Analiză: doar 37% dintre absolvenții școlilor de șoferi din România iau permisul din prima
O analiză efectuată de Ziarul Financiar a relevat faptul că rata de promovabilitate a candidaților care abordează examenul de permis de conducere în România este mai mică de 40% la prima încercare.
Mai puțin de 40% din absolvenții scolilor de șoferi din România promovează examenul auto din prima încercare, arată o analiză efectuată de Ziarul Financiar asupra statisticilor publicate de DRPCIV. Dintre școlile de șoferi din București care și-au depus bilanțurile financiare la Ministerul de Finanțe și au ca activitate principală domenisul școli de conducere, cea mai bună rată de promovare la primul examen auto îl are Bidi Trans SRL, cu 39.2 procente. Pe locul doi se află Teo Consult Auto 2003 SRL cu 35.7%, în timp ce locul trei la nivelul Capitalei este ocupat de Perfect Auto Vyo SRL cu 35.5 procente.
Cei de la DRPCIV iau în considerare doar prima examinare a unui candidat care dorește să obțină permisul de conducere pentru a-și realiza statisticile anuale. Celelalte școli de șoferi din București care și-au prezentat rezultatele financiare pentru anul 2014 nu au specificat și rata de promovabilitate a absolvenților. Școala de șoferi cu cea mai înaltă rată de promovabilitate la primul examen auto este Dialiv Serv SRL, din localitatea Izvoare, județul Neamț, cu 50.6% din candidați promovați din prima. Dintre toate companiile care au ca principal obiect de activitate școala de șoferi, cea mai de succes în materie de cifră de afaceri este Auto Reflex SRL din Satu Mare, care a avut o cifră de afaceri de 4.8 mil lei în 2014. Reprezentanții companiei au specificat într-un interviu acordat ZF că rezultatele financiare bune sunt datorate activităților de transport persoane, școala de șoferi reprezentând doar 10% din veniturile respectivei companii.
Până la finalul anului 2014, 6.9 milioane de persoane din România figurau în statisticile DRPCIV drept posesori ai unui permis de conducere. În cursul anului trecut, aproximativ 350.000 de români au susținut examenul auto și doar 130.000 l-au promovat din prima, realizând o promovabilitate de 37% la nivel național.
Via ZF | Sursă foto
-
mishazaitev, luni, 27.07.2015 13:16
Eu cred ca cea mai importanta cauza a ratarii primului examen este aceea ca marea majoritate procedeaza asa cum, recunosc, am procedat eu. Respectiv citesc o data decretu' si zic " Lasa bah, ca-s baiat destept si iau sala". O laie! @Lau Calin Nu stiu ce se intampla in 2006 la Drobeta Turnu Severin. Eu am dat examen in '95. Ce pot sa-ti spun este ca am avut neplacuta ocazie de a merge cu mai multi proaspeti detinatori ai permisului. Ei bine, da-mi voie sa spun ca pe vremea mea, de frica politistului, de rusine, etc etc. la terminarea scolii puteai tine o masina pe drum in conditii de siguranta. Sunt oameni care au terminat scoala recent si habar nu au sa meraga 10 m cu spatele, nu mai vorbim de parcare laterala etc.
-
iuliohir, luni, 27.07.2015 13:46
Inca se mai merge pe ideea ca "romanul e nascut poet, antrenor, politician, mecanic si..sofer". 1 din 3 e o medie destul de mare, drept dovada numarul destul de mare si al accidentelor.
-
Lui, luni, 27.07.2015 19:16
din pacate se pare ca 37% e imens de mult , dovada cretinul ala de 19 ani din Iasi care intrat ieri , parca, direct sub tren ( vezi stiri ProTV ). Tragic.
-
Moldovean, luni, 27.07.2015 19:52
@LauCalin Am pățit ceva asemănător în 2008 când am dat. Înainte să plecăm instructorul a stat cu polițistul în altă mașină și au discutat preț de 10 minute. Apoi, mi-am dat seama că cel de-al doilea cursant plătise la cum conducea și se raporta la el. Ba mai mult, când i-a spus să oprească că ajunge cât a condus, i-a cerut să oprească fix în zonă cu oprirea interzisă. Parcă special să îmi transmită un mesaj. Când am urcat eu, mi-a frânat până să o fac eu la o trecere complet aiurea când nu era necesar să opresc. S-a uitat urât la mine și eu la fel. Când m-a întrebat ce fac l-am confruntat cu legislația și s-a enervat. M-a picat. Deși aveam 18 ani, am plâns de nervi. Când am luat, circ cu Nicușor țiganul. Mi-a zis de dinainte să urcăm că dacă nu ia, bagă poveste lacrimogenă. Nicușor era dezastru la volan. La un moment dat conducea pe contrasens fără să realizeze. Polițistul frânează până ce se oprește mașina: - De ce nu pornește, Nicușor? - Nu știu șefu, nu vrea. - Nicușor, pe unde o luăm? - Pe acolo! - Și de ce suntem pe contrasens? - Văleu, șefu, m-am emoționat. Apoi, Nicușor trece pe galben când deja se făcuse roșu. - Ce culoare era, Nicușor? - Verde, șefu! După alte câteva gafe, i-a transmis că ajunge. I s-a comunicat că nu poate trimite în trafic pe unul ca el. A început Nicușor să spună cum ei sunt 5 frați și cum tatăl lor a murit acum 5 ani și au nevoie de permis etc. Nu i-a ieșit.
-
George, luni, 27.07.2015 21:11
@iuliohir Numarul destul de mare al accidentelor e dat si de starea infrastructurii rutiere sau mai precis de lipsa acesteia. Din cate am observat majoritatea accidentelor cu victime se produc in depasiri; prin urmare, daca am avea autostrazi ar putea fi salvate multe vieti. Eu am avut ocazia sa conduc si prin alte tari si nu mi se pare ca romanii sunt cei mai slabi soferi din Europa, desi numarul accidentelor pare sa spuna altceva. Italienii de exemplu, mi se par soferi mult mai indisciplinati; cine a fost prin Roma a putut constata ca tot a 3-a sau a 4-a masina prezenta urme de tamponari usoare. Prin urmare, cred ca principala cauza a accidentelor trebuie cautata si in alta parte decat sa fie pusa exclusiv pe seama soferilor (ceea ce se intampla de 25 de ani - tot timpul soferul e de vina). In Romania nu cred ca putem gasi vreun proces verbal intocmit in urma unui accident rutier care sa specifice clar ca si cauza starea precara a carosabilului sau proiectarea defectuoasa a acestuia, ceea ce poate conduce, la nivel national, la intocmirea unor statistici eronate. Totusi, mergand si pe soselele patriei, eu nu sustin ca nu exista accidente produse din aroganta, lipsa de respect pt. ceilalti, prostie, lipsa de indemanare la volan sau inconstienta, ci doar ca statul roman nu da doua parale pe viata oamenilor.
-
Sam93, luni, 27.07.2015 21:55
Eu mi-am luat permisul in 2011, fara spaga bineinteles. La sala am luat 24 de puncte doar pentru ca m-am grabit. Puteam lua si 26. La traseu am avut placerea de a conduce cu un politist foarte calm si de treaba. Am mers maxim 5-6 minute. O parcare laterala, cateva sensuri giratorii, si in rest mers pe niste stradute. Ma penalizat pentru ca am mers prea incet, am uitat sa semnalizez de cateva ori si mi-a mai murit motorul. Dar n-am comis greseli grave. Un prieten bun care a dat si el examenul, a ratat de 2 ori parcarea laterala, dar lui nu ia murit motorul. Am trecut amandoi. Altii in schimb, nu. In afara de mine si el, nu am cunoscuti care sa fi trecut din prima. Cand i-am spus la instructor inainte de examen ca niciun cunoscut de-al meu nu a reusit sa treaca din prima, sa enervat crezand ca am ceva atitudine din asta de auto sabotaj emotional, dar eu pur si simplu faceam o observatie.
-
dany, luni, 27.07.2015 22:40
@LauCalin Eu am A, B+E, C+E luate in Severin, cu plecarea de la NUCI... Nu in aceeasi perioada cu tine. Nu e frumos sa dam nume. La sala nu am facut niciodata mai jos de 25 din 26... apoi intri in malaxorul mafiei instructor+politist! Eram inca in liceu prin 94 si-mi aduc aminte cum el, instuctorul, model pt noi ar fi trebuit, mergea beat pe locul din dreapta iar eu faceam ce vroiam (conduc de copil... recunosc asta... desi nu e de lauda dar ideea este ca nu era problema pt mine)... Deci sala cu brio, poligonul la fel si intr-un timp destul de rapid... urmeaza orasul la care el, instructorul imi spune ca nu are masina acreditata sau ceva de genul... nu ai prins acea perioada cand masinile scolilor de soferi erau niste Dacii rablagite, fiecare cu mersul ei... asadar pic cu brio iar apoi aud ca ex costa 10 litri de benzina haha... asa era atunci! acum am inteles ca se merge pe sute de euro... eram naiv, de! :))) acum cativa ani mi-am dat A-ul... am avut un schimb de replici cu dl politist, insa m-a trecut... eram hotarat ca in cazul in care se repeta povestea din 94 sa cer in scris comisie de reexaminare din alt judet... PS oare DNA-ul citeste ce scriem noi aici?! ar trebui sa se sesizeze din oficiu si sa ii i-a putin la puricat pe mafiotii din Mehedinti (scoli de soferi+instructori+politisti)... inclusiv pe aia care au vile pe la Ponoare din salariul de bugetar... ai obs ce masini au baietii in fata sediului? unele valoreaza 40-50 000 euro... la fel, din salariul de bugetar luate...
-
Bethurbazal, luni, 27.07.2015 23:12
Eu am luat din prima cu 26. Sunt un șofer foarte bun dar am greșit și eu. Diferența dintre mine și un șofer modest sau unul ce-a trecut examenul cu bani e că eu mai sunt în viață ținând cont de cele prin care am trecut.
-
demin2609, luni, 27.07.2015 23:30
e vina politiei in primul rand! daca, cursantul stie ca va trece de politist cu spaga, nu se mai chinuie sa invete cum trebuie legislatia si nu mai face toate orele de sofat! unii nici in 6 luni nu invata!
-
buldogul, marţi, 28.07.2015 14:39
Eu vad situatia asa: 1. in urma cu 2-3ani era obligatoriu sa faci 450km in timpul scolii. Acum obligatoriu sunt 300km. Asta inseamna: 300km : 15sedinte = 20km/sedinta (1sedinta=1.40min) Cei de la Mininster s-au gandit ca este mai bine sa micsoreze km necesari pentru un incepator. DE CE? Daca luam ca si exemplu alte tari din UE este la fel, un nr mic de km obligatoriu. Daca vrei sa faci mai mult platesti, dar nu putem compara veniturile din UE cu cele din tara. Ministerul trebuia sa oblige scolile sa faca un minim de 500km cu elevii. Scoala marea pretul, pentru ca se consuma mai mult carburant, instructorul trebuie platit etc, dar elevul avea de castigat. Dupa 500km conduci altfel decat dupa 300km. Ai timp sa mergi mai mult prin trafic, ai timp sa faci si parcari etc. Elevul roman este obisnuit (din motive economice) sa faca doar orele obligatorii, care pt unii nu sunt indeajuns. 2. unii instructori si examinatori profita de naivitatea elevilor si apeleaza la aceasta "atentie", ca "scuza" fiind salariile mici pe care le au. Repet, unii instructori si examinatori. Nu trebuie sa generalizam. 3. examenele ar trebui sa se dea cu persoane autorizate, examinatori autorizati, care sa nu aibe treaba cu Min. de Interne sau orice alta institutie militarizata/politieneasca. 4. in fiecare oras ar trebui organizat un poligon, unde elevul sa poata repeta unele manevre, sau in primele ore sa se obisnuiasca cu masina si sa invete plecarea de pe loc, schimbarea treptelor etc. Din pacate este un luuuung sir de probleme de care cei de sus isi amintesc cand vor.
-
inexorabil, marţi, 28.07.2015 22:08
Orice s-ar crede sau s-ar zice, şcoala auto înseamnă...grădiniţa şoferului. Ea are rolul primordial de a crea reflexele condiţionate şi obligatorii. "Diploma" se obţine numai pe şosea şi după ani şi ani de exersare a capacităţii de a învăţa din...propriile tale greşeli, adică de a te autocorija (a te perfecţiona poţi doar în...competiţii sportive), fiindcă --- să nu uităm --- prihopedagogul optim pentru tine este...propria ta conştiinţă. Să fim serioşi: după ce te-ai văzut cu permisul luat, ar fi cea mai cruntă nerozie să-ţi închipui că nu-ţi rămâne altceva de făcut decât "să-i dai blană". Tichetul-minune doar te legitimează în faţa autorităţii rutiere, dar, în rest, voinţa ta plus zestrea ta intelectuală trebuie să devină instructorii tăi de permanenţă, iar mustrarea de cuget poliţistul care te înghionteşte din spate în caz că "te fură peisajul". Ceasul rău te urmăreşte însă la fiecare pas şi toţi aceşti "îndrumători" sunt neputincioşi atunci când "hazardul" permite o tragedie (numai că eu nu cred în hazard, care este al doilea nume al...potrivnicului din adâncuri).
-
carnen, marţi, 29.09.2015 10:24
Cum sa obti permisul din prima cind in Ploiesti distanta dintre sala si traseu a ajuns de 2 luni? La oras examenul a ajuns azi la sfirsitul lunii noiembrie. Cine poate face ore de pregatire suplimentara 2 luni sa ramina in forma de dat examen? Asta inseamna sfidare fata de elevi si instructori, scaderea procentrajului din prima si, in primul rind INCOMPETENTA CONDUCERII EXAMINARI in raport cu timpul, bani si munca celor doi care vor sa arate rezultatul muncii lor. Dar ca orice lucru de care sunt interesati cei ce platesc chitante, impozite, timp, respect fata de autoritatiile statului roman sunt tratati ca niste ,,oi,,.
-
BIA, duminică, 11.09.2016 09:43
In Bucuresti, diferenta dintre sala si traseu este de 2 luni si o saptamana. Incepi primavara scoala de soferi si, daca ai noroc sa iei carnetul din prima, iti iei permisul in toamna. NU e deloc exagerare! Este o ameteala totala si platim scoli de soferi in care instructorii nu-si dau interesul sa te invete ceva, cand faci ore suplimentare stau cu ochii in telefoane si mai si tipa la tine ca nu esti atenta. Pe principiul, platesti ca sa te-mbolnavesti de nervi!
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Motivele pentru care nu se iau din prima sunt mai multe si de ambele parti (ale scolilor de soferi si ale cursantilor). Ale cursantilor, pentru ca nu poti sa-i dai permisul din prima daca pleaca de pe loc cu spatele sau claxoneaza pietonii de pe trecere de exemplu. S-a intamplat cand am dat pentru permis si toti ne-am facut cruce. Sau de partea scolilor daca nu le dai spaga pe care sa o dea mai departe. In a doua situatie am fost si eu. Am considerat ca sunt bine pregatit, desi instructorul mi-a spus ca politistii "sunt ai dracului", ca sa-l citez. Omul mi-a spus ca daca vreau sa iau permisul pe cont prepriu, el crede ca sunt in stare. Dar nu este suficient. Am avut tupeul" sa ma incapatanez. Si am patit-o. La ultima intersectie cand am dat proba de oras, politistul a franat inaintea mea la Stop si m-a intrebat de ce nu am franat. I-am spus ca a franat inaintea mea si m-a avertizat ca am cam mult tupeu si sa am grija ce spun ca ne mai intalnim. A fost prima data in viata mea cand mi-a venit sa sar la gat. Ca sa nu mai spun ca cei care dadeau spaga aveau plecare din rampa... de pe drum drept sau parcarea cu spatele se facea intre doua masini la cel putin 4-5 metri una de cealalta. Asa se lua permisul in 2006 in Drobeta Turnu Severin. Si cred ca toti mai stim situatii de genul asta.