista inca unele alternative politice. Problema e sa le cauti si sa le studiezi. Romanul cand vede un partid mic nu-i acorda girul ca-i prea mic si da votul tot acestor incompetenti sau nu voteaza, ceea ce-i tot una. la subiect: si eu cred ca e o statistica de conjunctura.
-
lol, miercuri, 11.05.2011 15:29
Aia din partidele politice mici sunt aspirantii, cei care vor o bucata de ciolan dar inca nu o au si cum vor pune mana pe ea vor uita ce sunt si de unde au plecat si se vor alinia puterii. E clasic, si in epoca de piatra seful avea femeile tribului si cea mai buna carne si cea mai adanca pestera. E natura umana, nu se schimba. A fi politician e o afacere, o afacere pe banii altora, pe banii oamenilor adica.
-
lol, miercuri, 11.05.2011 15:30
in plus chiar daca prin absurd ar exista 5-10 oameni capabili si dornici sa faca bine, desi imi pare naiv sa crezi asa ceva, ei ar fi imediat terminati de majoritate. Majoritatea are puterea si e imposibil sa faci majoritate.
-
ScorpyonVAG, miercuri, 11.05.2011 16:09@daniel
@daniel: eu m-am trezit deja, si de aceea mi-am luat Dacia ! Pacat ca nu sunt si altii ca mine, toti viseaza VAG, si se pare ca VAG-ul face legea... am avut, si inca mai am masini, din alea smechere cum iti plac tie, dar masina mea personala am vandut-o , deoarece mi-am dat seama ca nu merita ! PS: Si eu sunt fan VAG, dar aleg doar modelele de top din cadru (RS6,R8,RS5,GOLF 6 R,etc), nu imi iau 1.4MPI de 80CP, pe Skoda Octavia, caci o motorizare mai potenta in bani mai putini, gasesc la DACIA!
-
vargas, miercuri, 11.05.2011 16:22piata...
Semn de involutie a pietei si a economiei. Ne intoarcem la situatia din '90-'95...
-
Jacques Chirac, miercuri, 11.05.2011 16:59
@eftimie.Sincer,nu sunt de-acord cu prima afirmatie...Producatorii nu au redus deloc turatia si produc acum masini,mai multe ca niciodata.Nu cred ca trebuie sa ne luam dupa vanzarile din Romania. @Scorpyon VAG. Cati dintre cei ce citesc aceste stiri ma sutin,fiind de-acord ca baiatu' asta nu are mai mult de 15 ani?!
-
DAN_GRC, miercuri, 11.05.2011 17:43
Producatorii au redus putin turatia pt Europa , toti constructorii importanti au cresteri semnificative in acest an datorita Chinei in principal, si partial USA( care si-a revenit si nu prea).Daca cererea va scadea in astea doua, atunci va fi foarte greu pt cineva sa mai aiba cresterile de pana acum. Iar situatia din Romania e normala, omul obisnuit are mai putini bani, de aia se vand mai multe modele premium decat unele mai ieftine, asta pe de o parte, iar altii care au doar cateva mii isi iau sh, pe de alta parte
-
@ vargas, miercuri, 11.05.2011 19:52Si in Germania este la fel : Doar VW vinde mai bine decat Mercedes, BMW si Audi
Clasament vanzari masini noi in Germania in luna aprilie 2011 : VW 60.840 Mercedes 22.130 BMW 21.836 Audi 21.548 Opel 20.807 Ford 19.532 Renault 10.108 Skoda 9.729 Fiat 8.678 Hyundai 8.128 Peugeot 8.001 Toyota 5.789 Nissan 5.019 Citroën 4.848 SEAT 4.638 MINI 3.734 Kia 3.220 Suzuki 3.107 Mazda 3.040 Volvo 2.908 Dacia 2.792 Mitsubishi 2.763 Smart 2.605 Chevrolet 2.477 Honda 2.023 Porsche 1.803 Alfa Romeo 873 Subaru 727 Land Rover 447 Daihatsu 330 Lexus 253 Jeep 206 Jaguar 174 Lada 112 Chrysler 108 Infiniti 105 Dodge 104 Ferrari 98 IVECO 71 Saab 67 Aston Martin 63 Lancia 62 SsangYong 32 Alpina 28 Bentley 27 Maserati 27 Hummer 24 Morgan 19 Lamborghini 17 Cadillac 15 Wiesmann 11 Lotus 8 Rolls Royce 5 Maybach 3 Corvette 2
-
George, miercuri, 11.05.2011 21:13E de rau!
In mod clar avem de-a face cu o polarizare din ce in ce mai accentuata a societatii romanesti; lucru care nu poate fi decat rau si un semn clar de involutie, din moment ce clasa mijlocie tinde sa dispara. Iar "baietilor" de mai sus, aia pt. care suprema realizare in viata este sa ai un "mertan", "bemveu" sau "haudi", nu pot sa le spun decat un sigur lucru: in societatile normale, cu o economie de piata reala, cu oameni de afaceri adevarati si nu lipitori pe langa bugetul de stat, clasa mislocie constituie aproximativ 80% din populatie, iar aceasta clasa, caracterizata in primul rand prin pragmatism si realism, nu conduce "mertane", "haudiuri" sau "bemveie" pt. simplul fapt ca sunt prea costisitoare la intretinere si achizitie si nu vor sa reduca din bugetul programat pt. concedii de exemplu sau din cel dedicat pt. studiile copiilor. In In Austria, spre exemplu, cele mai scumpe masini le au pensionarii, deoarece au terminat de achitat creditele ipotecare sau nu mai sustin cresterea si educatia copiilor. Ori, daca ne uitam la noi, situatia se prezinta exact invers!
-
SaabCuantic, miercuri, 11.05.2011 21:28pai cum altfel?
Normal ca tot mai multi romanasi mintenasi dau navale pe "germane"...n-ati invatat nimic din "criza" de sorginte si format american de acum 80 de ani? "Prohibitia" si tot cortegiul de "restrictii" si "privatiuni" erau menite de fapt sa imbogateasca mai toate categoriile sociale pe principiul indemontabil matematic din iilo tempore "ne furam caciula unii la altii"...Aceste caciuli supradotate material provin logic din boom-ul economic care precede de regula orice "criza", asa-zisul hiperfluu productiv care, chiar si in conditiile unei stagnari bruste si...intentionate a ritmului economic (prin definitie bezmetic de rapid), te pune la adapost pentru perioada in care "trebuie" sa-l toci marunt si sa traiesti "pe vatrai", cu toate poftele posibile la indemana, infierand munca care (pardon de cacofonie!) ti-era cat de cat draga in hiperfluu...Dar asta se intampla atunci si acum la americani si, in genere, cam in toata lumea aia civilizata in care doar tanjim sa ajungem sau macar s-o imitam pe ici, pe colo, prin punctele PDL-ntiale, pardon, esentiale, pe cand la noi efectiv se scurge hiperfluu-ul alora de dincolo care pretuiesc munca in perioada activa si o rod pana la oase in cea "pasiva" (este o criza, cum nu, anume o criza acuta de miscare a mintii si, automat, a mainii...) , deci, mai pe sleau, fara atatea tentative savante, ascultati in tacere reflexiva "Europa romaneasca" a lu' Codu' Penal, ca sa va lamuriti de unde practic ne vin "dubiosii" munti de lovele cu care speriem triada germana la shopping...In plus, ati vazut voi vreodata in fata ochilor vreun bon fiscal eliberat de armata nemarginita de "comercianti" din Romanica Europenica atunci cand ati cumparat ceva de la ei, orice, oricat, oricand, oriunde?! ASA CA NU VA MIRATI: UITE DE-AIA CRESC VANZARILE INTR-UN SECTOR ATAT DE SOLICITANT FINANCIAR CA CEL AUTO, PE FUNDALUL UNEI TARI JECMANITE OCULTO-POLITIC LA EXTREM !!!
-
Geordan, joi, 12.05.2011 02:37Programul RABLA este de vina
Eu zic ca anul acesta ( pana in acest moment ) vina scaderilor vanzarilor de autoturisme NOI este Programul RABLA! Care a demarat anul acesta FOARTE tarziu si centre de colectare a masinilor vechi sunt FOARTE putine! Si eu sunt posesorul unui LOGAN nou ... de care sunt multumit! (carcotasii sa spuna ce vor) ... asa .. si am avut masina veche ptr RABLA! la craiova s-a aflat ULTIMA data Unde se dau masinile la RABLA! Alte orase colectau masini vechi de 3 saptamani si la craiova .. SUFLETU'! Parerea MEA moncher este ca o in luna urmatoare or sa creasca vanzarile tuturor ptoducatorilor! Nu numai Dacia sau ford .. sau toyota!
-
octav_bmw, joi, 12.05.2011 08:25
au realizat si unii oameni in sfarsit ca mai bine strangi bani decat sa iei o dacie....
-
George, joi, 12.05.2011 08:56
@Victor, in Romania nu sunt cele mai mari preturi la masini. Dimpotriva, sunt printre cele mai mici. In schimb salariile da, astea sunt aproape cele mai mici din Europa. Oricum tot rau e. Politicienii stiu de ce...
-
dany, joi, 12.05.2011 11:05criza si efectele
PAI, acesta e efectul normal al crizei: 1. clasa de mijloc mai are doar bani de facturi curent, gaz si intretinere, din cand in cand mancare si benzina si mai putine produse de lux -gen masini noi de volum gen Dacia, VW etc. 2.''elita''-care nu cunoaste criza cumpara ce SIMTE ea mai bine avioane de lux,yahturi, BMW, Mercedes etc PS; efectele crizei economice din 2009 au avut ca rezultat in SUA - cresterea numarului de milionari-MAMA ce mai criza!!! O polarizare mai puternica intre saraci si bogati!!!
-
LUCCI, sâmbătă, 14.05.2011 02:43ACUM NU E MOMENTUL
Cat timp jegurile de banci se vor tine de camatarie cu acte,facand ceea ce vor,cand vor si cat vor,clientii nu se vor inghesui sa se mai intepe cu credite auto. Asta e explicatia trendului descendent(inca) la vanzari!O sa vedeti ca vine ziua cand cumperi masina cu pretul net in rate + comisioane si dobanzi simbolice-vedeti evolutia la zi a creditarii altor bunuri.Astazi Fiat inca isi permite sa ceara 400 de euro pt. ,,perfectarea actelor,, la un Panda pt. ca ti-l da prin oferta 50-50 ,care de fapt se transforma in 65-50
Citeste si
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieDodge Viper - primul exemplar s-a vândut cu 300.000 de dolariDodge a reuşit să vândă primul exemplar Dodge Viper cu suma de 300.000 de dolari. Suma va fi donată unei fundaţii care luptă împotriva cancerului. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieVolkswagen vrea să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014Volkswagen a anunţat oficial că vrea să finalizeze preluarea întregului pachet de acţiuni rămas disponibil în cadrul porsche AG: Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 maiElveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul ConcurenţeiBMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Comisia Elveţiană a Concurenţei pentru tentativa de blocare a importurilor de modele noi BMW din ţările vecine pentru a-şi susţine reţeaua internă de dealeri. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 maiBMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolariBMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 16 maiGM sistează investiţiile în publicitate pe Facebook: "Nu e deloc eficient"Chiar dacă cea mai mare reţea de socializare din lume este considerată un loc excelent pentru a aduna clienţi, unele companii reanalizează opţiunile. GM a anunţat azi că sistează investiţiile în reclame pe Facebook. Citeste tot
f interesant articolul! la cat mai multe de genu.