Americanii continuă acuzațiile în cazul Dieselgate: Motoarele V6 TDI aveau și ele sistem de păcălire a testelor de emisii. VW neagă acuzațiile
EPA, organismul american de protecție a mediului, a emis un comunicat de presă în care anunță că motoarele V6 TDI ale concernului Volkswagen prezintă și ele un sistem de păcălire a testelor de emisii.
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Organismul american de protecție a mediului, EPA, împreună cu comisia de resurse pentru protecția aerului curat din California au făcut o cercetare care a relevat faptul că anumite variante ale motorizării V6 TDI vândută de concernul Volkswagen în SUA prezintă un sistem de păcălire a testelor de emisii. Cele două organisme americane au publicat un comunicat de presă pe portalul oficial al EPA prin care notifică atât publicul, cât și compania germană de noua lor descoperire. Potrivit estimărilor, este vorba despre 10.000 de unități vândute în Statele Unite ale Americii care au fost echipate cu motorizarea în cauză, iar acestea emiteau cu până la nouă ori mai multe NOx-uri peste limita maximă permisă de normele EPA.
La fel ca în cazul motoarelor diesel din seria EA189, propulsoarele V6 TDI la care fac referire cele două organisme americane puteau să sesizeze că sunt testate pentru emisii și comutau într-un mod de funcționare mai puțin poluant, spun realizatorii cercetării. Pe șosea, în modul de rulare normal, motorizările aveau emisii de NOx mai mari cu până la nouă ori față de rezultatele testelor de pe bancurile de probă. Trebuie să menționăm că reprezentanții Volkswagen au declarat la momentul izbucnirii scandalului Dieselgate că unitățile V6 TDI nu sunt afectate de această situație.
Potrivit EPA și California Air Resources Board, motoarele V6 TDI care au fost echipate cu sistemul de păcălire a testelor de emisii sunt în echiparea modelelor Volkswagen Touareg de generație 2014, Porsche Cayenne de generație 2015, Audi A6 quattro generație 2016, Audi A7 quattro generație 2016, Audi A8/A8L de generație 2016 și Audi Q5 de generație 2016. Reprezentanții celor două organisme americane au estimat că sunt afectate aproximativ 10.000 de vehicule vândute în Statele Unite ale Americii, fără să aibă informații dacă sistemul este prezent și pe variantele acestor motorizări care au fost vândute și pe celelalte piețe pe care activează concernul Volkswagen.
Reprezentanții Audi au negat acuzațiile aduse de EPA, la fel cum au făcut și oficialii Volkswagen, titrează Automotive News. Reprezentanții Volkswagen au declarat că vor coopera cu EPA în toate privințele ce țin de lămurirea acestei situații. Oficialii mărcii Porsche s-au declarat surprinși de aceste acuzații și afirmă că motoarele V6 TDI din dotarea modelelor lor respectă normele de poluare. Mai mult decât atât, reprezentanții concernului german țin să sublinieze faptul că motorizările V6 TDI ale modelelor din portofoliul lor nu prezintă niciun sistem sau dispozitiv care să altereze în vreun fel emisiile de CO2 într-o manieră nepermisă de reglementările țărilor în care sunt comercializate.
Via Jalopnik | EPA | AutomotiveNews
Nasol, se impute treaba si la propriu si la figurat. Odata prinsi cu ocaua mica, or sa puna americanii microscopul pe ei pana or sa-i scoata din minti. Cred ca masinile scoase de VW in viitorul apropiat or sa fie mai curate decat Alba-ca-Zapada :):):)