ANALIZA: Noul BMW Seria 5 versus adversarii sai din segment
Automarket a realizat o comparatie intre noul Seria 5 si Audi A6, Mercedes E-Klasse, Lexus GS460, Infiniti G37, Volvo S80 si Jaguar XF. Am analizat dimensiuni, motorizari de top, interioare si performante pentru a va arata ce ofera fiecare constructor in parte pe acest segment.
BMW a prezentat astazi primele imagini si informatii cu noul Seria 5 F10 Sedan. Modelul este competitorul bavarez pe segmentul mediu superior, care are deja luptatori precum Infiniti G37 Sedan, Audi A6, Mercedes-Benz E-Klasse W211, Lexus GS, Jaguar XF si Volvo S80. Dupa cum puteti observa, trei modele din acest segment sunt germane, doua sunt nipone, unul suedez si unul britanic. Inferioritatea numerica a japonezilor nu i-a impiedicat pe acestia sa dezvolte modele cel putin la fel de competitive precum cele ale germanilor, dar japonezii sunt inca in urma in materie de popularitate pe Batranul Continent. Nu departe de japonezi stau suedezii si britanicii, care incearca sa compenseze anumite lipsuri cu diverse puncte forte.
DESIGN
Primul element pe care il putem compara la aceste modele este design-ul. La acest capitol ies in evidenta modelele BMW Seria 5 F10, Mercedes-Benz E-Klasse si Infiniti G37 Sedan, urmate apoi de Audi A6 si Lexus GS, care prezinta un design mai conventional. Daca Mercedes-Benz E-Klasse si Infiniti G37 nu au atras laude chiar din partea tuturor membrilor publicului, cele doua modele se pot ridica - in functie de opinii si gusturi - la nivelul designului lui BMW Seria 5. Elementele de design din era Chris Bangle au fost eliminate, iar modelul se integreaza mult mai bine in gama. In timp ce Jaguar XF prezinta un design destul de atragator, modelul Volvo S80 se prezinta intr-o forma destul de conservatoare, poate prea cuminte pentru majoritatea clientilor.
Castigatori: BMW Seria 5, Mercedes E-Klasse, Infiniti G37, Jaguar XF
INTERIOR
In materie de design interior, BMW Seria 5 F10 si Mercedes-Benz E-Klasse puncteaza din nou, acestea avand cele mai moderne si atragatoare interioare din segment. Pe locul trei se situeaza cei de la Infiniti, urmati indeaproape de Audi si Lexus, care ofera interioare ceva mai conservatoare, dar care abunda si ele in lux. Ampatamentul marit al lui BMW Seria 5 F10 ofera 13 milimetri in plus pentru pasagerii din spate in comparatie cu generatia precedenta, care oferea deja un nivel bun al spatiului pentru genunchi in clasa sa. Totodata, BMW Seria 5 F10 are cel mai mare ampatament din segmentul sau. Audi A6 are cel mai spatios portbagaj din segment, avand un volum de 546 de litri, urmat de Mercedes-Benz E-Klasse cu 540 de litri si BMW Seria 5, cu 520 de litri. Lexus GS ofera 431 de litri, in timp ce Infiniti G37 Sedan dispune de 450 de litri. Jaguar XF are un portbagaj de 500 de litri, in timp ce Volvo S80 are un spatiu in portbagaj de 480 de litri. Atat Jaguar XF, cat si Volvo S80 prezinta un design interior conservator, care se axeaza pe linile si materialele clasice.
Castigatori: Audi A6 (portbagaj de 546 de litri) si BMW Seria 5 (cel mai mare ampatament din segment)
PRET
Pentru ca pretul noului BMW Seria 5 nu este inca disponibil, putem doar sa facem o comparatie intre celelalte modele din acest segment, pentru a afla care este mai ieftin si cu ce motorizare este echipat acesta. Versiunea entry-level in gama Audi A6 este echipata cu un propulsor TFSI de 2.0 litri care dezvolta 170 CP si 280 Nm si are un pret de pornire de 35.700 de euro cu toate taxele incluse. Cel mai ieftin Mercedes-Benz E-Klasse W211 este modelul 220 CDI BlueEFFICIENCY, care este echipat cu un propulsor diesel de 2.143 cmc si 170 CP, care ofera un cuplu motor de 360 Nm si are un pret de pornire de 41.591 euro, cu toate taxele incluse. Versiunea de baza a lui Lexus GS, modelul 300 Business, este echipata cu un motor diesel de 249 CP si 310 Nm, obtinuti dintr-o cilindree de 2.995 centimetri cubi si avand un pret de pornire de 49.423 euro, cu toate taxele incluse. Infiniti G37 are o singura motorizare disponibila, unitatea otto de 3.7 litri si 320 CP, care ofera 360 Nm si este oferita alaturi de trei versiuni de echipare. Cel mai ieftin Infiniti G37 porneste de la 41.900 de euro, cu toate taxele incluse. Actualul BMW Seria 5 E60 porneste de la 37.009 euro cu toate taxele incluse, versiunea 520i fiind echipata cu un propulsor de 2.0 litri care ofera 170 CP si 210 Nm. In acest moment, cel mai ieftin model entry-level din clasa medie superioara este Audi A6, urmata de actuala versiune a lui Seria 5 E60. Cel mai scump model din aceasta clasa este Infiniti G37, dar acesta este si cel mai puternic din clasamentul de mai sus. Cel mai ieftin model din clasa medie superioara este Volvo S80, care are un pret de 31.654 euro in versiunea echipata cu motorul otto de 145 CP si 190 Nm. Versiunea entry-level in gama Jaguar XF are un pret de pornire de 48.195 euro, reprezentand versiunea V6 de 3.0 litri cu 238 CP si 293 Nm. Jaguar XF se remarca in acest clasament ca fiind cea mai puternica intrare in gama, in timp ce Infiniti G37 puncteaza la capitolul dotari standard.
Castigator: Volvo S80 (cel mai ieftin model din segmentul mediu superior disponibil pe piata din Romania, chiar daca motorul entry-level este cel mai slab din intreg segmentul). BMW Seria 5 F10 nu a putut fi comparat in acest segment inca, deoarece preturile nu sunt inca disponibile.
MOTORIZARI
Noul BMW Seria 5 F10 va fi disponibil cu trei motorizari diesel si patru unitati otto in momentul lansarii. In functie de optiunile de transmisie disponibile, cei de la BMW ofera 13 combinatii de motorizare si transmisie disponibile. Modelul entry-level din noua gama Seria 5 F10 este 520d, care este echipat cu un motor diesel de 2.0 litri si ofera 184 CP si 380 Nm. Aceasta versiune a lui BMW Seria 5 este cea mai economica din istoria acestui model, oferind un consum mediu in regim mixt de 5.0 litri de carburant la 100 de kilometri. Varful gamei BMW Seria 5 F10 este versiunea 550i, care va ramane cea mai puternica din gama pana la debutul noului M5 F10. Aceasta versiune este echipata cu o unitate V8 de 4.4 litri care ofera 407 CP si dezvolta un cuplu de 600 Nm. Astfel, noul BMW Seria 5 F10 in versiunea 550i va fi cel mai puternic model din segmentul mediu superior, cu exceptia versiunilor sportive M, AMG sau RS. Cele mai apropiate modele de puterea lui BMW 550i F10 sunt Mercedes-Benz E 500 4MATIC, echipat cu un motor V8 de 5.0 litri care dezvolta 388 CP si 530 Nm si Lexus GS 460, echipat si el cu un motor V8 care dezvolta 347 CP si 460 Nm. Infiniti ofera un singur propulsor in gama G37, fiind vorba de unitatea de 3.7 litri care ofera 320 CP. Cel mai puternic Jaguar XF disponibil este echipat cu un motor V8 de 5.0 litri, care ofera 385 CP si 515 Nm, in timp ce versiunea de top a lui Volvo S80 este reprezentata tot de un V8, de data aceasta fiind vorba de 315 CP si 440 Nm.
Castigator: BMW Seria 5 in versiunea 550i.
DIMENSIUNI
In materie de dimensiuni, noul BMW Seria 5 F10 are o lungime de 4.899 milimetri, o latime de 1.860 de milimetri si o inaltime de 1.464 mm. Ampatamentul acestui model este de 2.968 mm, in timp ce masa versiunii de 550i este de 1.830 de kilograme. In comparatie cu acesta, modelul Audi A6 este mai lung si aproape la fel de lat, in timp ce inaltimea lui A6 este mai mare. Masa versiunii de top a lui Audi A6 este mai mica cu 30 de kilograme decat cea a versiunii 550i a lui BMW Seria 5 F10, dar diferenta dintre acestea este compensata de faptul ca Audi A6 4.2 FSI dezvolta doar 350 CP in comparatie cu cei 407 ai lui BMW 550i F10.
Varful gamei Mercedes-Benz E-Klasse, modelul E500 4MATIC are o lungime de 4.868 milimetri, o latime de 1.854 mm si o inaltime de 1.471 mm. Masa acestui model este de 1.735 kilograme, cu 95 de kg mai putin decat varful gamei Seria 5 F10. Modelul Infiniti G37 are o lungime de 4.775 milimetri si o latime de 1.770 milimetri, in timp de inaltimea acestuia este la nivelul de 1.450 de mm. Masa lui Infiniti G37 Sedan este de 1.784 kilograme, fiind ceva mai usor decat BMW 550i F10. Totodata, Infiniti G37 Sedan este mai scurt, mai ingust si mai scund decat BMW Seria 5 F10, dar acest lucru nu este neaparat un dezavantaj. Celalalt rival nipon din acest segment, Lexus GS 460, are o lungime de 4.850 milimetri, o latime de 1.820 milimetri si o inaltime de 1.430 milimetri, in timp ce masa acestuia este la nivelul de 1.735 de kilograme. Jaguar XF are o lungime de 4.961 milimetri si o latime de 1.877 mm, in timp ce inaltimea modelului britanic atinge 1.460 mm, iar ampatamentul este de 2.910 mm. Masa lui Jaguar XF este de 1.855 kilograme. Vovlo S80 are si el dimensiuni generoase, modelul suedez avand o lungime de 4.851 milimetri, o latime de 1.861 mm si o inaltime de 1.493 milimetri. Masa modelului Volvo S80 este de 2.320 de kilograme, in timp ce ampatamentul acestuia este de 2.835 kg.
Castigator: BMW Seria 5 F10( cel mai mare ampatament), Jaguar XF (cel mai lung si cel mai lat) .
PERFORMANTE
Mercedes-Benz E-Klasse este aproape la fel de rapid ca BMW 550i F10, existand o diferenta de doar 0.3 secunde intre cele doua modele la acceleratia 0-100 km/h. Viteza maxima a ambelor modele este limitata la 250 km/h.Infiniti G37 si Lexus GS 460 sunt la fel de rapide in accelerarea de la 0 la 100 km/h, ambele fiind capabile sa o realizeze in 5.8 secunde, cu 0.8 secunde mai lent decat BMW 550i F10. Audi A6 4.2 FSI quattro accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde, fiind cu 0.9 secunde mai lent decat BMW 550i F10. Jaguar XF in versiunea top este cu 0.7 secunde mai lent decat BMW 550i la acceleratia de la 0 la 100 km/h, pe cand Volvo S80 este, de departe, cel mai slab model din clasament, cu o acceleratie 0-100 km/h de 6.5 secunde.
Castigator: BMW Seria 5 550i (cel mai rapid model in accelerarea de la 0 la 100 km/h)
CONCLUZII
Strict matematic, BMW Seria 5 F10 este cel mai bun model din segmentul sau, fiind castigator la cele mai multe capitole, chiar daca preturile sale nu sunt inca publice. Noul Seria 5 a adunat 5 puncte finale, fiind superior rivalilor sai la capitolele de mai sus. Jaguar XF primeste doua puncte, aflandu-se pe locul al doilea la analiza preminara. Mercedes E-Klasse, Audi A6 si Infiniti G37 primesc mentiuni speciale datorita designului atragator, in timp ce Volvo S80 se revanseaza la capitolul pret, unde este primul.
Atentie ca la comparatia de pret nu e chiar asa. Infiniti este deja burdusit de dotari la pretul de pornire, in timp ce toti concurentii trebuie sa adauge optionale scumpe ca sa ajunga la acelasi nivel. O privire mai atenta arata ca nu Audi e mai ieftin, ci Infiniti, la acelasi nivel de dotari. In rest, excelenta ideea cu comparatia! :)