Angajaţii Renault din Franţa vor să protesteze împotriva noului Latitude
Importul noului Renault Latitude din Coreea de Sud i-a supărat pe salariaţii constructorului francez de automobile, care vor să protesteze în faţa Salonului Auto de la Paris.
Salariaţii Renault din Franţa pregătesc un protest la Salonul Auto de la Paris pentru a-şi manifesta nemulţumirea referitoare la producerea noului Latitude în Coreea de Sud. În ciuda faptului că nu toate fabricile Renault sunt în Franţa (cel mai bun exemplu fiind fabrica din Bursa care produce modelul Fluence şi altele), importarea unui model al constructorului francez de pe alt continent i-a tulburat pe angajaţii acestui constructor. Sindicatul francez GTC pregăteşte un protest de amploare în faţa Salonului Auto de la Paris, care implică transportarea cu autocare a unui număr destul de mare de salariaţi implicaţi direct în producţie. În urmă cu un an, cei de la Renault au introdus versiunea Campus a celei de-a doua generaţii a lui Clio pentru a rivaliza modelul Peugeot 206+ şi pentru a ţine în funcţiune uzina sa de la Flins.
Angajaţii Renault nu sunt singurii care nu sunt de acord cu intenţiile conducerii în privinţa noului Latitude, guvernul francez nefiind de acord cu această practică. Guvernul deţine 15% din acţiunile Renault şi are doi reprezentanţi în consiliul de administaţie al Renault. Christian Estrosi, ministrul francez al industriei, a declarat că va supraveghea atent proiectul Latitude deoarece Renault le-a promis că volumul importurilor va rămâne marginal. Guvernul francez a discutat cu toţi producătorii din această ţară pentru a cumpăra cât mai multe componente din Franţa pentru a garanta producţia domestică.
Prezenţa Renault în Europa în segmentul D a fost slabă în ultima perioadă, iar Latitude ar trebui să schimbe acest lucru. Actualul Laguna s-a vândut în circa 90.000 de exemplare în 2009, ceea ce reprezintă 50% din ţinta Renault pentru acest model. Cei de la JD Power sugerează că Renault deţine 3.4% din piaţa europeană pentru modelele de segment D, în scădere faţă de anul 2003, când au deţinut 7.5 procente.
Renault Latitude devine astfel cel de-al treilea model al francezilor care se bazează pe o apariţie din gama Samsung, după Koleos (denumit QM5 în Coreea de Sud) şi Fluence (cunoscut sub numele SM3 pe piaţa asiatică).
Dacă faţa lui Renault Latitude se schimbă uşor în raport cu cea a lui Samsung SM5, spatele este aproape identic, elementele constitutive precum plafonul vitrat şi stopurile fiind preluate de la fratele coreean. Grila frontală primeşte însă un desen nou pentru lansarea europeană sub sigla Renault, aceasta amintind de cea a lui Lexus LS facelift. Una peste alta, noul Renault Latitude se menţine în linia clasică a unui model de segment mare, francezii evitând experimente de design cu potenţial de eşecuri precum în cazul lui VelSatis.
Cât despre urmaşul lui VelSatis, la un moment dat era vehiculat un succesor pe baza lui Samsung SM7, model care va debuta peste câţiva ani pe piaţa din Coreea de Sud. Implementarea unui asemenea model în aceeaşi manieră precum Latitude ar duce la un nou scandal pentru producătorul francez de automobile.
Via | Autocar
Am un respect deosebit despre francezii cand vine vorba de proteste sunt incredibili asa ar fi trebuit sa fim si noi